Audi A4 B6 benzyna

11 Kwi 2018, 13:31

Siemka. Zamierzam kupić auto które trzyma się bardzo dobrze drogi , ma plastiki z najlepszej jakości auto które można z 2 / 3 lata sobie spokojnie pojeździć . I zdecydowałem się na Audi A4 B6 sedan albo kombi z końcówki produkcji.
Nie chce Diesel bo wiem jakie to są koszty zużycia Sprzęgła itd. bo mam samochód w ON.
Teraz szukam samochodu w benzynie do 2.0 pojemności najlepiej.
Oglądałem te Audi A4 B6 1.8 163km i spodobało mi się to auto bo dużo ludzi cieszy się nie za duża awaryjnościa tego samochodu.
Oglądałbym za rocznkiem 2003 albo 2004 .
Jak z zawieszenie , słyszałem że jeśli chodzi w tym aucie to nie są najtańsze rzeczy , lecz chyba nie aż takie drogie .
Będę zastanawiał się oczywiście nad instalacja gazową i czy ten silnik dobrze będzie znosił LPG czy może też sprawdzić 2.0 131 w PB?

Jakie największe wady mają te jednostki i czy może odpuścić i szukać czegość innego zamiast tej marki auta?
Budżet na samochod mam do 18tyś i zastanawia mnie to czy znajdę takie auto o tej kwoty.

Jeśli zacząłbym szukać już takiego auta oglądając to na co patrzeć szczególnie aby nie wpaść w jakieś bagno od samego początku ?
Jak sprawdzić czy zawieszenie nie jest na wykończeniu , jak najlepiej sprawdzić czy auto ma jakiekolwiek wycieki z pod silnika . ?

Ps. Może coś innego polecacie w tym segmencie cenowym i auto o taki gabarytach ?
Games89
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 05 05 1998
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Fiat Stilo

11 Kwi 2018, 14:20

Games89 napisał(a):Zamierzam kupić auto które trzyma się bardzo dobrze drogi

Audi nie prowadzi się jakoś za specjalnie. Wiele aut nawet przednionapędowych jest od niego lepsze.

Games89 napisał(a): ma plastiki z najlepszej jakości

Nie skupiaj się na miękkości plastików tylko na jakości spasowania. Miękkość nic kompletnie nie daje. Ponadto zobacz jak wyglądają przyciski w tym aucie (złazi bezbarwny lakier)

Opis tego auta zrobiłem tutaj:
poradnik-kupujacego-2-audi-a4-b6-2000-2004-vt101483.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Kwi 2018, 14:27

Tak jak Dzida pisze, niestety ale B6 ma niekorzystny rozkład mas. Rodzaj zawieszenia to jedno, ale fizyki nie oszukasz i A4 nie będzie się kleić do drogi. Z quattro byłoby nieco lepiej.

Moim zdaniem jak chcesz coś, co się klei, to albo auto pokroju Focusa (w sumie to nawet Mondeo wyjdzie lepiej) albo sedan RWD, z racji napędu ma lepszy rozkład mas i lepiej się klei. B6 będzie po prostu wypadać przodem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Kwi 2018, 16:25

Dobrze jeśli te audi B6 nie należy do najlepszy jeśli chodzi o trzymanie się drogi to może coś innego?

Honda Accord 7 w tych samych rocznikach wychodziło
Dejv9090
Początkujący
 
Posty: 54
Prawo jazdy: 09 07 2016
Auto: Mitsubishi
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

11 Kwi 2018, 16:41

Audi A4 B6 1,8T i będzie Pan zadowolony, dziś to nawet BMW E46 nie daje takiego dobrego prowadzenia jak stare prawie 30 letnie E36, raczej by trzeba się skupić na autach sportowych RS, S4 utwardzonych itd..

Większość aut FWD to jest kicha.

A zawieszenie sprawdzisz na skp najlepiej, bo tak to co? bujanie autem? chyba bezsensu.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

11 Kwi 2018, 16:48

Czyli mogę audi a4 b6 1.8t szukaj bez problemu?
A czy ta jednostka jest w jakiś sposób wadliwa?
Dejv9090
Początkujący
 
Posty: 54
Prawo jazdy: 09 07 2016
Auto: Mitsubishi
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota na targach w Genewie
    Salon Samochodowy w Genewie pokazał, że najbliższe kilkanaście miesięcy zapowiada się w Toyocie ekscytująco. Już w czerwcu w salonach pojawi się jeszcze ładniejsze AYGO, przyszłoroczny Auris będzie miał dwa napędy hybrydowe ...
    Ryzykowne przekraczanie granic
    Kodeks drogowy mówi jednoznacznie o obowiązku jazdy wyznaczonym torem. Kierowcy jednak notorycznie łamią ten przepis i niebezpiecznie ścinają zakręty, wjeżdżając tym samym na sąsiedni pas ruchu. Zapominają, że im ostrzejszy ...

