Megane III, 1.2tce "Ryzyko awarii silnika" ASO - brak wiedzy

01 Paź 2019, 20:01

Jako, że to mój pierwsze post na forum to się najpierw przywitam :)
Moja przygoda z Megane III nie należy do przyjemnych. Mam samochód od nowości, rocznik 2013. Przebieg 93 tys. km.
Silnik 1.2 tce, 97kw, wersja DYQ12 132 5R, Hatchback.

Od czerwca 2019r. walczę z usterką. Zaczęło się od kontrolki "ryzyko awarii silnika" i "skontroluj układ wydechowy".
Po 4 miesiącach nierównej walki wiem, że nic nie wiem...
W pierwszej kolejności, z problemem pojawiającej się kontrolki pojechałem do zaufanego serwisu aut francuskich. Wspomnę, że kontrolka pojawia się i znika. Zazwyczaj daje o sobie znać po przejechaniu od 4 do 5 kilometrów - a później różnie, raz pojawia się co chwile, drugi raz po kolejnych 4 km...

W serwisie, Pan Krzyś (30 lat doświadczenia z Renault) stwierdził, że trzeba przeprogramować komputer - co uczynił, i faktycznie usterka zniknęła... ale na jakieś 40 km.

Poza kontrolkami samochód zaczął szarpać i zauważyłem zwiększone obroty silnika.

Niestety Pan Krzyś nie wiedział co dalej i odesłał mnie do ASO.

Trafiłem do ASO, w którym po 3 TYGODNIACH diagnostyki, panowie stwierdzili, że być może przyczyną pojawiających się kontrolek i WYŻSZEGO CIŚNIENIA w silniku jest rozrząd, który sugerują wymienić. Nie dają jednak gwarancji, że wymiana rozrządu rozwiąże problem... Niemniej, dowiedziałem się, że w silniku jest wyższe ciśnienie. Wspomnę, że w silniku jest łańcuch.
Z racji tego, że nie lubię wydawać pieniędzy nie mając pewności, że to rozwiążę problem (bagatela wycena wymiany rozrządu 6tys. zł ! ), udałem się do poleconego przez ASO Elektronika.

Elektronik, po 2 TYGODNIACH diagnostyki stwierdził, że z elektroniką jest wszystko ok ale uszkodzona jest SONDA LAMBDA.

Byłem pod dużym wrażeniem, że w ASO tego nie wykryli ???? Sonda najprawdopodobniej uszkodzona była dłuższy czas (przyznam, że nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa ani żadnych innych objawów).

Wymiana sondy, usunięcie błędów i ponowne przeprogramowanie niestety nie rozwiązało usterki.

Trafiłem do kolejnego ASO, w którym w diagnostyce miał pomóc konsultant techniczny z samego Renault Polska (RP). Sprawa trafiła do RP dzięki Elektronikowi, który konsultował się z technikami. Diagnostyka trwała kolejne tygodnie.... ich diagnoza była dla mnie wielkim zaskoczeniem - jedynym rozwiązaniem problemów jest wymiana silnika !

Warto zaznaczyć, że wszystkie przeglądy, wymiany filtrów i olejów robiłem tak jak w karcie pojazdu, olej wymieniałem co rok po ok 20 tys. km. Lałem olej zgodny z zaleceniami, tankuje tylko na stacjach BP, Orlen.

ASO napisało prośbę o pomoc w częściowym sfinansowaniu wymiany silnika. Jak myślicie jaka była odpowiedź ? oczywiście, że negatywna. Dzisiaj dostałem info :

"w nawiązaniu do Pana prośby dotyczącej udziału finansowego w wymianie silnika uprzejmie informuje, iż Renault Polska wspiera swoich Klienta do 5 lat od daty wydania samochodu w systemie. Samochód o numerze VIN .... został wydany 18.09.2013 także okres ochronny Klienta minął w zeszłym roku."

Dziękuję, do widzenia, spadaj Pan.

no i co mi doradzacie ? Mi Renault zbrzydł całkowicie, straciłem zaufanie i wiem, że już nigdy nie kupię samochodu tej marki.

Dodatkowo jak czytam takie artykuły to ciśnienie skacze, że jestem jednym z 400tys. frajerów, którzy kupili samochód z takim silnikiem :

https://francuskie.pl/pilne-ponad-400-000-samochodow-marek-renault-nissan-mercedes-i-dacia-moze-miec-powazny-problem-z-silnikiem-1-2-tce/
robertMegane
Nowicjusz
 
Posty: 5

01 Paź 2019, 22:03

Jakie błędy rejestruje sterownik sinika ? Numery prosimy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4967
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Paź 2019, 07:29

Bonifacy, dziękuje za zainteresowanie.
Clip pokazał kod usterki DTC 009077. Rozwiązaniem miało być przeprogramowanie komputera - ale to nie pomogło. Wrzucam zdjęcie jakie dostałem od mechanika z opisem błędu.
robertMegane
Nowicjusz
 
