Audi a4 b5 czy Passat b5?? benzyna + LPG

22 Mar 2013, 18:23

Jeżdziłem i co? Dla mnie szału nie ma i to jest moja opinia a forum jest przecież od wyrażania swoich opini nie? Więc niewiem po co takie pytania. Ja mam malucha i Seicento i jeżdzą (choc aktualnie seji stoi u mechanika),ludzie też psioczą na te auta a u mnie mają sie dobrze.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Mar 2013, 20:11

Wacek_13 napisał(a):jak czytam taka wypowiedź to mi się nóż w kieszeni otwiera...


Kolego nóz to by Ci się otworzył jak kupiłbyś s4 z 05r z przebiegiem 60tyś. km. za 74k i po pierwszej wizycie na hamowni usłyszałbyś że masz 290Km zamiast 344KM "ale wie Pan to normalka, tuning zaczynamy od wracania do serii". potem szczęśliwy ruszasz na szybka jazdę a tu pierdut skrzynka. Koszt naprawy 6k. Po naprawie jeden start ze świateł i znowu skrzynka no ale na gwarancji......więc co robimy dalej przesiadamy się na dobrze zrobionego 2JZGTE ze skrzynią i napędami mającymi w sumie 30lat jedziemy na tor zapie..alamy i wracamy z toru bezz lawety.

Wacek_13 napisał(a):Zresztą wali mnie to, jeździjcie czym chcecie, ja jeżdżę A4, wahacze ostatnie raz były wymieniane 35tyś km temu a mogą się je*ać nawet co 5tyś i tak będę nią jeździł bo mnie stać.


Jezeli przy zakupie audi jedynym jego atutem jest to że Cię stać na czeste naprawy to mów to przed rozpoczęciem dyskusji a nie ściemniasz że nie ma problemu badziewnego zawiasu. Oczywiście wszyscy się mylą a mechanicy zacierają rączki.
35tyś. km. to naprawdę wyczyn, auto godne polecenia, powiedz to właścicielowi rodowitego Japońca to Cię wyśmieje.

ogólnie jestem Cięty na jakieś ideologiczne dorabianie mitu do takich marek jak audi. Jest to zwykłe auto które psuje się jak inne auta, kosztuje sporo bo firma wybrała takie pozycjonowanie na rynku i wsio.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Mar 2013, 22:53

No własnie jesli Cie stać to po co zaczynasz dyskusje? A pomyślałeś o tych co nie mają tyle kasy? Pewnie nie więc dalsza dyskusja jest zbędna. Podsumowując w każdym kłamstwie jest ziarnko prawdy więc jeśli te zawieszenia były by takie idealne to nikt by na nie nie narzekał,proste.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

22 Mar 2013, 23:13

Barol, jeździłeś ale chyba jako pasażer bo z tego co mi wiadomo prawka nie masz... a to różnica i to zasadnicza...

szybki, skąd Ty się urwałeś? coś Ci się chyba tematy pomyliły, bo nie napisałeś tutaj nic na temat... co ma tutaj s4 z 05r.? i gdzie napisałem, że jedyny atut audi to drogie naprawy? nie masz kontrargumentów to nie pieprz 3 po 3...

TFSI, kupiłem bo mnie stać, koleżanka zdecydowała się na wybór pomiędzy passata a A4 więc też ją stać i piszę tylko w celu poinformowania Jej, żeby nie wierzyła w to, że zawieszenie drogie i do roboty 2 razy w roku bo to nie prawda. Wiadome części do OOOO są trochę droższe, ale jeżeli kupisz zadbany model i będziesz dbał to masz auto na długie lata :)
Wacek_13
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Jaworzno

23 Mar 2013, 03:54

Wacek_13 napisał(a):co ma tutaj s4 z 05r.?


A to ma że jeżeli firma nie może sobie poradzic z flagowym autem to co będzie z populusem???

