Witaj.
Jeśli chodzi o to auto mogę dużo o nim napisać bo użytkowałem je do końca jego dni.
Posiadałem wersję USA ze skrzynią tiptronik, 4x4
Przyczepność, mega dobra, trzyma się drogi jak wyścigówka, oczywiście jeśli masz dobre gumy a nie zajechane papcie, bo w końcu piszemy o bezpieczeństwie..
Pierwsze to spalanie. Jest wyższe niż podają inni chyba że jeździsz tylko Eco
Ale trudno jeździć oszczędnie jak średnia prędkość 120 jest nieodczuwalna a inni ledwie trzymają się stówki to jak nie wyprzedać
Podzespoły jak zawieszenie. Pierdoły wypisują że należy wymieniać całe jak jeden wahacz zaczyna stukać.. 1 raz miałem problem ze stukami, wymieniłem dwa wahacze z jednej strony i do ostatniego dnia (czyli jakieś 3 lata później) spokój.
W moim przypadku silnik 18 T bardzo dobrze zniósł instalacje gazową, z tym że wybór gazownika robi tu dużą robotę.. Ważne aby nie byli leniwi i ustawiali wszystko na drodze a nie tylko przy odpalanym silnikiem w warsztacie, pytaj o to żebyś potem nie miał problemów ze spadkami mocy i wyskakującymi błędami.
Największą wadą u mnie było spalanie(12,5 litra w trasie, liczone zawsze przy tankowaniu, nie z komputera/wyświetlacza) dlatego bagażnik miałem zarezerwowany dla butli, ale i to można przeboleć bo wygodnie się jeździ.
Odmy olejowe mi się posypały, ale w serwisie kosztują tyle samo co u handlarzy.
Problem miałem z jednym czujnikiem ale to bolączka Amerykańców..
Często też spotyka się urwane schowki, sprawdź na zawiasach czy nie sa klejone, bo jak tak targuj cenę bo tanie na alledrogo to nie jest. Podłokietnik ma wadę "guzika" do otwierania, czasem się urywa.
Wymieniałem jeszcze cewkę zapłonową, zalecam serwis bo cena podobna jak u handlarzy.. No i przy gazie świece itp.
Co do plastików i wycierania to niestety prawdą jest że wiele egzemplarzy ma je powycierana, ale u mnie nie były w ogóle. Kolega nawet stwierdził że to jest niemożliwe i musiały być regenerowane, z tym że przy zakupie miałem koło 120tys przebiegu, który potwierdzałem w ASO bo auto w stanach było serwisowane do końca przed sprowadzeniem.
Jeśli zacząłbym szukać już takiego auta oglądając to na co patrzeć szczególnie aby nie wpaść w jakieś bagno od samego początku
Ja byłem w serwisie, sprawdzili od zawieszenia, przez wycieki na skrzyni aż po klimę i diagnostyka komputerowa.
W ten sposób wersję w s-line odrzuciłem bo mimo wyglądu była skarbonką.
Diagnostyka VAG'iem dużo Ci powie. Poszukaj w necie o najdroższych usterkach to będziesz wiedział na co zwrócić uwagę przy oglądaniu. Wpisz coś w rodzaju, "a4b6 problem VAG" czy cos w ten deseń.
Klimatyzacja! Zwróć uwagę na to czy jest odczynnik ponieważ pompa est wtedy smarowana, jeśli jeździ się bez odczynnika to pompa może ulec zatarciu i opiłki dostaną się do układu co może spowodować konieczność wymiany całej klimy, tak mi powiedziane w serwisie. Później znajomy wycenił mi to (chciałem znać koszt) na 2 tys.
Obecnie 18tys to dobry budżet aby kupić zadbaną. Ale pamiętaj że nie każda w tej cenie jest warta, i to tyczy się każdego pojazdu na który chcesz wydać więcej chcąc kupić lepiej.
jak najlepiej sprawdzić czy auto ma jakiekolwiek wycieki z pod silnika . ?
A jak myślisz? Tak samo jak w każdym innym aucie, pod maską i kanał/podnośnik. Latarka w rękę i obadaj każdy element. Ja miałem problem z olejem w tylnej części (podszybie), uszkodzenie odmy olejowej, ale zlokalizowany był wyciek od góry więc to mniejszy problem jak bezpośrednio z silnika.