Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AWX nie moge odpalić, logi i bloki

06 Sty 2012, 20:36

Ten szlam wydziela sie z ropy i w kazdym dieslu występuje, znajduje się na dnie bo jest ciężki, pompa tez ciągnie od dna, więc czy jest rezerwa czy nie, nic tu nie zmienia, szukałbym przyczyny w paliwie niskiej jakości, jakiś MIX.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

10 Sty 2012, 22:52

Witam kupiłem dwa pompowtryski AR włożyłem je 1 i 3 cylinder i samochód odpalił lecz niestety chodziło tak jakby nie na wszystkich garach tylko na 2 np. i teraz nie wiem na których. zrobiłem szybko skan vagiem co mogłem i tak wyglądają wyniki:
bloki 13, 18, 23
[link wygasł]
[link wygasł]
bloki 000, 001, 002
[link wygasł]
bloki 003, 004, 005
[link wygasł]
006,007,008
[link wygasł]
błędy:
http://wklej.org/id/665633/
błędy po skasowaniu:
http://wklej.org/id/665634/
a tu wklejam log dynamiczny z bloku 13, 18 i 23
http://wklej.org/id/665639/
jeśli źle wkleiłem ten log to proszę o poprawienie mnie i podpowiedź jak powinienem to zrobić
drdala
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Mława
Prawo jazdy: 01 01 2001

10 Sty 2012, 23:16

Jezeli bys zrobil loga tekstowego, a nie wklejal obrazki, bys mial przy wtryskiwaczach taka dopiske:

if != 0, inoperative valve/open circuit/lack of fuel/bubbles

U ciebie zera nie ma na 2 i 3 cylindrze(masz wartosc 6), wg VAG'a to te wtryskiwacze sa wadliwe, wez przeloz 1 z 2 lub 3 z 4, i zobacz czy wartosc 0 i 6 sie pojawi na odwrot.

Jak ci auto juz odpala, to mozesz sprobowac do ropy dolac:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Na stacji, czy w markecie poszukaj. To jest bardzo dobry preparat, wlaj caly na powiedzmy 1/4-1/2 zbiornika, bedzie wiecej, to sie nic nie stanie.
Tylko pytanie czy jak silnik troche pochodzi na biegu jalowym i sie rozgrzeje jako tako, to czy zaczyna w miare rowno pracowac, czy dalej jakby na 2 gary nie palil? Mozliwe ze te 2 wtryski leja, lub nie maja idealnego przejscia, ale po chwili jak zlepie temp to silnik jako tako na nich pracuje, bo jak jak caly czas pracuje na 2 garach, to nic ci taki preparat nie pomoze.

Swoja droga, ten co go myles i rozbierales, dziala czy zlozyc sie go w ogole nie udalo?


@robbydzia
Popytaj tych co siedza we wtryskwiaczach, nt. jazdy na rezerwie do konca, zreszta ten temat to idealny na to przyklad, autor tematu tylko raz do konca sobie pojechal i tyle sie najezdzil.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

11 Sty 2012, 09:49

Moje zdanie jest takie: każdy ma swoją teorię, gość od wtrysków ma jedną a mechanik drugą, każdy szuka odpowiedzi.
Po ulicach jeżdzi tysiące aut z silnikami TDI PD i tylko nieznaczna cześć ma problemy z wtryskami, znakiem tego ta szczęsliwa reszta nie jeżdzi na rezerwie? Na rezerwie jeżdzi ogromna ilość samochodów, a "syf" w zbiorniku odnajdziesz w każdym aucie, oboje o tym wiemy.

Twierdze, że paliwo jest przyczyną, ponieważ tylko po naszej stronie Odry dochodzi do nagminnych usterek EGR i filtrów cząstek stałych. Wiec jaka jest odp? np SADZA, która znikąt się nie bierze a zanim się wytworzy to "półprodukt" przepływa przez wtryski.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

11 Sty 2012, 10:06

Czimi napisał(a):U ciebie zera nie ma na 2 i 3 cylindrze(masz wartosc 6), wg VAG'a to te wtryskiwacze sa wadliwe, wez przeloz 1 z 2 lub 3 z 4, i zobacz czy wartosc 0 i 6 sie pojawi na odwrot.

