Audi A4 B6 1,8T migający PRNDS oraz problem z wchodzeniem na obroty

25 Wrz 2020, 10:40

Dzień Dobry

Na początku zaznaczę, że pisze ten post w imieniu swojego Taty który z technologią komputerową nie jest obeznany dlatego postaram się opisać problem tak dokładnie jak potrafie.

Wszystko zaczęło się podczas wyjazdy w podróż przy manewrze wymijania przy ok. 160km/h - pojawił się dźwięk tarcia metalu, uczucie odczuwane przez pasazerów podobne do chwilowej utraty przyczepności i jazdy na łyżwach, w tym po wszystkim (trwało to może 20sec) ustało jednak pojawił się migający znak PRNDS oraz silnik przestał wchodzić na obroty. Na domiar złego podczas dodawania gazu przez pewien czas Tata zaczął słyszeć głośne "cykanie/pykanie" po lewej stronie kierownicy na poziomie deski rozdzielczej.

Od tego momentu historia powtarza się za każdym razem , jako że wydarzyło się to podczas trasy w miejscu docelowym samochód podobno został podłączony do komputera przez znajomego w tych okolicach mechanika. Jednak z relacji jaka do mnie dotarła to brak było jakichkolwiek wskazań błędu. Mechanik zebrał wywiad dowiedział się o tym że w samochodzie siedzi skrzynia Multironic i powiedział że samochód nie do odratowania gdyż na pewno skrzynia jest w stanie rozsypki.

Tata dał rade jakoś wrócić z powrotem 200km do Warszawy, podobno jednak co kilkadziesiąt km sytuacja się powtarzała.

Pytanie, czy jest sens ratować samochód? Ojciec po wielu przejściach z mechanikami zwyczajnie nie ma zaufania i boi się że przy "dobrych wiatrach" kolejny mechanik będzie chciał go naciągnąć na duże koszty bez widocznych efektów, oraz fakt że samochód ma już 18 lat i na przestrzeni miesięcy co chwila pojawiała się jakaś usterka.(Samochód był oddawany, rzekomo naprawiony na max 1/2msc i kolejna awaria)

Bedę bardzo wdzięczny za jaką rzetelną pomoc informacyjna, ew. informacje czy w Warszawie z takim problem jest gdzie szukać pomocy

Pozdrawiam
Mani3k
Obserwowany
 
Posty: 2

25 Wrz 2020, 13:09

Jeżeli mruga PRNDS to znaczy że problem ma aktomatyczna skrzynia biegów. I teraz żeby odczytać błąd to trzeba mieć bardzo rozbudowany interfejs diagnostyczny który potrafi zdiagnozować układ napędowy. Dużo interfejsów w ogóle nie jest w stanie odczytać błędów skrzyni. Nie wiem jakiego używał ten mechanik ale skoro nie znalazł błędów to pewnie jego interfejs nie był w stanie połączyć się ze skrzynią.

Mani3k napisał(a):Mechanik zebrał wywiad dowiedział się o tym że w samochodzie siedzi skrzynia Multironic i powiedział że samochód nie do odratowania gdyż na pewno skrzynia jest w stanie rozsypki.
Jak to nie do odratowania przecież jeżeli problem jest w skrzyni to reszta samochodu jest dobra. Kwestia tylko kosztów naprawy skrzyni ale tu niestety bez zajrzenia do niej ciężko będzie określić co tam się stało. Najlepiej jak by twój Tata podjechał do warsztatu który specjalizuje się tylko w naprawach automatów. Oni sprawdzą błędy i na pewno postawią wstępną diagnozę o ile to oczywiście tylko skrzynia.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Miejski środek transportu nowy skuter BMW C evolution
    Pojawienie się skutera C evolution oznacza początek nowego rozdziału w segmencie miejskich środków transportu BMW Motorrad. Oba maksiskutery napędzane konwencjonalnymi silnikami - C 600 Sport i C 650 GT – odniosły ...