Audi A4 B6 1.8T czy lub diesel

23 Sty 2013, 19:06

Witam interesuje mnie tylko Audi i model chyba a4 mam 21 lat obecnie pracuje za granica i mam 20 tys i zastanawiam się co kupić jak w temacie. Czy na tą chwile opłaca się 1.9TDI czy lepiej kupić benzynke i zamontowywać do niej gaz mowie o instalacji za 3 tys co będzie lepsze dla mnie rocznie może zrobię z 20 tys km interesują mnie takie silnik jak w temacie co polecacie czy diesel się opłaca chce tez żeby auto nie traciło na mocy i spalanie było proporcjonalne do diesla jeśli to ma być benzyna z gazem. Mogę tez poczekać i kupić A4 b7 tylko tam kompletnie nie wiem nic jaki silnik każdy narzeka na 2.0TDI czy TFSI wiec proszę o pomoc:)
tskboss
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 14 02 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

23 Sty 2013, 21:54

Polecałbym ci się rozejrzeć za VW Passatem - technologicznie i jakościowo jest identyczny jak Audi, za to jest mniejsze ryzyko na kupienie powypadkowego Passata niż powypadkowego Audi.

Lepiej wybierz benzynkę - diesel 1.9 w aucie około 10-letnim będzie miał przebieg w okolicach 250-350tys. km (nie sugeruj się stanem licznika, bo 99% jest cofanych na ładnie wyglądające np. 160tys.). Benzyniaki mają na ogół mniejsze przebiegi, no i serwis tańszy (trochę, ale zawsze coś :) )
szoppracz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 04 2006
Auto: KIA Cee'd
Silnik: 1.6 126KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Sty 2013, 22:13

szoppracz napisał(a):diesel 1.9 w aucie około 10-letnim będzie miał przebieg w okolicach 250-350tys. km

To nie jest jakiś strasznie duży przebieg dla 1,9TDI.
Zadbany drugie tyle pociągnie.
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

24 Sty 2013, 11:03

Miałem znajomego który przejechał 500 tyś na oryginalnych częściach i na remont się nie zapowiadało .. Btw. 300 tyś dla diesla to mało.

A 1.8T do najlepszych też nie należy, do tego zakładać gaz. Nie polecałbym. Lepiej wziąć zwykły 2.0 w benzynie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Sty 2013, 11:39

galakty a czemu 1.8 t nie polecasz?? ja mam a6 c5 1.8 t 150 km silnik AEB zagazowane sekwencją BRC i na gazie zrobiłem już 80 tyś km w niecałe 3 lata i zmieniam w niej tylko oleje, filtry i świece, spalanie lepsze niż w 1.9 tdi bo pali 11 litrów gazu co sie ma jak 5,5 litra ON więc nie jest źle, oczywiście auto co jakiś czas wpinam pod kompa i sprawdzam jego stan ale to tylko profilaktycznie. Jeśli nie miałeś takiego samochodu to nie mów że jest złe i beee bo to nie prawda, bo na chwile obecną auto ma przebieg 285 tysięcy i chodzi bardzo dobrze i z czystym sumieniem moge taki silnik polecić, i niech mi nikt nie mówi że turbina od gazu sie szybciej kończy bo to straszna ściema jest!!!
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

24 Sty 2013, 12:01

Zdania na ten temat są podzielone,jedni jeżdzą turbo z gazem i sobie chwalą a drudzy narzekają,może poprostu jak dbasz tak masz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

24 Sty 2013, 12:18

To jest fakt:) jak kto dba tak i ma:) bo ja na swoim przykładzie moge powiedzieć że turbina daje rade na gazie:)
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

24 Sty 2013, 13:16

Nie żadna ściema, mówię co wiem .. Silniki 1.8 do najlepszych nie należą, bardziej polecają 1.6, a 1.8T to wiadomo że dołożony problem. Nie mówię że każdy silnik jest zły, bo to chyba oczywiste, ale do bezawaryjnych i najlepszych one nie należą. I nie chodzi tu o gaz i turbinę, bo to nie ma nic wspólnego, tylko o sam silnik.

