Audi a4 B5 - wymiana zawieszenia ? zbieznosc ?

11 Maj 2013, 20:41

Witam ... mam pewien problem z swoim audi a4 b5 1.6 benzyna :<

Otoz chodzi oto ... wczoraj zostawilem autko u mechanika do wymiany byly przednie wahacze gornego zawieszenia + oslony przegubow po 2 stronach pytajac mechanika czy po takiej wymianie jest koniecznosc zrobienia zbieznosc mowil mi ze nie ... a teraz gdy jade samochodem odczuwam drgania kierwonicy dosc silne i znosi na prawa strone chcialbym uzyskac odpowiedz czy jest koniecznosc robienia zbieznosci czy moze mechanicy cos zje....
Xett007
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 10 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.6 Benzyna 101 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

11 Maj 2013, 21:12

Xett007 napisał(a): pytajac mechanika czy po takiej wymianie jest koniecznosc zrobienia zbieznosc mowil mi ze nie
Jezeli Ci tak powiedział to czas zmienic mechanika... :!: Oczywiscie ze musisz sprawdzic geometrię przedniego zawieszenia...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Maj 2013, 21:13

Xett007 napisał(a):.. a teraz gdy jade samochodem odczuwam drgania kierwonicy dosc silne


Jeśli przed naprawą tego nie było to reklamuj usługę
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Maj 2013, 10:59

Po wymianie wahaczy zmieniła się zbieżnośc i trzeba ją ustawić - tuleje metalowo-gumowe zapewne również były wymnieniane? Jak mechanik twierdzi, że nie trzeba robić zbiezności, to go poproś żeby dał ci to na piśmie, bo za chwilę będziesz pisał, że masz zdarty bieżnik na oponach od wewnątrz.
Jedź do niego spowrotem i niech naprawia teraz to na gwarancji swojej usługi. Jak ci powie, że jednak trzeba zrobić zbiezność, to go poprostu zapytaj, dlaczego wcześniej mówił, że nie trzeba, a teraz nagle trzeba. Sam jestem tego ciekaw co ci powie. Zapytaj go też, czy jest świadom tego, że naraził na niebiezpieczeństwo utraty zdrowia a nawet życia ciebie i innych uczestników ruchu drogowego. Jak nie będzie chciał ci tego naprawić w ramach gwarancji, to powiedz, że dzwonisz na policję. I tak możesz też zrobić. Policja przyjedzie, spisze zeznania i sprawa trafia do sądu. Mechanik może pozbyć się certyfikatu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Maj 2013, 14:11

dzieki wielkie za odpowiedzi :) tak zrobie
Xett007
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 10 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.6 Benzyna 101 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

13 Maj 2013, 15:15

sorki ze sie wtrącam ale czy przy kazdej wymianie el. typu końcówka drązka kier, drązek kierowniczy, sworzeń wahacza trzeba robic zbieżnosc czy geometrie?

przykładowo przy wymienie skrzyni biegów tez trzeba ustawiać zbieznosc, geometrie?
czym one sie od siebie róznia
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Przyczepne opony i sprawne hamulce - samochód do driftu
    Żadnego auta driftingowego nie można nazwać profesjonalnym, jeśli nie jest wyposażone w dobre opony. A najlepsi drifterzy na ogumieniu nie oszczędzają. Na zawodach korzystają tylko z nowych opon i to nie byle jakich - najczęściej ...

13 Maj 2013, 21:35

piotrauto napisał(a):sorki ze sie wtrącam ale czy przy kazdej wymianie el. typu końcówka drązka kier, drązek kierowniczy, sworzeń wahacza trzeba robic zbieżnosc czy geometrie?

przykładowo przy wymienie skrzyni biegów tez trzeba ustawiać zbieznosc, geometrie?
czym one sie od siebie róznia


Przy wymianie każdego elementu zawieszenia/dolnego układu kierowniczego trzeba robić geometrię. Jak się zapiszesz na geometrię to zrobią Ci zbieżność i kąty. Skrzynia biegów nie jest elementem zawieszenia. Wszystko masz JUŻ opisane w swoim temacie. Sprawdź... I poczytaj o tym.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

24 Maj 2013, 10:24

Zgadzam się i aż dziw bierze na to,że mechanik mówił inaczej. Po każdej wymianie któregoś z elementów zawieszenia należy ustawić zbieżność,drgania które odczuwasz mogą być wynikiem właśnie złej geometrii kół.
Turbopama
Początkujący
 
Posty: 218
Prawo jazdy: 10 03 1996
Auto: BMW M3

24 Maj 2013, 18:04

ale jak odkreca sie wahacze, kolumny to juz nie trzeba ustawiac?
np przy wymianie skrzyni, silnika trzeba odkrecac kolumny itp
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931