Audi A4 B5

08 Lut 2015, 22:10

Witam od jakiegoś czasu strasznie ubywa mi płynu petrygo, nieraz strasznie parują szyby no i nawiew nie działa tak jak działał zwykle, więc moje pytanie brzmi czy to problem przez nagrzewnice? Myślałem że może uszczelka pod głowicą ale węże nie są ani spuchnięte ani temperatura nie rośnie pow 90 stopni.
Jeśli nagrzewnica to jaki będzie koszt wymiany w audi a4 b5 110km 1.9 Tdi
michu23231
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 15 12 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

08 Lut 2015, 22:15

michu23231 napisał(a):Witam od jakiegoś czasu strasznie ubywa mi płynu petrygo

michu23231 napisał(a): czy to problem przez nagrzewnice?

Niewykluczone, ale niekoniecznie.
michu23231 napisał(a):nieraz strasznie parują szyby

O tej porze roku to najzupełniejsza normalka. Ale może to też być spowodowane uszkodzoną nagrzewnicą lub wężami z niej. Ale wówczas miałbyś mokro w samochodzie pod dywanikami.
michu23231 napisał(a):nawiew nie działa tak jak działał zwykle

Co mamy przez to rozumieć?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lut 2015, 22:19

Nieraz po 3min miałem w aucie gorąco że się wysiedzieć nie dało a teraz potrzeba ok 10-15 min do uzyskania takiej temp.

nie żadnej wilgoci ani nic z tych rzeczy w aucie nie ma

to gdzie podziewa się płyn i jaka tego przyczyna?
michu23231
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 15 12 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

08 Lut 2015, 22:26

michu23231 napisał(a):nie żadnej wilgoci ani nic z tych rzeczy w aucie nie ma

O tej porze roku to niemożliwe jest - wilgoć do auta wnosisz sam samym sobą. To nieuniknione. I para na szybach tak samo.
michu23231 napisał(a):to gdzie podziewa się płyn i jaka tego przyczyna?

No na to pytanie musisz sam odnaleść odpowiedz - musisz szukać wycieku. A płyn ze zbiorniczka i układu chłodzenia ma dwie drogi wyjścia - albo do wewnątrz silnika, albo na zewnątrz. Jak na zewnątrz, to musi być gdzieś mokro i to niekoniecznie po np. kilkugodzinnym postoju - płyn może kapać podczas nagrzewania się samochodu lub po nagrzaniu. A jak ucieka do silnika, to należy sprawdzić kolor oleju i poczytać o UPG.
michu23231 napisał(a):Nieraz po 3min miałem w aucie gorąco że się wysiedzieć nie dało a teraz potrzeba ok 10-15 min do uzyskania takiej temp.

Skoro układ chłodzenia jest nieszczelny, to jak płyn ma się zagrzać do normalnej temperatury? Może to też być wina termostatu. Ale najpierw tyrzeba odszukać wyciek i naprawić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy hybrydowy crossover Toyota C-HR
    Toyota zademonstrowała produkcyjną wersję hybrydowego crossovera C-HR na targach w Genewie w marcu tego roku. Świat poznał wygląd auta z zewnątrz i pierwsze szczegóły specyfikacji, jednak producent nie pokazał jeszcze ...