Ogólnie jakość audi nie odpowiada jego cenie. I co byś nie gadał to aluminium+dziurawe drogi=awarie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Mar 2013, 10:04

szybki napisał(a):Ogólnie jakość audi nie odpowiada jego cenie. I co byś nie gadał to aluminium+dziurawe drogi=awarie.
:lol:

Tak a 20 paro letnie egzemplarze, ciężko pracujące, stojące pod chmurką bez oznak korozji to też bajki.
Solidne blachy, dobry ocynk.

Audi z przebiegiem 350.000 km nie wykazuje większych oznak zużycia . Jakość materiałów .
Dlatego handlarze to wykorzystują i kręcą przebiegi .

Co do zawieszenia . Coś co się tak świetnie prowadzi musi troszkę kosztować.
Ale to nie wina Audi, tylko naszych dróg

To jest premium. A premium nie jest tanie w utrzymaniu. Coś za coś.
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Kia Carens otrzymała 5 gwiazdek EuroNCAP
    Nowa Kia Carens otrzymała 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP - wiodącej europejskiej organizacji oceniającej najważniejsze aspekty bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Kia Carens jest jednym z dwóch tylko modeli ...

23 Mar 2013, 10:48

Magda93 napisał(a):Tak a 20 letnie egzemplarze bez oznak korozji to też bajki.
Solidne blachy, dobry ocynk.


I pewnie wszystkie auta rdzewieja tylko jedne audi jest odporne.

Magda93 napisał(a):Audi z przebiegiem 350.000 km nie wykazuje większych oznak zużycia . Jakość materiałów .
Dlatego handlarze to wykorzystują i kręcą przebiegi .


Kręcą bo kupujący tego wymagają. Widzę że w głowie masz stare 80ki.
Weź sobie pod uwagę że w DE zrobienie rocznie 120tyś.km nie jest trudne.

Magda93 napisał(a):Co do zawieszenia .
To jest premium. A premium nie jest tanie w utrzymaniu. Coś za coś.


Premium alu zawias :shock: to się nazywa marketing. Jeżeli chcesz się przejechac premium zawieszeniem użyj Lexa LSa po 400tyś. km w którym prawie wszystkie elementy zawieszenia będą ori.
Generalnie nie wiem dlaczego ludzie nie chcą przyjąc do wiadomości że audi jest fajne tylko sie psuje jak każdy zwykły samochód a nawet niektóre tematy częściej niż u konkurencji.

P.S.

Jako ciekawostke sprzedam Ci informację że lexusy GS nawet 15letnie miały aluminowe elementy zawieszenie tylko że nikt tego nie ogłaszał jako wynalazek premium a właściciele tych aut nie wiedzą o tym bo nigdy nie wymieniali ich. Nigdy to znaczy nigdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Mar 2013, 11:08

szybki napisał(a):właściciele tych aut nie wiedzą o tym bo nigdy nie wymieniali ich. Nigdy to znaczy nigdy.


Tylko ile LS na ulicach , a ile A4 . Dlatego tak nie słychać o wymianach.
W ogóle trochę do dupy to porównanie. :yes:

szybki napisał(a):I pewnie wszystkie auta rdzewieja tylko jedne audi jest odporne.

Jest jednym z solidnie zabezpieczonych

szybki napisał(a):Kręcą bo kupujący tego wymagają

Zgadza się. Ale też i dlatego że w przypadku Audi elementy są takiej jakości że po dużych przebiegach nie ma tam większych oznak zużycia. I tym samym łatwiej jest im uwiarygodnić naiwnym ludziom taki przebieg.

Nie mówię tego wszystkiego bo jeżdżę Audi. Mam mercedesa W124.
Po prostu lata obserwacji.

Następny też będzie Mercedes , Audi lub BMW. I nie jest to wynikiem jakiejś mody .
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

23 Mar 2013, 11:24

Magda93 napisał(a):Tylko ile LS na ulicach , a ile A4 . Dlatego tak nie słychać o wymianach.
W ogóle trochę do dupy to porównanie. :yes:


Akurat nie mówię o LSa ch tylko o większych populusach czyli GSach. Ich mała popularnośc nie zmiania faktu że pod względem psucia sie biją audi na głowę a w przypadku zawieszeń to nie biją tylko miażdżą. Więc skoro audi jest naj to nie powinno zadbać o to zeby się nie psuło jak tico?