dziwne bo po kilku minutach pracy silnika i małym przegazowaniu (do 2tyś. obrotów) na około 15 sek. i ponownych kilku minutach pracy silnika na cylindrze 2 wartość 6 zmieniła się na 0.
Niestety silnik cały czas pracuje nierówno nawet po rozgrzaniu. Chodził około 10-15 min czyli chyba zdążył się rozgrzać. Ten pompowtryskiwacz który czyściłem nie wkładałem go jeszcze ponieważ ułamałem przy rozkręcaniu 2 bolce. Teraz już mam 4 pompowtryskwiacze i może z tych 4 chociaż ze 2 da radę zrobić:)jak tylko zaczęła pokazywać się kontrolka od ESP dolałem do ropy taki środek [link do oferty na Allegro wygasł]
jego można dodawać raz na 10000km czyli teraz już chyba nie mogę go dolać bo wlałem go jakieś 1000km temu
tak wygląda mój silnik
[link wygasł]
[link wygasł]
widać że z EGR leci, coś z tym trzeba robić? co może być tego przyczyną? czy to mogło się przyczynić do mojej awarii?
drdala
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Mława
Prawo jazdy: 01 01 2001

11 Sty 2012, 14:37

dynamiczny log lepiej pokazany http://vaglog.rtnet.pl/dala11_68549.html
drdala
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Mława
Prawo jazdy: 01 01 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jak samochody autonomiczne zmienią nasze miasta?
    Samochody autonomiczne mogą całkowicie zmienić sposób przemieszczania się po miastach. Nie jest to odległa perspektywa – badanie przeprowadzone na zlecenie Renault Polska przez Kantar TNS wykazało, że większość ...

11 Sty 2012, 17:06

Zauwaz ze VAG, nie podaje co jest z wtryskiwaczem nie tak, jest klika mozliwosci dot. nieprawidlowej pracy wtryskiwacza:
- lekko przytkany - daje za malo paliwa, mieszakna paliwowa bedzie zbyt uboga i zaplon nie nastapi
- daje za duzo paliwa lub w ogole nie otwiera zaworu(uszkodzona cewka), przy zbyt duzej dawce paliwa, tez zaplon moze nie nastapic
- uszkodzona koncowka, dawka paliwa bedzie odpowiednia jak chodzi o ilosc, ale poleci ci jednolita "kropla", zamiast delikatne "zraszanie"(przelewanie, czy "wtryski leja"), tez zaplon moze nie nastapic.

A w tym logu co dales to pod koniec ci sie rowniez pojawilo 4, na 1-szym cilindrze.

Co do EGR, to wtryskwiaczy on uszkodzic, nie uszkodzil, ale jak daje za duzo spalin, to moze wystepowac problem z zaplonem mieszanki paliwowej, ale nie powinien, co najwyzej bedziesz podoczas jazdy odczuwal brak mocy.

Co do uzywanych wtryskiwaczy, to przy silniku ktory byl w ciut lepszym stanie od twojego i mial wyzsza kompresje, mogly one widocznych problemow nie sprawiac(nierowna praca silnika), a w troche bardziej wyekspolatowanej jednstce, taki juz lekko zuzyty wtryskwiacz moze powodowac wlasnie brak zaplonu na danym cylindrze, chodzi mi tutaj wlasnie o tz lanie wtryskiwaczy.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

15 Sty 2012, 18:07

Wypompowałem z baku paliwo pompką która jest w samochodzie w ten sposób że samochód chodził na paliwie z butelki a paliwo które miało krążyć w układzie zlatywało do bańki. Zlałem tak wszystko co było w baku czyli 35l. Zalałem do baku 8 litrów nowej ropy z orlenu. Wymieniłem dwa pompowtryskiwacze 1i 3. Samochód wreszcie odpalił ale na dwóch pompowtryskiwaczach. Załatwiłem następne 2 wymieniłem 2 i 4 samochód odpalił już ładnie. Ale niestety po przejechaniu 20km znów wyskoczyła kontrolka od ESP i zaczęło trząść skrzynią biegów i całym samochodem. Pojechałem do mechanika i okazało się że pompowtrysk na 2 cylindrze jest w kiepskim stanie (vag blok 13: wartości skakały od 2.0 do 2.5) i na 4 też nie był najlepszy (blok 13: około 1.0) na 1 i 3 cylindrze parametry na bloku 13 było od 0.2 do 0.5. Pojechałem do domu postawiłem samochód na 2 dni i po 2 dniach już nie odpalił:( Z holowałem go do mechanika. Oddałem pompowtryski z 2 i 4 cylindra. Kupiłem 2 następne pompowtryski mechanik włożył je na za 2 i 4 ale samochód odpalił na 2 cylindrach. Vag pokazywał że 1 i 3 pompowtrysk nie działają. Co mogło być tego przyczyną? Czy nie wypompowałem tym sposobem co wcześniej mówiłem do końca starej ropy z baku? Co robić teraz? Zastanawiam się nad wyjęciem całkowicie baku i wypłukać go i wyczyścić. Słyszałem też coś o takim środku firmy Liqui Moly. Może wystarczy zalać do pełna bak i dodać tego środka? wyjeścić np troche i znowu dolać ropy i tak cały kilka razy? Co o tym myślicie? Co byście zrobili w mojej sytuacji?
drdala
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Mława
Prawo jazdy: 01 01 2001

