Audi A4 B5 Avant vs VW Passat B5 Kombi

29 Gru 2009, 10:22

Witam, szukalem w tematach ale konkretnie nic nie znalazlem. Własnie rozgladam sie po allegro w poszukiwaniu audi lub passata do 15 tys zl. Moje wymagania : kombi, z gazem, mocny silnik powyzej 2000cm3 lub 1.8T, zarejestrowane w polsce. Prosze o porade.

Moje typy:

[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

Czy doradzicie mi cos z tych typów? Na ktory warto zwrocic uwagę. Dzieki i pozdrawiam.
greghoryy
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: WLKP

29 Gru 2009, 15:14

Tak naprawdę to te dwa auta są technicznie bliźniacze. Passat jest zdecydowanie większy, natomiast audi trochę lepiej wykonana w środku, ale tylko w detalach. Największą różnicą będzie zabezpieczenie antykorozyjne. Audi posiada ocynkowane blachy. Passat niestety nie. Chodź jego zabezpieczenie antykorozyjne też jest poprawne. W przypadku passata jednak widać już ślady korozji. Najczęściej występuje ona w okolicy przednich reflektorów, nad przednią szybą i z tyłu na klapie bagażnika. Dotyczy to głównie aut z początku produkcji ale niezawsze. Mój kuzyn np. posiadał passata z 2001 r. i w w/w miejscach zaczął kwitność. Ja osobiście jeżdżę Audi A4 B5 z 1995 roku i karoseria jest w stanie idealnym. Co do gazu to polecam, ale wyłącznie sekwencję. Nie masz pojecia, że jeździsz na gazie, żadnych szarpnięć przy zmianie zasilania, różnica w spalaniu i przyspieszeniu praktycznie jak dla mnie niezauważalna.
mistrz27
Początkujący
 
Posty: 146

29 Gru 2009, 15:46

Moj wybor padl na:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

i sam zaloze gaz sekwencyjny. Moi znajomi mowia ze taki 1.8T pali duzo wiecej niz 2.8 4x4 czy to prawda ?
greghoryy
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: WLKP

29 Gru 2009, 16:01

Co do spalania to się nie zgodzę! Mój kolega ma A4 2.8 quattro z sekwencją. Mówił, że naprwdę cięzko zejść poniżej 15 litrów LPG. A przy dynamicznej jeździe nie ma górnej granicy :razz:. Silnik 1.8T ma jedną zaletę przy spokojnej jeżdzie potrafi palić tyle co zwykły 1.8 125KM, a przy częstym korzystaniu z górnego zakresu obrotów 2 razy tyle. Także masz duży wpływ na spalanie. Niestety silnik 2.8 będzie palił zawsze sporo z racji pojemności. No i opłaty większe. Jak najbardziej polecam napęd quattro, troszeczkę więcej pali i osiągi trochę gorsze ale trakcja rewelacyjna, żadnego boksowania kół, rwie do przodu jak strzała, ale i tak najbardziej odczuwalna różnica na śliskiej nawierzchni.
mistrz27
Początkujący
 
Posty: 146

29 Gru 2009, 16:43

greghoryy napisał(a):Moj wybor padl na:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

i sam zaloze gaz sekwencyjny. Moi znajomi mowia ze taki 1.8T pali duzo wiecej niz 2.8 4x4 czy to prawda ?


Nieprawda, ale w pewnych warunkach może spalić więcej.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Sty 2010, 13:52

Zgadzam się z opiniami dotyczącymi korozji natomiast kwestie dotyczące spalania 1.8 T, a 2,8 nie sprawdzają się w moim przypadku. Mam A8 4,2 QUattro 2000 rok nie pzekroczył mi jeszcze 16 L gazu, a potrafi spalić 12/100 km. Sądzę, że istotnre jest dobre zestopniowanie skrzynki przekładniowej.
Krzychu.kl
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...

01 Sty 2010, 14:45

To też chyba zależy jak mu tam po garach dajesz...
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725