Audi A4 B7 , Audi A3 Sportback PORADY

30 Lip 2013, 13:30

Witam serdecznie mam parę pytań do was panowie ale po kolei zaznaczę ze nie znam się za dobrze na samochodach i oczekuje porad i pomocy. Otóż chce zakupić samochód i chce żeby to był

Audi A4 B7 (model po faceliftingu z nowym grillem) Lub Audi A3 sportback oba modela sa do siebie zbliżone cenowo bo planuje na zakup wydać do 30 tys. Trudno jest mi zdecydować miedzy tymi dwoma modelami aczkolwiek bardziej bym sie skłonił na kupno A4. nie ma pojecia na jaki rodzaj paliwa sie zdecydowac 1.9 tansze tankowanie ale drożej w utrzymaniu nie mam pojecia czy we wszystkich modelach Audi A4 B7 i A3 Sportback sa pompowtryski czy czy korzystniej na wtrysku czy pompowtryskach. Czy ekonmiczniej byłoby pomyslec o a3 sportback 1.6 ?
Bhaal
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam

30 Lip 2013, 13:49

Kolego te Audi będzie kompletnie zajechane w dieslu. Jak już coś to benzyny szukaj, ale kupić coś sensownego graniczy z cudem. B7ki 3 letnie potrafią mieć najechane 300tys km
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

30 Lip 2013, 13:54

Nie no bede patrzył tak do 170 tys nie wiecej widzialem na otomoto do 160 za taka cene wiec chyba nie jest az tak zle ale czy dojechane to beda nie mam pojecia
Bhaal
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam

30 Lip 2013, 15:50

Na otomoto, wszystkie przebiegi tak wyglądają. Z tym że z realnym przebiegiem samochodu one nie mają nic wspólnego. Niemiec nie kupuje diesla żeby stał w garażu.
Licz minimum 25tys rocznie. A robią i tak więcej dieslami.

A zobacz takie Audi na stronie Niemieckiej, jakie mają przebiegi:

[link do AutoScout24 wygasł]

[link do AutoScout24 wygasł]

[link do AutoScout24 wygasł]

Trzy przykłady. To teraz wejdź na otomoto i spróbuj znaleźć takie same z przebiegiem ponad 300 tys km - znalezienie graniczy z cudem, bo wszystko cofnięte, a i tak 3/4 z Niemiec, a na Niemieckiej stronie przebiegi potężne. W Niemczech znajdziesz takie Audi z przebiegiem mniej niż 250 tys - to fakt, tylko że takie auto w Niemczech które ma mniej najechane, jest droższe. A logiczne jest to, że handlarz woli kupić tańsze, z dużym przebiegiem, poprawić licznik i więcej na tym zarobić, niż być uczciwym i w Niemczech zapłacić więcej za auto które i tak idzie na handel.
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

30 Lip 2013, 18:35

Nom dzieki bardzo cenna uwaga moze i racja ale chyba nie wszystkie sa z niemiec nie wiem czyli rozmumiem zeby szukac w bezynie ? Czy jest jakis sposób żeby własnorecznie sprawdzic orginalny przebieg ?? podłaczajac Laptopa powiedzmy ?
Bhaal
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam

30 Lip 2013, 22:55

Nie da rady podłączyć zwykłego laptopa. Są do tego specjalne komputery OBD , ale one wynajdują błędy itp, i nawet jak cofają licznik to robią to komputerowo, więc ten komputer pokaże Ci przebieg, który jest już cofnięty.

Trafić takie Audi z Polski to bardzo ciężka sprawa. Benzyniaki to głównie turbo i inne wynalazki, jak już koniecznie Audi to szukaj 1.6 102km, ale z Polski wątpię że kupisz. A od handlarza jak nie kręcony licznik to bity, trafić coś dobrego to cud.

Audi ma dość wytrzymałe wnętrze, więc większy przebieg ciężko wywęszyć.
Chociaż warto sprawdzić wytarcie mieszka, kierownicy, przycisków. Jak diesel to koniecznie należy postawić kogoś za samochodem i ruszyć z jedynki ostro i sprawdzić czy nie kopci (różne kolory dymu oznaczają różne wady np czarny - kosztowne wtryski o ile auto jest z silnikiem na wtrysku, niebieski - uszczelka pod głowicą). Warto przejechać się na wszystkich 6 lub 5 biegach, czy wchodzą dobrze. Posłuchać pracy silnika, czy chodzi równo, czy są jakieś uskoki.
Co do oceniania czy bity, to roczniki na szybach czy się zgadzają z rokiem produkcji (szczególnie czołowa, ale warto oglądnąć wszystkie), zużycie bieżnika opon - czy są zużyte równo czy pół jest a pół nie (auto mogło dostać w zawieszenie i jest źle złożone), czy wszystko leży jak powinno czy nie ma innych odcieni lakieru.
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Następca Lexusa LFA całkiem możliwy
    Lexus LFA, supersamochód wyprodukowany jedynie w 500 egzemplarzach, na zawsze odmienił wizerunek japońskiej marki premium, przybliżając ją miłośnikom ostrej jazdy, a jego zdeklarowanym fanem jest nawet znany z cynicznego ...
    Ile można zapakować do samochodu?
    Każdy samochód opisany jest dziesiątkami parametrów. Dotyczą pojemności silnika, ilości miejsc siedzących czy masy własnej. Wśród parametrów jest jeszcze jeden, często przez użytkowników ...

31 Lip 2013, 09:25

Jak diesel to tylko 1.9 TDI (w A4 115KM, w A3 105KM). 2.0TDI nawet się nie interesuj.
arti123
Początkujący
 
Posty: 204
Miejscowość: Lca

31 Lip 2013, 09:30

OK czekam na inne istotne uwagi dokonując zakupu.

drbn797 Dziex za info

Audice A3 sportback od roku 2004+ wszystkie sa na 4 pompowtryskach ?
Bhaal
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: nie mam

31 Lip 2013, 11:22

No i jak zwykle o czymś zapomniałem...

Jak już koniecznie Audi to 1.9 TDI. Tak jak kolega wyżej napisał, te są w miare żywotne.
Na 2.0 TDI nie warto zwrócić uwagi, to już nowe i skomplikowane.
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006