11 Kwi 2018, 16:57

Pionek napisał(a):A zawieszenie sprawdzisz na skp najlepiej, bo tak to co?


Jedynie jechać na dziurawą drogę (z tym problemu nie będzie) i rura po dziurach i słuchać czy coś stuka... Ale właściciel niekoniecznie będzie z tego zadowolony :D

SKP + szarpaki + ręczne sprawdzenie łomem i tyle. Chociaż nie wiem czy jest sens, bo i tak je wymienisz i tak.

Czy 1.8T jest wadliwe? Fabrycznie nie. To dobry silnik, ale po 15 latach każdy się może rozsypać. Najważniejsze elementy to turbo oraz łańcuszek w rozrządzie (tak, ten silnik ma łańcuszek spinający wałki) którego nikt nie sprawdza i nie wymienia.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Kwi 2018, 17:02

Raczej nie pozwoli nikt nikomu zasuwać po dziurach własnym autem, chyba że komis sprzedaje trupa z Niemiec.

A 1,8T? turbo, pompa paliwa, przepływomierz, szczelność dolotu, sprzęgło z dwumasą, rozrząd, branie oleju...
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

11 Kwi 2018, 17:07

Wielowahacz jest trudny do sprawdzenia. Jak nie rozepniesz to można przeoczyć nawet duże luzy. Nie jednemu np. w IS-ie odpadały koła, a na przeglądzie było ok.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Kwi 2018, 17:10

A jak z gazem nadaje się?

Chyba że opel Signum też jest fajny.. I ma lekki charakter sportowy .
Dejv9090
Początkujący
 
Posty: 54
Prawo jazdy: 09 07 2016
Auto: Mitsubishi
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

11 Kwi 2018, 17:13

Dejv9090 napisał(a):A jak z gazem nadaje się?


Tak, gdyby się nie nadawał to by tym Polacy nie jeździli masowo.

Dejv9090 napisał(a):Signum też jest fajny.. I ma lekki charakter sportowy .


Sportowy jak ch...a :twisted: Jak do B6 dokleisz nalypkę S-Line wyjdzie na to samo.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Kwi 2018, 17:27

Witaj.
Jeśli chodzi o to auto mogę dużo o nim napisać bo użytkowałem je do końca jego dni.
Posiadałem wersję USA ze skrzynią tiptronik, 4x4
Przyczepność, mega dobra, trzyma się drogi jak wyścigówka, oczywiście jeśli masz dobre gumy a nie zajechane papcie, bo w końcu piszemy o bezpieczeństwie..
Pierwsze to spalanie. Jest wyższe niż podają inni chyba że jeździsz tylko Eco :yes:
Ale trudno jeździć oszczędnie jak średnia prędkość 120 jest nieodczuwalna a inni ledwie trzymają się stówki to jak nie wyprzedać :sly:
Podzespoły jak zawieszenie. Pierdoły wypisują że należy wymieniać całe jak jeden wahacz zaczyna stukać.. 1 raz miałem problem ze stukami, wymieniłem dwa wahacze z jednej strony i do ostatniego dnia (czyli jakieś 3 lata później) spokój.
W moim przypadku silnik 18 T bardzo dobrze zniósł instalacje gazową, z tym że wybór gazownika robi tu dużą robotę.. Ważne aby nie byli leniwi i ustawiali wszystko na drodze a nie tylko przy odpalanym silnikiem w warsztacie, pytaj o to żebyś potem nie miał problemów ze spadkami mocy i wyskakującymi błędami.
Największą wadą u mnie było spalanie(12,5 litra w trasie, liczone zawsze przy tankowaniu, nie z komputera/wyświetlacza) dlatego bagażnik miałem zarezerwowany dla butli, ale i to można przeboleć bo wygodnie się jeździ.
Odmy olejowe mi się posypały, ale w serwisie kosztują tyle samo co u handlarzy.
Problem miałem z jednym czujnikiem ale to bolączka Amerykańców..
Często też spotyka się urwane schowki, sprawdź na zawiasach czy nie sa klejone, bo jak tak targuj cenę bo tanie na alledrogo to nie jest. Podłokietnik ma wadę "guzika" do otwierania, czasem się urywa.
Wymieniałem jeszcze cewkę zapłonową, zalecam serwis bo cena podobna jak u handlarzy.. No i przy gazie świece itp.
Co do plastików i wycierania to niestety prawdą jest że wiele egzemplarzy ma je powycierana, ale u mnie nie były w ogóle. Kolega nawet stwierdził że to jest niemożliwe i musiały być regenerowane, z tym że przy zakupie miałem koło 120tys przebiegu, który potwierdzałem w ASO bo auto w stanach było serwisowane do końca przed sprowadzeniem.
Jeśli zacząłbym szukać już takiego auta oglądając to na co patrzeć szczególnie aby nie wpaść w jakieś bagno od samego początku

