piotrpz87 napisał(a):MotoAlbercik napisał(a):Spróbuj rozgrzać silnik przy odkręconym korku od zbiorniczka.
Tak robiłem przez pare dni i jest lepiej.
Nagrzewnica się odpowietrzyła ale musze ją wymienić na nową bo słabo grzeje w środku.
Płukałem ją już czym się da i nie pomaga.
Odswierze, moze nie wymieniles jeszcze...
Wiec najpierw plukasz caly uklad woda pod cisnieniem na zmiane ciepla/zimna i w obu kierunkach.
Nastepnie po zmianie termostatu zalewasz plyn przy czym musi byc zsuniety waz odpowietrzajacy nagrzewnice.
Odkrecasz zbiorniczek wyrownawczy.
Grzejesz silnik do 90 poprzez wcisniecie pedalu gazu do 2 tys obrotow.
Grzanie na max.
Podnosisz zbiorniczek wysoko (na wlaczonym silniku) i czekasz az przez dziorke zacznie leciec ''ladny'' strumien.
Dolewasz plynu.
Robisz okolo 30km na wysokich obrotach i niskich na przemian.
Ponownie powtazasz procedore odpowietrzania.
Uzupelniasz juz czystym G12 lub g30 bez wody!
Woda do pierwszego zalania powinna byc destylowana.
5L plynu i 2,5L destyowanej.
Na dolewki 2l plynu!
Odpowietrzasz do tej pory zaz zmiescisz te 2L plynu.
Taka operacja daje gwarancje ze masz smarowanie ukladu lepsze niz producent zaleca i zamarzanie nie w -35 ale w -50 stopniach wiec sporadyczne -40(jezeli sie pojawi) nie bedzie grozne;)