Magda93 napisał(a):Jest jednym z solidnie zabezpieczonych


Wiem, wiem zapomniałeś dodać że słowa zabezpieczenie premium działające jak zawias premium :D
Magda93 napisał(a):Zgadza się. Ale też i dlatego że w przypadku Audi elementy są takiej jakości że po dużych przebiegach nie ma tam większych oznak zużycia. I tym samym łatwiej jest im uwiarygodnić naiwnym ludziom taki przebieg.


I to też bidoku myślisz że dotyczy tylko audi :ok:

Mało widziałeś :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Mar 2013, 12:19

Każdy lubi co innego, inni wolą często i tanio naprawiać (chociaz nie zawsze tanio) a inni bardzo rzadko ale drożej. Inni wolą większy komfort za cęnę większej awaryjności, kto co lubi.
Najtrudniej zdiagnozować usterkę, często za błahe naprawy trzebo słono płacić.
Nie będę wchodził w dziecinne dyskusje, dobrze że wszyscy nie lubią jednej marki.
Ja mam swoje typy i je polecam.
zoltrex
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 01 01 1993
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: mazda 323 F
Silnik: 1,5 88 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

23 Mar 2013, 12:27

Dokładnie tak jak up napisał :) Każdy ma swoje upodobania . Są auta wygodniejsze niż a4 np.Citroen C5 , mniej awaryjne np. Toyota Avensis , tańsze w utrzymaniu np. Skoda Octavia . Każdy wybiera to co chce i każdy zachwala to co ma bo mało kto ma obiektywne porównanie bo raczej jeździ się jednym autem , chyba że stać kogoś jeździć pięcioma na raz :)
MatHl
Początkujący
 
Posty: 171
Prawo jazdy: 02 01 2012
Auto: Felka
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Mar 2013, 13:04

MatHl napisał(a):Dokładnie tak jak up napisał :) Każdy ma swoje upodobania


I właśnie o to chodzi...każdy ma inny gust i inne potrzeby tylko osobiście nigdy nie dorabiam ideoologii która jest wynikiem działań marketingowych koncernów. I niestety ta ideologia zakrzywia realne spojrzenie na pewne problemy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Mar 2013, 16:02

Podpisuje się pod słowami Magdy.
To prawda ile ludzi tyle opinii. Wg mnie Audi należy do tej lepszej części samochodów i w tym przedziale cenowym (ok. 10k zł) to jedno z najlepszych samochodów jakie można dostać.
Wacek_13
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Jaworzno

23 Mar 2013, 16:39

Wacek_13 napisał(a):i w tym przedziale cenowym (ok. 10k zł) to jedno z najlepszych samochodów jakie można dostać


No i tu kłania się sposób podejścia do tematu motoryzacji.
Osobiście jak szukam auta za 10k to biorę pod uwagę bezawaryjność, wygodę a nie "prestige" którym przy tym przedziale cenowym można sobie podetrzeć cztery literki.
To tak na zgodę żeby zainteresowanemu wyjaśnić, a widzę że się znasz :D powiedz :
ile wahaczy ma sławne a4 wielowahaczowe???
ile kosztuje taki komplet ??? tylko nie czajna
ile weźmie mechanik za założenie tego wszystkiego???
Ile to jest procent wartości liczone od 10k???

Pewnie teraz napiszesz że nie wszystkie się wymienia to napisz które się wymienia, za ile z robotą?

Z resztą się zgadzam :piwo:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Mar 2013, 18:06

Przyczepiłeś się jak rzep psiego ogona do tych wahaczy .
Pełno ludzi jeździ w Polsce, i sobie chwali .

Poza wahaczami znasz jeszcze jakieś słabe punkty B5 ?
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998