Megane III, 1.2tce "Ryzyko awarii silnika" ASO - brak wiedzy

01 Paź 2019, 20:01

Jako, że to mój pierwsze post na forum to się najpierw przywitam :)
Moja przygoda z Megane III nie należy do przyjemnych. Mam samochód od nowości, rocznik 2013. Przebieg 93 tys. km.
Silnik 1.2 tce, 97kw, wersja DYQ12 132 5R, Hatchback.

Od czerwca 2019r. walczę z usterką. Zaczęło się od kontrolki "ryzyko awarii silnika" i "skontroluj układ wydechowy".
Po 4 miesiącach nierównej walki wiem, że nic nie wiem...
W pierwszej kolejności, z problemem pojawiającej się kontrolki pojechałem do zaufanego serwisu aut francuskich. Wspomnę, że kontrolka pojawia się i znika. Zazwyczaj daje o sobie znać po przejechaniu od 4 do 5 kilometrów - a później różnie, raz pojawia się co chwile, drugi raz po kolejnych 4 km...

W serwisie, Pan Krzyś (30 lat doświadczenia z Renault) stwierdził, że trzeba przeprogramować komputer - co uczynił, i faktycznie usterka zniknęła... ale na jakieś 40 km.

Poza kontrolkami samochód zaczął szarpać i zauważyłem zwiększone obroty silnika.

Niestety Pan Krzyś nie wiedział co dalej i odesłał mnie do ASO.

Trafiłem do ASO, w którym po 3 TYGODNIACH diagnostyki, panowie stwierdzili, że być może przyczyną pojawiających się kontrolek i WYŻSZEGO CIŚNIENIA w silniku jest rozrząd, który sugerują wymienić. Nie dają jednak gwarancji, że wymiana rozrządu rozwiąże problem... Niemniej, dowiedziałem się, że w silniku jest wyższe ciśnienie. Wspomnę, że w silniku jest łańcuch.
Z racji tego, że nie lubię wydawać pieniędzy nie mając pewności, że to rozwiążę problem (bagatela wycena wymiany rozrządu 6tys. zł ! ), udałem się do poleconego przez ASO Elektronika.

Elektronik, po 2 TYGODNIACH diagnostyki stwierdził, że z elektroniką jest wszystko ok ale uszkodzona jest SONDA LAMBDA.

Byłem pod dużym wrażeniem, że w ASO tego nie wykryli ???? Sonda najprawdopodobniej uszkodzona była dłuższy czas (przyznam, że nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa ani żadnych innych objawów).

Wymiana sondy, usunięcie błędów i ponowne przeprogramowanie niestety nie rozwiązało usterki.

Trafiłem do kolejnego ASO, w którym w diagnostyce miał pomóc konsultant techniczny z samego Renault Polska (RP). Sprawa trafiła do RP dzięki Elektronikowi, który konsultował się z technikami. Diagnostyka trwała kolejne tygodnie.... ich diagnoza była dla mnie wielkim zaskoczeniem - jedynym rozwiązaniem problemów jest wymiana silnika !

Warto zaznaczyć, że wszystkie przeglądy, wymiany filtrów i olejów robiłem tak jak w karcie pojazdu, olej wymieniałem co rok po ok 20 tys. km. Lałem olej zgodny z zaleceniami, tankuje tylko na stacjach BP, Orlen.

ASO napisało prośbę o pomoc w częściowym sfinansowaniu wymiany silnika. Jak myślicie jaka była odpowiedź ? oczywiście, że negatywna. Dzisiaj dostałem info :

"w nawiązaniu do Pana prośby dotyczącej udziału finansowego w wymianie silnika uprzejmie informuje, iż Renault Polska wspiera swoich Klienta do 5 lat od daty wydania samochodu w systemie. Samochód o numerze VIN .... został wydany 18.09.2013 także okres ochronny Klienta minął w zeszłym roku."

Dziękuję, do widzenia, spadaj Pan.

no i co mi doradzacie ? Mi Renault zbrzydł całkowicie, straciłem zaufanie i wiem, że już nigdy nie kupię samochodu tej marki.

Dodatkowo jak czytam takie artykuły to ciśnienie skacze, że jestem jednym z 400tys. frajerów, którzy kupili samochód z takim silnikiem :

https://francuskie.pl/pilne-ponad-400-000-samochodow-marek-renault-nissan-mercedes-i-dacia-moze-miec-powazny-problem-z-silnikiem-1-2-tce/
robertMegane
Nowicjusz
 
Posty: 5

01 Paź 2019, 22:03

Jakie błędy rejestruje sterownik sinika ? Numery prosimy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Paź 2019, 07:29

Bonifacy, dziękuje za zainteresowanie.
Clip pokazał kod usterki DTC 009077. Rozwiązaniem miało być przeprogramowanie komputera - ale to nie pomogło. Wrzucam zdjęcie jakie dostałem od mechanika z opisem błędu.
robertMegane
Nowicjusz
 
