AUDI A4 B6 2.0 benzyna ALT automat - skoki obrotów

27 Mar 2021, 12:03

Witam. Tak jak w temacie jestem posiadaczem AUDI A4B6 2.0 benzyna ALT automat rocznik 2001. I problem polega na tym iż ostatnio kupiłem owe auto i po pewnym czasie zauważyłem dziwne skoki obrotów. Problem pojawia się poniżej 2000, jak już obroty wejdą powyżej to jest wszystko OK. I dodatkowo te "szarpania o 100" do góry i od razu do dołu są bardziej zauważalne przy większym biegu. Wraz z prędkością są one bardziej odczuwalne. Komputer nic nie wykrył prócz niewydajnego katalizatora.
Z góry dziękuję za pomoc i chciałbym zaznaczyć że jestem całkowitym laikiem w kwestii mechaniki, więc prosiłbym o łopatologiczne odpowiedzi.
StylowyS
Nowicjusz

27 Mar 2021, 20:41

Dobrze myślę że masz tam skrzynię multitronic? Jeżeli tak to problemy mogą pochodzić od samej skrzyni. Jeżeli są w niej jakieś błędy to nie sprawdzisz ich zwykłym interfejsem podpinając się pod złącze OBDII .

Czy te problemy nasilają się, są bardziej odczuwalne jak przejedziesz jakieś 15km po rozgrzaniu skrzyni? Na zimny silniku i skrzyni też one występują?
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

28 Mar 2021, 23:16

Tak, skrzynia multitronic. I jest dokładnie jak piszesz, na zimnym silniku nie jest tak odczuwalne. Wydaje mi się, że tak po około godzinie trasy czyli około 60km problem osiąga maksimum "odczuwalności".
StylowyS
Nowicjusz

29 Mar 2021, 10:44

Czyli wszystko wskazuje na problemy ze skrzynią. Jak nie miałeś lub nie wiesz kiedy był robiony w niej serwis olejowy to od tego należy zacząć.
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

29 Mar 2021, 19:56

Ok, od tego zacznę, a tak na zaś jeszcze jakieś inne pomysły masz?
StylowyS
Nowicjusz

• Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...