Witam mam taki problem z audi a4 b6 1.9TDi 130KM 2002r AWX - od kilku dni samochód zaczął mi słabiej zapalać tzn. zaraz po odpaleniu tak jakby się dusił się i przez 2-4 sek. chodził tak jak byłby przyduszony i nawet bo dociśnięciu pedała gazu dochodził do 2-2,5 tys obrotów. Po około 4 sek. Odpalał i już wszystko było ok. Dziś rano podczas odpalania uruchamiał się tak jakby nie na wszystkich cylindrach( nie znam się ale takie mam wrażenie ponieważ bardzo trzęsło samochodem) po 5 próbie udało się odpalić, pojechałem do pracy po 8 godzinach ładnie odpalił wracając do domu pokazała się kontrolka od ESP i zaczęło trząść samochodem lekko i po chwili coraz mocniej. Wyłączyłem włączyłem samochód na kilometr lub 2 było dobrze i po chwili znowu zapaliła się kontrolka od ESP ale teraz już tak mocno nie trzęsło samochodem, wróciłem do domu zrobiłem VAGiem Auto-log (kontrolka od ESP cały czas się paliła bo specjalnie nie wyłączałem samochodu żeby błąd nie zniknął) log wrzucę niżej. Wyłączyłem samochód po 4 godzinach chciałem wyjechać z domu a tu auto w ogóle nie chce zapalić, rozrusznik kręci ładnie, Akumulator mam dobry. Nie wiem co się stało. Na co stawiacie ? Co mogło się stać? Zapomniałem jeszcze dodać że jak przekręcę stacyjkę to pali się kontrolka od ESP a podczas próby odpalenia (kręcenia rozrusznikiem) świeci się kontrolka od ABS. Martwi mnie to że ostatnio już 2 razy po dłuższym kręceniu rozrusznikiem (10-15 sek) pokazała się na komputerze duża konewka od oleju z której kapał olej. Przepraszam za moje tłumaczenie ale staram się żebyście dokładnie wiedzieli o co chodzi. oto log który zrobiłem jak ostatni raz samochód był odpalony i świeciła się kontrolka od ESP czyli błąd nie był zresetowany wyłączeniem zapłonu.
a tu log który zrobiłem już niestety na tylko przekręconym zapłonie bo samochód już nie odpalał:(
a oto bloki które robiłem kilka tygodni temu gry tylko zaczęła pokazywać się kontrolka od ESP i zaczynało trząść samochodem: logi zrobione z uruchomionym silnikiem
a tu ostatnie bloki ale niestety już tylko na przekręconym zapłonie bo samochód już nie odpalał:( -
znalazłem jeszcze jeden log który zrobiłem niedawno jak wyskoczyła kontrolka od ESP
17994 - Engine Mount Solenoid Valves (N144) / (N145), Short to Plus
17678 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243), Regulation Range Exceeded
17664 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62), Open or Short to Plus
17669 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240), Regulation Range Exceeded
17672 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241), Regulation Range Exceeded
To wyglada na lejace, lub padniete kompletnie wtryskiwacze.
A czasem nie zatankowales ostatnio na jakiejs kijowej stacji? Moze na rezerwie sporo przejechales, czego wczesniej nie robiles? Zassalo z dna zbiornika syf i to wystarczy zeby wtryskiwacze zapchac, filtr paliwa nawet nie pomaga czesto.
A co do kontrolki oleju, a bardziej obrazka, to masz olej ponad stan minimalny? Jak tak to wszystko masz ok, w Alhambrze z tym samym motorem sie ta kotrolka juz zapala przy 1/3 ponad stan minimalny i dopiero przestaje sie zapalac jak sie doleje olej. Pojawia sie tylko zaraz po odpaleniu auta + dzwiek temu towarzyszy.
Wlej na pol zbiornika caly ten preparat, albo nawet na mniej: [link do oferty na Allegro wygasł] Niektorzy mowia tez zeby po prostu dolac do baku z litr oleju silnikowego, bo to tez moze pomoc, ale juz lepiej kup taki preparat, niz olej do baku dolewac. Tylko jak on ci kompletnie nie pali, to raczej tym juz wtryskiwaczy nie uratujesz, o ile to ona sa temu winne w ogole.
