Audi a4 b5 czy Passat b5?? benzyna + LPG

20 Mar 2013, 02:55

Witam. Planuję w najbliższym czasie zmienić autko na fajniejsze. Wybór padł na Audi a4 b5 i Passat b5 - roczniki do 1999 są w moim zasięgu cenowym. Silnik planowany to jakoś 1.6 - 1.8 i ma być montowany w tym LPG. Ogólnie, które jest lepsze jakościowo i mniej awaryjne lub jakie ewentualne koszty napraw, amortyzacji? Które lepiej nadaje się do gazu? Jakie mają spalania wtedy? Jaka musi być instalacja gazowa (jeśli ktoś zna też koszt to miło :) )?
Będę bardzo wdzięczna za odpowiedzi. Autka nie są nowe, więc pewnie wiele prawdziwych rad z autopsji będzie :D pozdrawiam
wertelso
 

20 Mar 2013, 08:34

Passata bym sobie odpuścił z jednego prostego powodu,co jakieś 10-20tys.km wymiana wahaczy za ponad 1000zł.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

20 Mar 2013, 17:17

Zgadzam się z Barolem , zawieszenie tych aut nie nadaje się po prostu na polskie drogi (chyba że kogoś stać wydawać co rok-dwa na remont ponad 1000zł :> ) za te pieniądze są lepsze auta , które są mniej zajeżdżone np. astra II , Peugeot 406
MatHl
Początkujący
 
Posty: 171
Prawo jazdy: 02 01 2012
Auto: Felka
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Mar 2013, 19:46

Barol jakbys mial pojecie o samochodach to w a4 tez jest wielowachacz
ax341
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Slask

20 Mar 2013, 20:04

Wow ameryke odkryłeś :mrgreen:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Mar 2013, 18:24

Ja passka bym nie brał z jednego powodu, za dużo go na polskich drogach ;]
gsmfon
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Opolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: 1.9 8V 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Mar 2013, 19:01

A4 też dość sporo jeżdzi i co ludzie w tym widzą to ja niewiem.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Mar 2013, 22:06

Barol Audi A4 to moje 5 auto i bez wahania powiem, że najlepsze. Jak ktoś nie jeździł, nie użytkował i dla niego szczytem motoryzacji jest lanos/seicento to niech się nie wypowiada bo tylko głupoty plecie.

Polecam Audi A4!

Który z was miał/ma Audi A4? Albo chociaż raz w życiu nią jechał? bo chyba żaden! :evil: :x

Aż popatrzyłem do książki serwisowej kiedy i za ile ostatnim razem były wymieniane wahacze w mojej A4: Komplet wahaczy tył, 10.10.2010r. (około 40 tysięcy km temu) cena 700zł z robocizną. 2 tygodnie temu gość na stacji diagnostycznej powiedział, że zawias w bardzo dobrym stanie. Jeszcze jakieś pytania? Mity do obalenia? :evil: :x

Ludzie, nie znam się, nie miałem, nie jeździłem to się nie wypowiadam bo tylko powtarzacie głupoty i wprowadzacie w błąd zainteresowanych! :evil: :x
Ostatnio edytowany przez Wacek_13, 21 Mar 2013, 22:23, edytowano w sumie 1 raz
Wacek_13
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Jaworzno

21 Mar 2013, 22:16

Wacek_13 napisał(a):Polecam Audi A4!

Też bym wybrał audi a4 - lepsze wykonanie wnętrza niż w pasacie.
Fakt obydwa auta mają zawieszenie wielowahaczowe i dobrej firmy kosztuje około 1400zł.
Jeśli chodzi o silnik to tylko z turbo 150KM bo zwykłe 1,6 i 1,8 za słabe i paliwożerne.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Mar 2013, 23:12

Z tymi mitami na temat zawieszeń wielowahaczowych to wielka przesada. Mi również odradzano, że nie na polskie drogi, że duże koszta, a prawdę mówiąc przez 30-40tyś km wymieniłem w tym zawieszeniu tyle co nic.
kejran
Początkujący
 
Posty: 133
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 5
Silnik: 2.0
Skrzynia biegów: Manualna

21 Mar 2013, 23:45

Jesli miałbym wybierac między tymi dwoma brał bym passata,jest większy,i wygląda trochę nowoczesniej niż a4.
Co do wnętrza to wykonanie w a4 b5 szału nie robi,w passacie jest podobne ;)
W moich żyłach etylina,zamiast serca turbina :D
vwmaniak
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 806
Miejscowość: Za górami za lasami ;)

22 Mar 2013, 10:26

Bo jak sie kupuje auto z pewnej ręki to nie ma mowy o problemach a z tego co pamiętam to wacek_13 własnie taką kupiłeś wiec sie chłopie nie spinaj. Ja osobiście jeżdziłem pare razy A4 i Passatem i na kolana te auta nie powalają i troche prawdy w tym jest że wahacze szybko klękają (osobiście znam przypadek Passata w którym wahacze wymieniane są co 7-8tys.km) no ale tak jest u mnie sie nie psuje to u innych też nie musi,pojeżdzicie paorma autami to wtedy sie wypowiadajcie :)
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

22 Mar 2013, 11:49

Wacek_13 napisał(a):Który z was miał/ma Audi A4? Albo chociaż raz w życiu nią jechał? bo chyba żaden! :evil: :x


Miałem :
a4 1,8 00r. zrobiłem nim 30tyś. km, a8 4,2TDI z 07r + moi koledzy posiadali a4 2,4 i 2,8 99r. Ta 2,4 była kupiona w DE nowa Posiadałem też inne modele audi S4 05r, s8 V10, miałem etap prób użycia tych aut jako substytutu dla swoich zabawek JDMowych
Po tych wszystkich doświadczeniach jak słyszę audi to mi się ciarki pojawiają, jeszcze w audi dla kowalskiego który robi rocznie 15 tyś km. TDI mogę uwierzyć (lepsze od PSA)ale coś więcej nie ma opcji.
Ogólnie potwierdzam słowa Barol-a zawieszeniowa masakra. lista napraw jest tak długa że mi sie nawet nie chcę tego pisać.
A modele z literką S to tacy zawodnicy po koksie z wielkimi miąchami a kondycji 0. W porównaniu do JDMów upalatorskich to nawet -10.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Mar 2013, 16:17

Barol napisał(a):A4 też dość sporo jeżdzi i co ludzie w tym widzą to ja niewiem.


Jeździłeś nią kiedyś ? tak szczrze
Każdy kto ma zadbaną A4 wie dlaczego .

Powiedz mi jeszcze dlaczego te samochody są tak drogie.
Nie bez powodu.
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

22 Mar 2013, 16:41

Auto trzeba umieć kupić, a jak się kupuje padło to później ma się pretensje do całego świata i tworzą się plotki o awaryjności itd.

"A modele z literką S to tacy zawodnicy po koksie z wielkimi miąchami a kondycji 0. W porównaniu do JDMów upalatorskich to nawet -10." - jak czytam taka wypowiedź to mi się nóż w kieszeni otwiera... tak a Beemkami jeżdżą same dresy, fordami ka same baby i najlepiej kupić Japońca bo się nie psuje albo lanosa od pierwszego właściciela...

Zresztą wali mnie to, jeździjcie czym chcecie, ja jeżdżę A4, wahacze ostatnie raz były wymieniane 35tyś km temu a mogą się je*ać nawet co 5tyś i tak będę nią jeździł bo mnie stać.
Wacek_13
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Jaworzno