A że Twój samochód ma super silnik i się nie psuje, to dobrze, cieszę się. Ja też mam silnik który nie sprawia problemów, ale już ojciec ma podobny silnik i jest strasznie awaryjny. Także nie można stwierdzić że coś jest dobre albo złe.

Powiedziałem tylko, że z opinii te silniki najlepsze nie są, że może go kiedyś czekać kosztowna naprawa, a czy go stać na to czy nie, to nie wnikam :) Sam bym 1.8T chciał mieć gdyby nie chodziło o fundusze.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Sty 2013, 13:56

Akurat 1.8t ma opinie jednego z najlepszych z Vaga, przekłada się to na cenę... Jak kupisz niezajechane i sam nie zepsujesz to jest git
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

24 Sty 2013, 16:18

Właśnie dlatego mówi się o tym silniku np kultowy, i długo długo był produkowany jako alternatywna silników Pb tak samo niezawodnych i mocnych jak 1.9 tdi, jak również duży wachlarz mocy tego silnika i duże możliwości modyfikacji mocy czyni ten silnik jednym z lepszych silników benzynowych grupy VW. A co do silnika 1.6 i gazu w a4 to niestety za mała moc co wpływa na większe zużycie paliwa i mniejsza żywotność silnika.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

24 Sty 2013, 18:02

A o Audi A4 B7 silniki 2.0TDI i TFSI myślę także nad 3.0TDI co o nim sadzicie ? Czy diesla się nadal opłaca?
tskboss
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 14 02 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

24 Sty 2013, 20:21

Zdecydowanie 1.8 i jak najbardziej nadaje sie ten silnik do montowania lpg. Z diesli 1.9TDI sprawdzony. 2.0TDI problematyczny i posiadający pewne wady konstrukcyjne. 3.0 spalanie.
FSI wtrysk bezpośredni problem z gazowaniem tzn mało jest zakładów montujących instalacje do tych silników.
Sporo osob gazuje 1.8 i 1.8T z turbiną i też nie ma obaw. Należy dobrać odpowiednie podzespoły i znalezc kumatego instalatora i sprawa załatwiona.
Jezeli chcesz sie dowiedzieć wiarygodnych informacji to zapytaj na forum lpg http://lpg-forum.pl/ jak sie sprawy maja. Sa osoby które są uprzedzone co do lpg w autach i będą brzęczeć... ze gaz jest dobry do kuchenek...
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Sty 2013, 12:57

Na lpg brzęczą:

1.osoby które nigdy nie posiadały lpg,"gaz to zło", lepiej jezdzić kosiarką 1.1 :wink:
2.właściciele ekonomicznych "klekotów", szczególnie ekonomicznych przy naprawach
3.tiunerzy, wariaci drogowi itd i osoby które stać żeby jeździć np 3.0 v6 na benie :P (w ich ustach "gaz do kuchenek" można zrozumieć)
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

25 Sty 2013, 21:19

i jeszcze jeden wariant passat b6 1.8tsi i do tego sekwencja dobry wybór?
tskboss
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 14 02 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

25 Sty 2013, 21:31

Oj .. Tak krytykujecie, a zapomnieliście że gaz jeszcze do zapalniczek się nadaje ;)

Nie ukrywajmy, LPG stworzone do zasilania auta nie jest i nie będzie. Silniki są pod benzynę projektowane, ale ktoś wymyślił że na gazie też można jeździć i jest taniej. Niektóre silniki dobrze go znoszą, niektóre źle, w niektórych się to nie opłaca. To jaki silnik jak znosi zależy od jego konstrukcji i dobrze dobranej instalacji. Taki 1.8T na pewno jest bardziej wrażliwy na LPG niż 1.2 Fire z Punto I. I nie ma tu się co oszukiwać .. Oczywiście dobra instalacja posłuży w każdym aucie, pytanie tylko po co kupować V6 i zakładać gaz, skoro nie stać na paliwo, dla jednego to śmieszne, dla drugiego cięcie niepotrzebnych kosztów.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007