Audi A4 B6 1.8T czy lub diesel

25 Sty 2013, 22:44

Na to chwile co bardziej mi się będzie opłacać benzyna +gaz czy diesel ?
tskboss
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 14 02 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

25 Sty 2013, 23:19

Bardziej opłaca się gaz .
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Sty 2013, 09:28

Jak sie dużo jeździ to instalacja gazowa sie szybko zwróci a później tylko do przodu.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Sty 2013, 09:30

przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Sty 2013, 11:05

galakty napisał(a):Oj .. Tak krytykujecie, a zapomnieliście że gaz jeszcze do zapalniczek się nadaje Nie ukrywajmy, LPG stworzone do zasilania auta nie jest i nie będzie. Silniki są pod benzynę projektowane, ale ktoś wymyślił że na gazie też można jeździć i jest taniej. Niektóre silniki dobrze go znoszą, niektóre źle, w niektórych się to nie opłaca. To jaki silnik jak znosi zależy od jego konstrukcji i dobrze dobranej instalacji. Taki 1.8T na pewno jest bardziej wrażliwy na LPG niż 1.2 Fire z Punto I. I nie ma tu się co oszukiwać .. Oczywiście dobra instalacja posłuży w każdym aucie, pytanie tylko po co kupować V6 i zakładać gaz, skoro nie stać na paliwo, dla jednego to śmieszne, dla drugiego cięcie niepotrzebnych kosztów.


Po to żeby robić 100km za 40zł, nie za 70 :P Chyba przynasz, że v6 na dobrym lpg będzie przyjemniej jechac niż np 1.6? Większość aut w przedziale 20-70tys zł to diesle. A czemu? Bo mniej palą! Większośc patrzy na koszty.
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

26 Sty 2013, 11:37

Ano. U mnie instalacja zwróci sie po 13mies i zaoszczędzę w 5lat 9tys PLN na paliwie.
Gaz jest bardziej opłacalny do większych pojemności.

Z dieslami jest różnie jak się sypią to wcale tak oszczędne nie są bo np same wtryski to nie mały wydatek. Jak przyjdzie wymienić to całe oszczędności na paliwie nawet nie pomogą.
To przy tych nowszych motorach bo stare klekoty będą nadal jeździć zwłaszcza wolnossaki.
Tylko jaka frajda i komfort z takiej jazdy?
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


26 Sty 2013, 11:46

Dlatego mówię, dla nas Polaków ważne są koszty, zakładamy LPG żeby było taniej, bo po co przepłacać. Oczywiście że V6 przyjemniej się jeździ niż 1.6, a koszta prawie takie same :) Kwestia już gustu i patrzenia na świat.

Bo spójrzmy na auta za granicą, tam jak ktoś kupuje duży silnik, to nie zakłada gazu, bo ich stać, śmieją się z nas gdy kupujemy wielkie auto z potężnym silnikiem żeby się pokazać, ale zakładamy gaz żeby było nas stać na paliwo .. Już nie nasza wina, że taki kraj i takie pensje, a dobrze dobrana instalacja LPG nie szkodzi silnikowi, tylko właśnie, dobrze dobrana co kosztuje .

Diesel opłaca się, ale to bardziej w nowych autach, gdzie te silniki są bardziej oszczędne. Jak na auta kilkunastoletnie żeby to się opłaciło musiałby spalić średnio mniej niż 5 litrów, a wiemy że to się nie zdarza (pomijam wynalazki jak Smart, ZX i podobne). Z drugiej strony nowe silniki benzynowe z turbo też palą coraz mniej. Schodzą już do 6 litrów benzyny na 100 km (uśredniam), więc podsumowując koszty filtrów cząstek stałych itp. wychodzi znów na to że PB górą, a dołożyć gaz to zwycięzca bez liczenia kosztów wychodzi.

Także nie ma co się oszukiwać, nie krytykowałem LPG, sam go posiadam. Wszystko zależy od silnika i instalacji :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Sty 2013, 12:35

Jak już patrzymy na inne kraje, to chyba Holandia przoduję w instalacjach lpg. Europejczycy kupują raczej sporo diesli. To są raczej bardziej rozwiniete kraje niż Polska?! To nie Stany, V8 i jazda... Skoro Holendrzy zakładają Lpg, to Polacy tym bardziej mogą :D
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

26 Sty 2013, 12:39

nie przemawia to za mna, nie jestem przeciwnikiem gazu ale jak widze porsche cayenne na gaz albo bmw x5 to cos sie robi, nie kupuje sie takiego samochodu jak cie na niego nie stac, podobnie z v6 i v8
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

26 Sty 2013, 13:31

No racja ale np 12 letnie 1.8t czy mondeo v6 dlaczego nie? Wiadomo, że Cayenne czy S500 wygląda śmiesznie :wink: Lancer czy Impreza na gazie też nie jest szczytem klasy :o
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

26 Sty 2013, 16:15

Subaru bardzo dobrze znosi gaz ! Problemem jest tylko luz na popychaczach czy coś, bo trzeba go ręcznie regulować a miejsca pod maską jest mało ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Sty 2013, 16:40

Trzeba po prostu naświetlić temat wcześniej jak się kupuje auto jak będzie współpracować z LPG.
U mnie zawory regulują się na śrubkę jak w maluchu :) nie ma większych problemów mimo, ze to i-vtec. Tylko trzeba wyłożyć pare klocków na instalacje.
Skoro ktoś ma V6 i V8 i zakłada LPG nie jest żadnym obciachem. Mnie to smoli czy jeżdże na gazie czy benzynie. Komfort jazdy ten sam, oszczędności znaczne. A za zaoszczędzoną kase mogę sobie wyjechać na wakacje i leżeć do góry dupą na plaży pod palmą :D

Moje auto mój wybór co tam montuje i kij komu do tego.

Jak ktoś chce się spinać niech sie spina. Najbardziej żałosne texty swego czasu jakie słyszałem w obiegu kolesi z odzieżą w paski to, ze BMW w gazie albo dieslu to nie BMW.
Jest tego jeszcze wiecej...
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Sty 2013, 16:53

jak kogos nie stac na paliwo to niech kupi sobie renault a nie bmw, po co kupowac 4 czy 5 litrowy silnik i zakladac gaz ( co by "zaoszczedzic") jak mozna kupic motor np 2.0
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

26 Sty 2013, 17:18

I tu pojawia się kwestia gdzie się jezdzi. Jezeli jest to miasto i okolice to bez sensu jest silnik większy jak 2.0 do zwykłego auta.
Natomiast jak sie jeździ dalej w trasę, autostrada i te sprawy to duza pojemność silnika jest uzasadniona. Jest zapas mocy, spalanie nie idzie diabelnie w góre jak przy mniejszych pojemnościach nie ma hałasu w kabinie.
Gabaryt auta tez ma znaczenie bo w moim vanie mniejszy motor byłby zupełnie bez sensu.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Sty 2013, 17:40

Silnik dobiera się do gabarytów, 2.0 w 206-stce to coś zupełnie innego niż 2.0 w vanie czy terenówce... Nie było mowy o 4,5 litrowym silniku w Bmw tylko o 1.8t czy 2.5 v6 w starszym samochodzie!!

Wg mnie nie powinno się gazować małych silników np.seicento, punto ,saxo itd w autach miejskich bo to jest oszczędzanie na siłę... Luksusowe lub sportowe drogie auta też to obchciach.
Cała reszta zwykłych dupowozów, w tym uturbione i v6 to nie widzę problemu.
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd