Audi A4 B5 Jaki powinien być zbiorniczek wyrównawczy?

18 Gru 2010, 13:42

Kupiłem nowy zbiorniczek ale nie jestem pewien czy go wymienić na taki jak był?
Stary.
[link do oferty na Allegro wygasł]
Nowy.
[link do oferty na Allegro wygasł]
Różnią się korkiem ale ten nowy trzyma ciśnienie i jakoś nie moge odpowietrzyć układu cały czas słychać bulgotanie w nagrzewnicy ( na starym jakoś lepiej się odpowietrzał - tak mi się wydaje).
Pompa wody jest nowa i termostat też wymieniony ( na wahlera) a temp. 90* łapie po przejechaniu ponad 10km.
Czy ten korek w zbiorniczku ma jakiś wpływ na odpowietrzanie układu?
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Gru 2010, 17:56

W Audi (1.8 20V?) nagrzewnicę odpowietrzasz osobno. W Ścianie grodziowej między serwem a akumulatorem masz króćce od nagrzewnicy. odpalasz auto czekasz aż trochę zrobi się ciśnienie. Luzujesz opaskę na wężu od powrotu i delikatnie ściągasz aż poleci płyn ( mniej więcej na zasadzie jak odpowietrzanie hamulcy).Warto zabieg po chwili powtórzyć aby wszelkie bąble powietrza wypuścić z układu.
Co do korka to tylko mogą różnić się ciśnieniem pracy ale do odpowietrzania raczej nic wspólnego nie mają,
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

18 Gru 2010, 22:57

arciasty napisał(a):W Audi (1.8 20V?) nagrzewnicę odpowietrzasz osobno. W Ścianie grodziowej między serwem a akumulatorem masz króćce od nagrzewnicy. odpalasz auto czekasz aż trochę zrobi się ciśnienie. Luzujesz opaskę na wężu od powrotu i delikatnie ściągasz aż poleci płyn ( mniej więcej na zasadzie jak odpowietrzanie hamulcy).Warto zabieg po chwili powtórzyć aby wszelkie bąble powietrza wypuścić z układu.

O tym wiem i juz to robiłem - dodam tylko ze nie bardzo chce sie tak odpowietrzyć.
Zawsze zbiorniczek ustawiałem ponad poziom tych węży i samoch. chodził sobie kilka min. potem ostygł i dolałem płynu i było OK ale teraz coś mu dolega i to przez wymiane tego zbiorniczka lub pompy - musze jakoś to ogarnać.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Gru 2010, 23:02

Spróbuj rozgrzać silnik przy odkręconym korku od zbiorniczka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Gru 2010, 18:25

MotoAlbercik napisał(a):Spróbuj rozgrzać silnik przy odkręconym korku od zbiorniczka.

Tak robiłem przez pare dni i jest lepiej.
Nagrzewnica się odpowietrzyła ale musze ją wymienić na nową bo słabo grzeje w środku.
Płukałem ją już czym się da i nie pomaga.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

29 Sty 2011, 22:32

piotrpz87 napisał(a):
MotoAlbercik napisał(a):Spróbuj rozgrzać silnik przy odkręconym korku od zbiorniczka.

Tak robiłem przez pare dni i jest lepiej.
Nagrzewnica się odpowietrzyła ale musze ją wymienić na nową bo słabo grzeje w środku.
Płukałem ją już czym się da i nie pomaga.


Odswierze, moze nie wymieniles jeszcze...
Wiec najpierw plukasz caly uklad woda pod cisnieniem na zmiane ciepla/zimna i w obu kierunkach.
Nastepnie po zmianie termostatu zalewasz plyn przy czym musi byc zsuniety waz odpowietrzajacy nagrzewnice.
Odkrecasz zbiorniczek wyrownawczy.
Grzejesz silnik do 90 poprzez wcisniecie pedalu gazu do 2 tys obrotow.
Grzanie na max.
Podnosisz zbiorniczek wysoko (na wlaczonym silniku) i czekasz az przez dziorke zacznie leciec ''ladny'' strumien.

Dolewasz plynu.
Robisz okolo 30km na wysokich obrotach i niskich na przemian.

Ponownie powtazasz procedore odpowietrzania.

Uzupelniasz juz czystym G12 lub g30 bez wody!

Woda do pierwszego zalania powinna byc destylowana.

5L plynu i 2,5L destyowanej.

Na dolewki 2l plynu!
Odpowietrzasz do tej pory zaz zmiescisz te 2L plynu.

Taka operacja daje gwarancje ze masz smarowanie ukladu lepsze niz producent zaleca i zamarzanie nie w -35 ale w -50 stopniach wiec sporadyczne -40(jezeli sie pojawi) nie bedzie grozne;)
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW serii 3 - samochód do driftu
    Kompaktowe BMW urosło już do miana legendy driftu i sięgają po nie zarówno amatorzy, jak i doświadczeni zawodnicy. Na zawodach driftingowych zobaczymy przeróżne wersje i generacje serii 3 – od już dość ...