Ja byłem w serwisie, sprawdzili od zawieszenia, przez wycieki na skrzyni aż po klimę i diagnostyka komputerowa.
W ten sposób wersję w s-line odrzuciłem bo mimo wyglądu była skarbonką.
Diagnostyka VAG'iem dużo Ci powie. Poszukaj w necie o najdroższych usterkach to będziesz wiedział na co zwrócić uwagę przy oglądaniu. Wpisz coś w rodzaju, "a4b6 problem VAG" czy cos w ten deseń.
Klimatyzacja! Zwróć uwagę na to czy jest odczynnik ponieważ pompa est wtedy smarowana, jeśli jeździ się bez odczynnika to pompa może ulec zatarciu i opiłki dostaną się do układu co może spowodować konieczność wymiany całej klimy, tak mi powiedziane w serwisie. Później znajomy wycenił mi to (chciałem znać koszt) na 2 tys.
Obecnie 18tys to dobry budżet aby kupić zadbaną. Ale pamiętaj że nie każda w tej cenie jest warta, i to tyczy się każdego pojazdu na który chcesz wydać więcej chcąc kupić lepiej.
jak najlepiej sprawdzić czy auto ma jakiekolwiek wycieki z pod silnika . ?

A jak myślisz? Tak samo jak w każdym innym aucie, pod maską i kanał/podnośnik. Latarka w rękę i obadaj każdy element. Ja miałem problem z olejem w tylnej części (podszybie), uszkodzenie odmy olejowej, ale zlokalizowany był wyciek od góry więc to mniejszy problem jak bezpośrednio z silnika.
lipawdziczy
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 01 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: audi A4 B6
Silnik: 1.8 T 170 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Kwi 2018, 17:36

Ja dodam jeszcze że na równi z 1,8T sporo osób poleca właśnie np pod lpg 2,4 V6
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

11 Kwi 2018, 19:18

Dobrze dzięki wielkie. Teraz wiem już dużo na temat tego samochodu i teraz w moich rękach wszytstko czy zdecyduje się na to auto :)
Games89
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 05 05 1998
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Fiat Stilo

11 Kwi 2018, 20:53

Dokładnie, znajomy miał z tym większym silnikiem i też był zadowolony.

Jeśli planujesz automat to pamiętaj że przednionapędówki ( prznajmniej małysz a4 b6) mają multitroniki przez co są zazwyczaj tańsze, tiptroniki mają na pewno wersje quatro i kabrio, nie pamiętam jak z większymi silnikami oraz wersji z silnikiem BEX'a 190km. Sam zrezygnowałem z tej wersji tylko nie pamiętam czy chodziło o kombi czy o to że własnie ma skrzynie multi.

Jeśli zdecydujesz się na inne auto to polecam tez sprawdzić typowe usterki dla danego modelu bo każde ma jakieś bolączki, i co by nie było zawsze będę zalecał diagnozę pojazdu przed zakupem jeśli nie chcesz mieć potem niespodzianek których mogłeś uniknąć, chyba że znasz się na autach i sam będziesz potrafił ocenić stan i ewentualne koszta w razie gdyby.

Na koniec dodam co moja kobieta mi powiedziała jak chcieliśmy sprzedać :naughty: Że ma nadzieję że się nie sprzeda bo lepszego (w lepszym stanie) pewnie nie kupimy :mrgreen: hehe Ale może też tak powiedziała bo przyzwyczaiła się do automatu i miała złe doświadczenia jak wcześniej mieliśmy francuza (jeszcze w dieslu) w którym co chwile były do robienia jakieś błahostki..
lipawdziczy
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 01 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: audi A4 B6
Silnik: 1.8 T 170 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004