Posty: 5

02 Paź 2019, 07:42

Zamieszczam jeszcze skan z karty diagnostyki jaką otrzymałem z ASO.
robertMegane
Nowicjusz
 
Posty: 5

24 Lut 2021, 18:53

Witam mam taki sam problem ze scenic 3 1,2 tce.
Proszę o opis jak udało się panu rozwiązać ten problem
raflo9008
Obserwowany
 
Posty: 1

24 Lut 2021, 18:59

Niestety zakończyło się najgorzej jak to możliwe - wymianą silnika. Byłem u kilku mechaników, każdy postawił taka sama diagnozę. Temat robi się powszechny, jest to fabryczna awaria silnika. Renault nie chce przyznać się do winy i wciska klientom kit ze źle serwisowali pojazd, używając np złego oleju.
robertMegane
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Renault na salonie Rétromobile
    Renault na salonie Rétromobile, obowiązkowym wydarzeniu dla wielbicieli zabytkowych samochodów, odbywającym się w dniach 5-9 lutego 2020 roku na terenach wystawienniczych przy Porte de Versailles (hale 1, 2 ...

24 Lut 2021, 19:57

No ale finalnie co było uszkodzone w silniku?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Lut 2021, 20:08

Nadmierne zużycie tulei cylindrowych, niedrożna magistrala olejowa oraz duże nagromadzenie nagaru w kolektorach.
Olej wymieniany <20 tys. km lub w okolicach 12 miesiąca. Zgodny z książką.
robertMegane
Nowicjusz
 
Posty: 5

25 Lut 2021, 13:58

Witam, u mnie ten sam problem. Silnik do wymiany. Chciałem początkowo remontować. Ale po kilku usłyszanych opiniach o tych silnikach będę się decydował na wymianę na młodszy z mniejszym przebiegiem. Ponoć Renault po 2018r wprowadził specjalnie nową normę oleju RN17 specjalnie dla silników TCE oraz skrócił okres między wymianami do 10000km. Ponoć w dużym stopniu rozwiązuje to problem.
jpssop
Obserwowany
 
Posty: 1

25 Lut 2021, 14:36

jpssop napisał(a):Ponoć Renault po 2018r wprowadził specjalnie nową normę oleju RN17 specjalnie dla silników TCE oraz skrócił okres między wymianami do 10000km. Ponoć w dużym stopniu rozwiązuje to problem.
Silniki na bezpośrednim wtrysku od dawna powinny mieć skrócone interwały wymiany oleju nie tylko w przy przypadku Renault ale i innych marek. Niestety nie dba się o to jak samochody są na gwarancji bo zazwyczaj są w stanie ją przejechać, a problemy zaczynają się później.

@robertMegane czy auto użytkowałeś bardziej w mieście na krótkich dystansach? To by wskazywało na problem który u Ciebie wystąpił.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

02 Mar 2021, 19:25

W ogóle dzisiejsze mikro turbo silniki benzynowe są dobre ..jak są nowe....i mają wytrzymać gwarancję....a pierwsza wymiana oleju i kolejne co 20 000km co 30 000km to już czysty marketing producenta :lol: stara szkoła mówi wymieniaj olej co 10 000km lub raz na rok i będziesz pan jeździł :lol: a tak to mamy to co mamy.
Dlatego osobiście jeżdżę dieslem który ma już grubo ponad 200 000km i łoji kilometry niemiłosiernie i nie chce się zepsuć, mało pali i ma lepsze osiągi niż turbo mikro benzyna :lol:
A tak to cóż trzeba albo silnik naprawić, lub wymienić lub sprzedać jako motorshaden i kupić to co się nie psuje , czyli toyotę lub Hondę w starej wolnossącej benzynie :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

02 Mar 2021, 22:14

Jeżdziłem Kadżarkiem 1,2tce to silnik wymieniono po 30k.km. Potem magiel, ICek, + głupoty :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11102
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Mar 2021, 13:33

Witam posiadam Renault Megan 3 z roku 2013 z silnikiem 1.2 TCE PO ZAKUPIEM mam problem wyświetla mi się awaria układu wydechowego oraz na czerwoną możliwość uszkodzenia silnika stop byłem u elektryka podpiol komputer powiedział że do wymiany czujnik ciśnienia paliwa może ktoś miał podobny problem i Chcial by mi podpowiedzieć co by to mogło być jak to rozwiązać dziekuje :))
Patrykus
Obserwowany
 
Posty: 1

30 Mar 2021, 00:35

Nadmierne zużycie tulei cylindrowych, niedrożna magistrala olejowa oraz duże nagromadzenie nagaru w kolektorach.
kumar0raja
Obserwowany
 
Posty: 1