Generalnie do warsztatu co sie we wtryskwiaczach specjalizuje podjechac bys musial jakos, mozliwe ze tylko wystarczy je wyczyscic, czy koncowke wymienic.
tak olej mam w normie. Paliwo leje od wujka który przywozi je z Rosji. Na rezerwie też ostatnio trochę jeździłem i to dosłownie na rezerwie bo komputer pokazywał że już 0 km do zrobienia a ja jeszcze z 10 km zrobiłem.
No to zassalo ci pewnie syf z dna zbiornika + do tego tankujesz jaka taka rope wiec masz juz powod, dlaczego wtryskiwacze uwaliles sobie, o ile to wtryskiwaczd faktycznie, ale daje 99% ze to wlasnie wtryskiwacze, tym bardziej ze wywala ci blad 3 wtryskiwaczy:
17678 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243), Regulation Range Exceeded 17669 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240), Regulation Range Exceeded 17672 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241), Regulation Range Exceeded
Wymien tez przy okazji filtr paliwa lepiej. W ogole to sie na rezerwie jezdzic nie powinno, a tym bardziej dieslem do samego konca.
ok dzięki za podpowiedź. a samemu podobno idzie jakoś zregenerować pompowtryskiwacze. Mam do dyspozycji myjkę ultradźwiękową. Czemu dieslem nie powinno się jeździć na rezerwie do samego końca?
Witam potrzebuję ebooka lub programu "Sam naprawiam Audi A4 B6" po polsku, w sumie nie wiem czy to jest ebook czy program. Proszę o kontakt na priv lub wrzucić tutaj link. Znalazłem taki program "Audi A4 B6 Manual" [link wygasł] ale niestety w jakimś dziwnym języku. Przydałaby się wersja po Polsku albo chociaż po angielsku. Bardzo proszę o pomoc
Bo syf z dna zbiornika ci moze zaciagnac, a zawsze cos tam jest, a wtedy ci zapcha wtryskiwacze. Sam masz przyklad co sie u ciebie stalo, wtryskwiacze tak odrazu nie padaja kompletnie.
A czysci sie je wlasnie myjka ultra dzwiekowa, w jakims tam odpowiednim plynie przez 60 min, lepiej to dac komus kto sie na tym zna, niz samemu probowac moim zdaniem. Co najwyzej sam je wymontowac mozesz, zeby calego auta nie ciagnac do warsztatu ktory sie w to bawi.
[link do oferty na Allegro wygasł] Chyba ze czyms takim bys sprobowal. lub jakims innym dobrym srodkiem.
I tak swoja droga, to zwykle przy regeneracji sie koncowki wtryskiwaczy wymienia, cos kolo 300-400zl/szt. [link do oferty na Allegro wygasł] Cos takiego, tylko ze sa do innych silnikow te akurat.
Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować? Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
Spokojna emerytura sportowych legend Toyoty Zdjęcia tego auta obiegły ostatnio strony poświęcone sportom motorowym. Toyota Supra czwartej generacji, która jeszcze w 1999 roku brała udział w wyścigach japońskiej serii, teraz niszczeje pod jednym z warsztatów. ...
jeżeli ci niepali to sciągnij pokrywę zaworuw wtedy bendziesz miał wtyczki z wtrysków na wiezhu odepnij jedną kostkę z wtrysku i próbuj zapalić jeżeli nie zapali podłącz i sciągnij z nastempnego wtrysku kostkę i znowu kreńć kiedy zapali a wtrysk bendzie odpienty to ten jest uszkodzony wten sposub najszybciej i najpewniej sprawdzisz w tryski sprawdz jeszcze tą wiązkę elektryczną z wtrysków bo często tam dostaje z warcia i komputer wtedy pokazuje głupoty
drdala nie kumasz zrzutów ekranowych i ludzie którzy to czytają w wiekszości nie wiedzą na co spojrzec. Nas interesuje komunikat z silnika a tam jest informacja o cewce wtrysku, w TDI PD wystepuje problem z instalacją elektryczną pompowtryskiwaczy powinieneś sprawdzić pod kapą i w kostce jak wyglądają kable, może być tez problem z wałkiem rozrządu lub z zasilaniem układu wtryskowego w paliwo (dodatkowa pompa na wałku) wiec te pozycje masz do sprawdzenia.