15 Sty 2012, 21:53

a te pompo wtryski były nowe czy używane ze tak siadają?
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

16 Sty 2012, 11:27

drdala napisał(a):Wypompowałem z baku paliwo pompką która jest w samochodzie w ten sposób że samochód chodził na paliwie z butelki a paliwo które miało krążyć w układzie zlatywało do bańki. Zlałem tak wszystko co było w baku czyli 35l. Zalałem do baku 8 litrów nowej ropy z orlenu.

Co byście zrobili w mojej sytuacji?


I wyszło na moje, wyglada na to, że sprawa paliwa się rypła :?
Już dawno bym oddał do odpowiedniego serwisu :?
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

16 Sty 2012, 14:26

ma ktoś jakiś sprawdzony sposób jak najlepiej wyczyścić bak w audi a4 b6 2002r 130KM? dziś mechanik będzie go demontował i chciałbym poznać jakieś dobre sposoby.
drdala
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Mława
Prawo jazdy: 01 01 2001

16 Sty 2012, 17:24

Czekaj z tym demontazem baku, filtr paliwa wymienilas po zatankowaniu i wymianie wtryskiwaczy? Tam w cale duzo syfu nie musiales miec, bo jak do 0 wyjezdziles paliwo, to doslownie wszystko co bylo na dnie baku pompka mogla wciagnac.

To paliwo z baku, ktore wypompowales, to bylo czyste, czy sa w nim jakeis zanieczyszczenia?

Generalnie, troche na tym kijowo wyszedles probujac to na wlasna reke robic. Jednak wtryskiwacze, jak sie nie ma odpowiednich narzedzi i wiedzy, to nie naprawisz.

Warsztat ktory sie bawi wtryskiwaczami od paru lat, by ci to poprawnie zdiagnozowal, jak moj ojciec sobie zatkal wtryskiwacze, to filtr paliwa mechanik rozebral i powiedzial ze bak do wyjecia i wyczyszczenia odrazu, i trafil tak naprawde z diagnoza, ktora trwala moze 15 min.

Sprawdzales stan filtru paliwa? Bo jak wymieniasz regularnie, to tak naprawde duzo syfu w nim nie powinno byc, latwo postawic bedzie diagnoze czy masz syf w baku, czy tez nie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

16 Sty 2012, 19:14

Zacznijmy od tego, że pompowtryskiwacze trzeba zamontować pod odpowiednim kątem, niby proste a jednak....
Jeden z otworów dyszy-końcówki musi być skierowany centralnie na świecę żarową.

Sprawdziłeś dokładnie instalację ??? to podstawa!!! w PD

Na pierwszej stronie pisałem o filtrze, wymieniłes?? konieczne też jest przepłukanie przewodów paliwowych, o ile problem rzeczywiście związany jest z jakimś syfem niewiadomego pochodzenia.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

17 Sty 2012, 10:34

w jaki sposób przepłukać przewody?
drdala
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Mława
Prawo jazdy: 01 01 2001

20 Sty 2012, 16:41

Wymieniłem 4 pompowtryskiwacze i samochód chodzi jak na razie. Pompowtryski były kupione na allegro więc chcę zrobić VAG-iem logi sprawdzające stan pompowtryskiwaczy. Jak mam to zrobić?
drdala
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Mława
Prawo jazdy: 01 01 2001