Audi a4 B6 kombi czy warto?

05 Paź 2014, 20:10

Witam,

Jestem już po oględzinach kilkunastu samochodów i troszeczkę się zniechęciłem.
Generalnie szukam samochodu do 20 tys, w miarę w sensownym stanie, do 200km od domu, w kolorze srebrnym lub pochodnym :)

Znalazłem jedną sztukę która sprzedający tak zachwala:

"Rok - 2004
Przebieg - 241tyś
Pojemność - 1900
Paliwo - olej napędowy (dizel)
Kolor - srebrny metalik
Typ - kombi
Do sprzedania zadbane AUDI a4 ,którego osobiście sprowadziłem 4 lata temu (auto nigdy mnie nie zawiodło),posiada ważny przegląd i ubezpieczenie ,wymieniony rozrząd ,płyny eksploatacyjne,jest w ciąglej eksploatacji.Samochód dobrze się prowadzi(auto nie wybite ,nic nie stuka w zawieszeniu),niskie spalanie,wszystko sprawne,ładny lakier.
Zgadzam się na sprawdzenie auta w dowolnym warsztacie mechanicznym.Więcej zdjęć mogę przesłać meilem.
Auto bez wkładu finansowego.
Wiecej i nformacji udziele telefonicznie
Cena do negocjacji."





Obejrzałem i tak: silnik 115km BKE dość fajnie się zbiera, nie hałasuje, w miarę ok.
Przebieg po oględzinach wnętrza raczej autentyczny - kiera nie zmasakrowana, pedał sprzęgła nie wytarty, przyciski nie zajeżdżone itd.
Lakierniczo po sprawdzeniu miernikiem była malowana cała strona od kierowcy, ale szpachla tylko na tylnym błotniku.
Zderzak tył i klapa tył z innego samochodu - lakier bez różnicy, ale zaczyna w kilkunastu miejscach łapać ją rdza.
Poza tym listwy dolne drzwi kierowcy i pasażera do wymiany bo ruda je mocno zgryzła.
Reszta jak w ogłoszeniu.
Auto z wypasu ma navi, kolorowy fis, 2 podłokietniki i to by było chyba na tyle :P

Sprzedający chce za to auto około 20500zł
I teraz zasadnicze pytanie: czy warto kupować to autko czy dać sobie spokój i szukać czego lepszego w tych pieniądzach????
lapidem
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam

05 Paź 2014, 20:29

Ale złom. Odpuść
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Paź 2014, 23:03

Znam temat zakupu A4 B6 i za 20 tys nie kupisz nic lepszego z 2004 roku, mimo że A4 była w ocynku od wewnątrz zwłaszcza błotnikach jest jedzona przez rdzę. Jeżeli masz tyle pieniędzy to radzę szukać czegoś z 2001-2002 roku ale wtedy nie masz malowanych dokładek. Nie sugeruj się zużyciem wnętrza w B6 bo możesz się zaskoczyć. Zawsze trzeba zaczynać od sprawdzenia auta pod względem przebiegu po Vinie dopiero później reszta.
Wiesz kiedy był wymieniany rozrząd i dwumas ? Podłączałeś to auto pod komputer ?
To bardzo dobry silnik taki sam był w B7 i to był jedyny dobry silnik w tym aucie. Zapewne masz tam BKE lub BRB. Znajomy ma w takim 450 tys. przebiegu i wszystko jest ok ale ma już kilka grubszych wymian za sobą.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

06 Paź 2014, 07:50

Rozrząd był wymieniany jakieś 40 tys temu, dwumas nie wiem, ale nie wykazuje objawów zużycia.
lapidem
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam

06 Paź 2014, 08:34

Dwumas jak klocki normalna sprawa że się zużywa im więcej jeździsz w trasie tym bardziej się zużywa :) dlatego w 6 masz go większego niż w 5 biegowych. Pierwsza wymiana przypada na jakieś 110-120 tys. później po 80 tys. to by się zgadzało. A jak sprawdzałeś sprawność dwumasu ?
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

06 Paź 2014, 10:23

nie zauważyłem żadnych objawów o których między innymi można znaleźć informacje na necie

o najczęstszych objawów zużycia koła dwumasowego należą:

hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu
drgania wydobywające się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym, również przenoszone na karoserię (odczuwane drżenie nadwozia)
nierówna, przerywana praca silnika
wszelkiego rodzaju hałasy i stuki wydobywające się z okolicy skrzyni biegów
szarpanie auta przy ruszaniu
brak możliwości płynnego ruszenia oraz zmiany biegów
lapidem
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Rolling Barrier System - obrotowe beczki na drodze
    "Rolling Barrier System" to w skrócie obrotowe beczki na drodze system ten opracowała koreańska firma ETI. Jest to bariera drogowa złożona z obrotowych beczek, które mają bardzo duże możliwości pochłaniania ...