Odnośnie rezerwy
W ABS/ESP masz błądy komunikacja z ECM i czujnik kąta skretu. Komunikaty z komfortu, ABS/ESP, itp w tym momencie ignorujemy.
kumam bo sam na takim programie pracuje po zatym na tych wykresach komp nie zkomunikował się z autem i pisze ci error czyli błąd komunikacji z pojazdem . a ten mój sposób działa bo sam tez tak sprawdzam i nigdy mnie nie zawiódł a w tym silniku z pompo wtryskami wystarczy ze jeden wtrysk siądzie i silnik już nie odpali a tak wogule w pasacie b5 dealer wymienia te wtryski za darmo bo sie ludzie sądzili z vw .bo były montowane wadliwe a te silniki są podobne
ja robiłem 9 miesięcy temu pasata b5 i był uszkodzony jeden wtryskiwacz dziewczyna zapaliła auto i pominucie zgasło i juz puzniej niedało sie go odpalić
Moj ojciec sobie kiedys w 1,9 TDI 110KM zapchal wtryskiwacze wlasnie robiac identycznie jak autor watku, do 0 prawie wyjezdzil paliwo, po wyjeciu zbiornika bylo okolo 1l ropy, z czego polowa to byl jakis dziwny szlam, ktory zapchal filtr paliwa i wtryskiwacze.
Bez problemu pompa przeciagnei drobny szlam przez filtr paliwa. Tylko musi go dobrze zassac i przejedzie, a majac prawie sam syf, bo rope ktora byla nad nim sie wyjezdzilo, to akurat ten syf pojdzie.
Moj ojciec sobie kiedys w 1,9 TDI 110KM zapchal wtryskiwacze wlasnie robiac identycznie jak autor watku, do 0 prawie wyjezdzil paliwo, po wyjeciu zbiornika bylo okolo 1l ropy, z czego polowa to byl jakis dziwny szlam, ktory zapchal filtr paliwa i wtryskiwacze.
Bez problemu pompa przeciagnei drobny szlam przez filtr paliwa. Tylko musi go dobrze zassac i przejedzie, a majac prawie sam syf, bo rope ktora byla nad nim sie wyjezdzilo, to akurat ten syf pojdzie.
Ludzie jezdzą na rezerwie i nie myślą o syfie ze zbiornika bo on jest ciągle mieszany w trakcie jazdy czy chcesz czy nie.
Zapchane wtryski to on miał, bo nie zmienił filtra paliwa który się zaczał rozkładać, w niektórych autach masz czujnik filtra i spust wiec wiadomo co się robi i przy jakim przebiegu, nawet bez spustu i czujnika trzeba dbać. Sam filtr paliwa potrafi uwalniać mikroczasteczki elementów filtrujących (nazwijmy je "papier") co powoduje zapychanie się czujnika ciśnienia magistrali CR np HDI Tak wiec filtry zmieniamy w odpowiednim czasie i najlepiej markowe.
Choć faktycznie jak ktoś tankował nie wiadomo co i gdzie, to coś może zaciągnać, tylko co??? parafina??? woda???
Filtr paliwa i powietrza to moj ojciec akurat wymienia wraz z olejem, czyli jakos 2 razy w roku, wiec tam sie nie mialo prawa mu nic rozlozyc.
A w zbiorniku byl dosc gesty jednolity szlam wiec raczej on jak bylo duzo paliwa nie byl ciagniety przez pompe. Wszystkie 4 wtryskiwacze odrazu zlom, auto zgaslo i dalej jechac nie chcialo wiec to nie bylo tak ze sobie one powoli padaly. Zreszta wystarczy poczytac troche, duzo osob zaleca wymiane filtra paliwa co wymiane oleju dla swietego spoju, tym bardziej przy nowoczesnych dieslach.
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.