Audi a4 b5 Ciągle miga kontrolka wody

04 Mar 2015, 20:10

Po wymianie przedniego pasa (wymontowaniu zamontowaniu chłodnicy) zalaniu tego samego płynu chłodniczego przefiltrowanego przez szmatkę, pojawił się u mnie problem. Po odpaleniu silnika po jakiś 15-20 sekundach zapala się czerwona kontrolka wody. Dodatkowo słychać trzy krotne piknięcie. Lampka mruga przez cały czas. Próbowałem odpowietrzyć układ. Wąż z nagrzewnicy, pozostawienie auta bez zakręconego korka, włączenie dmuchawy na max przy obrotach 2500. Silnik dogrzewa się do 90C wewnątrz auta jest ciepło. Chłodnica jet raczej zimna, przy odpowietrzaniu trochę się nagrzała. Wcześniej nie było żadnego problemu. To już trzeci dzień i dalej to samo. Proszę o sugestie. Z góry dziękuję.
daronex
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 11 09 2007
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.9TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Mar 2015, 11:57

A co się dzieje z temperaturą, jak rozgrzejesz auto na postoju powyżej 100 stopni? Wentylator się załącza? Chłodnica robi się gorąca? Czy płyn zaczyna się gotować, a chłodnica jest chłodna? Płynu weszło ci tyle samo ile spuściłeś?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Mar 2015, 16:40

Auto normalnie się rozgrzewa, na liczniku jest równe 90 stopni, termostat się otwiera prawidłowo. Wentylator się nie załącza (wcześniej było to samo, chyba że w lato w ruchu miejskim). Chłodnica jest zimna, letnia, nigdy gorąca. Płyn się nie gotuje, choć widać było parę gdy korek był odkręcany podczas próby odpowietrzenia. Płynu musiałem dolać około pół litra, ze względu na ubytek podczas spuszczania i nasiąknięcie w szmatkę.
daronex
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 11 09 2007
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.9TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

07 Mar 2015, 22:48

W takim razie pozostaje do sprawdzenia /wymiany czujnik temperatury. JAk dobrze pamietam jest 3 pinowy i jest z tyłu bloku silnika. Jest to chyba nawet ten sam, co p-odaje sygnał na wskaźnik.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Mar 2015, 00:10

Problem rozwiązany. Na nowo wlałem płyn chłodniczy, przy czym przeczyściłem zbiornik okazało się że zebrał się jakiś syf no i chłodnica lepiej się nagrzewa bo odpowietrzyłem prawidłowo układ.
daronex
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 11 09 2007
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.9TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997