Audi A4 B5 Avant - falujące obroty + problem z odpaleniem

21 Sie 2015, 22:41

Jakiś czas temu krótko po kupnie auta pojawił się wkurzający problem, mianowicie czasami po odpaleniu, zazwyczaj na ciepłym silniku gaśnie po sekundzie od odpalenie, po kilku próbach udaje się je odpalić ale dochodzą do tego falujące obroty, zawsze jak dojeżdżam do świateł na luzie ale jak już się zatrzymam to wszystko jest OK. Z tego co wyczytałem jest to standardowy problem Audi - falujące obroty + problem z odpaleniem na rozgrzanym silniku. W internecie jest pełno propozycji ale nie ma konkretnej odpowiedzi, że to na pewno ta część lub ten czujnik za to odpowiada.
Wymieniłem uszczelkę przy rurze odlotowej powietrza, elektronik komputerowo przestawił ustawienia przepustnicy, jest troszkę lepiej ale nie jest idealnie, problemy czasami wracają. Widziałem jakąś poradę by na III biegu przeciągnąć obroty do 7 tys, wymienić czujnik chłodzący silnika i kilka innych teorii, sam nie wiem już co sprawdzać, może to wina IMO?. Spotkaliście się kiedyś z takim problemem? Mówię o Audi A4 B5 Avant z 95 roku 1.6 Benzyna
darken
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 15 05 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

22 Sie 2015, 11:33

Chodzi o silnik MPi.Typowe niedomagania to awaria cewki zapłonowej oraz zużyte świece,zaniedbywane ,gdyż dostęp do nich jest bardzo utrudniony,wtedy występuje problem z uruchomieniem silnika,zwłaszcza gdy jest gorący.Falowanie obrotów,przyczyn może być wiele,ale w tym silniku na pierwszy rzut powinna iść przepustnica,przede wszystkim należy ją czyścić a potem programować a w skrajnych przypadkach po prostu wymienić na nową,przyzwoity zamiennik kupi za ok.450zł,oryginalna poza ASOkosztuje 700-800zł.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Sie 2015, 22:06

Faktycznie, świece mogą być tego przyczyną.... jak sprzątałem auto to w bagażniku pod kołem zapasowym widziałem cały komplet wrzuconych zasyfionych świec oraz cztery opakowania po nowych. Mam nadzieję, że ktoś te świece wymieniał dłuższy czas temu a nie krótko przed sprzedażą.
Sprawdzę to oraz cewkę zapłonową, mam nadzieję, że problem przypustnicy ograniczy się tylko do przeczyszczenia i ustawienia. Dzięki za trop, jutro biorę się za świece.
darken
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 15 05 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

30 Sie 2015, 22:38

Niestety wymiana świec i cewki zapłonowej nie pomogło. Kupiłem również nowe przewody zapłonowe i również nic.
Najpierw chciałbym naprawić problem niemożności odpalenia na ochładzającym się silniku a falowanie obrotów pojawia się jak uda mi się ten silnik odpalić choć zdarza mi się czasami, że nie mogę odpalić nawet po 8 godzinnym postoju.
Może macie jeszcze jakieś propozycje?
darken
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 15 05 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

26 Wrz 2017, 16:29

I jak tam kolego, poradziłeś sobie z tym problemem? Co było przyczyną?
dudek600
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Zdjęcia: 8
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Astra G/Audi A4 B5
Silnik: 1.6 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Wrz 2017, 20:37

Problem z odpalaniem minął po wymianie czujnika halla a co do falowania obrotów...miałem z tym problem do samego końca, aż wreszcie sprzedałem ten najbardziej awaryjny samochód jaki kiedykolwiek miałem.
Elementy zawieszenia co chwilę się psują a falowanie obrotów może mieć wiele przycyn. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej, czujnik halla, przepustnica, instalacje elektryczna, świece (najmniej prawdopodobne), lewe powietrze dostające się z okolic uszczelki pod głowicą.
Jeżeli myślisz o kupnie tego auta to się zastanów, nie polecam, jeżeli już to zrobiłeś tio wydasz drugie tyle na naprawy w dwa lata.
darken
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 15 05 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

26 Wrz 2017, 21:12

Przeżywam to samo co Ty. Najgorsze jest to, że nie sprzedasz póki nie naprawisz a jak już naprawisz to szkoda sprzedawać i tak w kółko.
dudek600
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Zdjęcia: 8
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Astra G/Audi A4 B5
Silnik: 1.6 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998