Audi A4 b5 - odcina moc / chwilowe spadki mocy

07 Paź 2018, 15:48

Witam.

Opisze problem.
otóż 3 tygodnie temu kupiłem Audi. Tydzień temu zaczęło dziać się coś dziwnego, otóż podczas jazdy od czasu do czasu dosłownie na pół sekundy - spadek mocy, odczucie jakby auto tj. zdławiło czy jakbym na chwile spuścił nogę z gazu lub silny wiatr uderzył w przednia szybę jak zwał tak zwał, chyba wiadomo o co mi chodzi. Od czasu do czasu podczas jazdy migała kontrolka świec żarowych, podczas odpalania wszystko okey, pali na strzała, ale to raczej nie przyczyna świec. Postanowiłem podłączyć pod kompa i miałem takie błędy:
- 1268 Nastawnik objętości N146
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

- 626 Lampka kontrolna świecy żarowe K29
przerwa lub zwarcie do masy - BŁąD SPORADYCZNY

- 575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym
różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY

- 17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁAD SPORADYCZNY


Błędy skasowałem, lecz z każdym nowym podłączeniem po jeździe pojawiał się błąd:
- 1268 Nastawnik objętości N146
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY



Od wczoraj auto podczas jazdy przy 100/110 odcina moc, auto nie reaguje na dodanie gazu mogę wciskać pedał w podłogę, a auto i tak będzie jechało te 110 nie więcej i tak do momentu wyłączenia i włączenia silnika podczas jazdy i wtedy jest okey, ale po niedługim czasie to samo. Podpinam pod kompa i znów błąd:
- 1268 Nastawnik objętości N146
już bez dopisku błąd sporadyczny
Probuję go skasować lecz odrazu pojawia się bez jazdy czy odpalania silnika.

Dodam iż prawdopodobnie jest zwiększona dawka paliwa, gdyż przy odpalaniu skaczą obroty do 2tys i odrazu schodza i silnik chodzi na 1,1tys

EGR czyściłem
Map/Boost sensor czysty

Paliwo przeze mnie lane tylko na stacji w mieście od lat, żadna ruska.
Autem w przeciągu tych 3 tygodni zrobiłem 2tys km, przy prędkościach do max 140km/h, tylko raz po kupnie auto sprawdzane w jakim jest stanie no i pykło 200km/h
Matt0x0
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Paź 2018, 11:20

Matt0x0 napisał(a):po kupnie auto sprawdzane w jakim jest stanie no i pykło 200km/h
To chyba nie określa stanu samochodu :) gorzej jak by się okazało że cos jest nie tak i nie przeżyłbyś tego testu. Stan samochodu sprawdzamy w inny sposób tak żeby było bezpiecznie nie tylko dla nas ale i innych uczestników ruchu.

Nie napisałeś jaki masz dokładnie silnik w tej swojej A4?

Wracając do tematu proponuję wyczyścić nastawnik jak tego nie robiłeś to może warto oddać do kogoś kto zrobi to dobrze i od razu ustawi odpowiednio kąt wtrysku i odpowiedną dawkę paliwa.
Może być też tak że już ktoś go wcześniej rozbierał i nie poskładał dokładnie lub źle ustawił pozostałe parametry.

Zdarza się tez tak że z nastawnikiem może być wszystko w porządku, a komputer zapamiętuje ten błąd z nastawnikiem i przez jakiś czas nie daje się skasować, zazwyczaj mruga też kontrolka świec. Tak czy inaczej warto by było się przyjrzeć temu nastawnikowi bliżej bo błąd na pewno sam nie zniknie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

12 Paź 2018, 09:37

Zgadzam się z powyższa opinią, tutaj teraz polecam sprawdzić auto pod katem diagnostyki komputerowej oraz ustawić prawidłowe dawki paliwa, sprawdzić stan turbo, ciśnienie i wężyk.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

12 Paź 2018, 10:57

Jednak nie była to zwiększona dawka paliwa tylko czujnik temp padł i komputer pokazywał - 20 stopni dlatego chodził na wysokich obrotach. Co do problemu, dalej nie rozwiązany
Matt0x0
Nowicjusz
 
Posty: 8

12 Paź 2018, 11:04

Matt0x0 napisał(a):Jednak nie była to zwiększona dawka paliwa tylko czujnik temp padł i komputer pokazywał - 20 stopni dlatego chodził na wysokich obrotach
Czyli problem ze zwiększonymi obrotami podczas odpalania został usunięty tak? Chodzi o to:
Matt0x0 napisał(a):Dodam iż prawdopodobnie jest zwiększona dawka paliwa, gdyż przy odpalaniu skaczą obroty do 2tys i odrazu schodza i silnik chodzi na 1,1tys


Sprawdziłeś może błędy jakie się teraz pokazują jakiś zniknął czy są wszystkie te co były wcześniej?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

12 Paź 2018, 11:27

Nie znam się na dieslach ale znajomy w TDI miał podobnie, w trasie tracił moc. Winny był jakiś czujnik/zawór związany z doładowaniem. Masz nawet taki błąd w kompie, więc od tego bym zaczął (czujnik temperatury nie ma nic do gadania, nawet jak przelewa to musi mieć moc).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zapinać pasy dziecku w foteliku samochodowym?
    Wszystkie foteliki mają chronić nasze pociechy, jednak żeby tak się stało trzeba zadbać w pierwszej kolejności o prawidłowe zamontowanie fotelika w samochodzie. Jak to zrobić prawidłowo dowiemy się z porady: Jak zamontować ...

09 Gru 2018, 15:31

Winowajcą był zaworek n75 turbiny
Matt0x0
Nowicjusz
 
Posty: 8