Posty: 5

02 Paź 2019, 07:42

Zamieszczam jeszcze skan z karty diagnostyki jaką otrzymałem z ASO.
robertMegane
Nowicjusz
 
Posty: 5

24 Lut 2021, 18:53

Witam mam taki sam problem ze scenic 3 1,2 tce.
Proszę o opis jak udało się panu rozwiązać ten problem
raflo9008
Obserwowany
 
Posty: 1

24 Lut 2021, 18:59

Niestety zakończyło się najgorzej jak to możliwe - wymianą silnika. Byłem u kilku mechaników, każdy postawił taka sama diagnozę. Temat robi się powszechny, jest to fabryczna awaria silnika. Renault nie chce przyznać się do winy i wciska klientom kit ze źle serwisowali pojazd, używając np złego oleju.
robertMegane
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    King of Europe Drift 2012 Poznań / relacja
    W dniach 20 – 22 kwietnia na najbardziej prestiżowym obiekcie wyścigowym w Polsce, czyli na torze "Poznań" odbyła się jedna z najważniejszych imprez driftingowych w całej Europie, a więc inauguracyjna runda King of ...
    Hybrydowa Toyota Auris debiutuje w Polsce
    Toyota Auris drugiej generacji zadebiutowała w Polsce w styczniu 2013 roku. Samochód otrzymał zupełnie nowy wygląd nadwozia i wnętrza niż poprzednik, zyskując sobie sympatię klientów zarówno w całej Europie, ...

24 Lut 2021, 19:57

No ale finalnie co było uszkodzone w silniku?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Lut 2021, 20:08

Nadmierne zużycie tulei cylindrowych, niedrożna magistrala olejowa oraz duże nagromadzenie nagaru w kolektorach.
Olej wymieniany <20 tys. km lub w okolicach 12 miesiąca. Zgodny z książką.
robertMegane
Nowicjusz
 
Posty: 5

25 Lut 2021, 13:58

Witam, u mnie ten sam problem. Silnik do wymiany. Chciałem początkowo remontować. Ale po kilku usłyszanych opiniach o tych silnikach będę się decydował na wymianę na młodszy z mniejszym przebiegiem. Ponoć Renault po 2018r wprowadził specjalnie nową normę oleju RN17 specjalnie dla silników TCE oraz skrócił okres między wymianami do 10000km. Ponoć w dużym stopniu rozwiązuje to problem.
jpssop
Obserwowany
 
Posty: 1

25 Lut 2021, 14:36

jpssop napisał(a):Ponoć Renault po 2018r wprowadził specjalnie nową normę oleju RN17 specjalnie dla silników TCE oraz skrócił okres między wymianami do 10000km. Ponoć w dużym stopniu rozwiązuje to problem.
Silniki na bezpośrednim wtrysku od dawna powinny mieć skrócone interwały wymiany oleju nie tylko w przy przypadku Renault ale i innych marek. Niestety nie dba się o to jak samochody są na gwarancji bo zazwyczaj są w stanie ją przejechać, a problemy zaczynają się później.

@robertMegane czy auto użytkowałeś bardziej w mieście na krótkich dystansach? To by wskazywało na problem który u Ciebie wystąpił.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10169
Zdjęcia: 35

02 Mar 2021, 19:25

W ogóle dzisiejsze mikro turbo silniki benzynowe są dobre ..jak są nowe....i mają wytrzymać gwarancję....a pierwsza wymiana oleju i kolejne co 20 000km co 30 000km to już czysty marketing producenta :lol: stara szkoła mówi wymieniaj olej co 10 000km lub raz na rok i będziesz pan jeździł :lol: a tak to mamy to co mamy.
Dlatego osobiście jeżdżę dieslem który ma już grubo ponad 200 000km i łoji kilometry niemiłosiernie i nie chce się zepsuć, mało pali i ma lepsze osiągi niż turbo mikro benzyna :lol:
A tak to cóż trzeba albo silnik naprawić, lub wymienić lub sprzedać jako motorshaden i kupić to co się nie psuje , czyli toyotę lub Hondę w starej wolnossącej benzynie :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

02 Mar 2021, 22:14

Jeżdziłem Kadżarkiem 1,2tce to silnik wymieniono po 30k.km. Potem magiel, ICek, + głupoty :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Mar 2021, 13:33

Witam posiadam Renault Megan 3 z roku 2013 z silnikiem 1.2 TCE PO ZAKUPIEM mam problem wyświetla mi się awaria układu wydechowego oraz na czerwoną możliwość uszkodzenia silnika stop byłem u elektryka podpiol komputer powiedział że do wymiany czujnik ciśnienia paliwa może ktoś miał podobny problem i Chcial by mi podpowiedzieć co by to mogło być jak to rozwiązać dziekuje :))
Patrykus
Obserwowany
 
Posty: 1

30 Mar 2021, 00:35

Nadmierne zużycie tulei cylindrowych, niedrożna magistrala olejowa oraz duże nagromadzenie nagaru w kolektorach.
kumar0raja
Obserwowany
 
Posty: 1