06 Paź 2014, 10:36

Jeżeli czytasz o objawach na internecie to nie jestem pewny czy sam rozpoznasz zużyty dwumas. Powiem Ci najprostszą metodę. Jedziesz 50km/h wrzucasz 4 bieg i dodajesz gazu do podłogi, jeżeli obroty idą w górę a auto nie przyśpiesza masz zużywający się dwumas. Musi ciągnąć z dołu równomiernie, dwumas w A4 ma jeszcze to do siebie że przejeździsz miesiąc i będziesz miał takie objawy a później problemy same z siebie ustaną. Wiadomo że jeżeli jest już bardzo zużyty to objawy nie ustępują. Lekkie przypalenie sprzęgła może zmniejszyć objawy problemów. Jest jeszcze jedna metoda odpal auto tak 10 razy na postoju i porównaj odgłosy odpalania i pracy sprzęgła.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

06 Paź 2014, 21:31

Daj sobie spokój z takim ulepem.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

07 Paź 2014, 06:22

hmmm, małe sprostowanie bo po namyśle faktycznie wygląda z mojego opisu że to ulep. Auto na całości ma taki sam kolor, nie ma śladów malowania na żadnym elemencie - pewno było robione w aso. Tylna klapa założona z innego samochodu, ale tez w identycznym kolorze - różnica jest w dacie na szybie - jest rok starsza i bardziej porysowana niż reszta samochodu, no i zaczynają się pojawiać malutkie purchle rdzy. Zderzak również jest w takim samym kolorze, natomiast po dokładce zderzaka można stwierdzić ze jest z audi z wersji benzynowej bo ma wycięcie na rurę wydechową. Listwy dolne drzwi w co 2 audi rdzewieją i trzeba je wymieniać więc to norma.
wizualnie na zdjęciach jest "igła" :)
lapidem
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam

07 Paź 2014, 13:05

Jak mam B6 z 2001 i nie ma nawet najmniejszej oznaki korozji nigdzie ! Auto przejechane miernikiem i nie lakierowane nigdzie. :) Poza tym Lagunę I -96 też bez rdzy..!Też przejechana miernikiem i nie lakierowana. :shock:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Paź 2014, 15:01

To pokaż te zdjecia..
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

07 Paź 2014, 15:10

artur73 - polecam Ci jak będziesz wymieniał koła na zimę zdejmij sobie wygłuszenia w nadkolach i umyj od spodu, mimo ocynku A4 lubią rdzewieć od środka mimo oryginalnego lakieru, to jest nawet gorsze niż jak rdzewieje z zewnątrz bo tutaj nie widać co się dzieje a jak widać na zewnątrz to już jest za późno żeby ratować element, widziałem może z 50 sztuk A4 jedne miały większy inne mniejszy problem z rdzą w błotnikach, częściej ta przypadłość była obserwowana w rocznikach 2003-2004
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

07 Paź 2014, 16:16

motozakup napisał(a):artur73 - polecam Ci jak będziesz wymieniał koła na zimę zdejmij sobie wygłuszenia w nadkolach i umyj od spod

Nawet mnie nie denerwuj..! :naughty:
Głowy nie dam,że w tych nadkolach jest czysto,bo auto mam od kilku miesięcy. Natomiast wiedziałem,że 2001 jest lepsze karoseryjnie niż nowsze roczniki i z premedytacją godziłem się na zakup 13 letniego A4. Teraz mam się zacząć denerwować..? :roll: :|
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Paź 2014, 22:40

Artur nie denerwuj się :) ale w tych nadkolach jest taka gąbka która nasiąka i dzięki niej auto zaczyna korodować. Lepiej rozkręcić wygłuszenie, wyczyścić, wywalić gąbkę i jeździć spokojnie. Moja przygoda z B6 trwała nieco dłużej :) ale obejrzałem tych aut bardzo dużo i widziałem wiele :D
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

08 Paź 2014, 07:26

Czyli gąbka za miesiąc zniknie! :) Dzięki.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna