Audi A4 B7 czy A3 8P Sportback

14 Mar 2018, 06:40

Witam, mam straszny dylemat od paru dni. Mam do wydania max 30 tys na auto. I interesuje mnie tylko diesel. Chciałbym żeby to byl jakis mocny silnik. I mysle nad A3 z 2.0 TDI 170 KM albo B7 z 3.0 TDI 240 KM
Slyszalem ze 2.0 TDI jest dosc wadliwa jednostka ale pali 3 litry więcej od 3.0 TDI
I chciałbym sie dowiedziec ktory model lepszy 8P czy B7, bo to auto kupowalbym na dosc dlugo i chciałbym byc zadowolony.
Pozdrawiam :D
Aherus
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 07 03 1995
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: VW LUPO
Silnik: 1.7 SDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Mar 2018, 08:17

Dziwne, że problemem dla Ciebie jest spalanie o 3l większe, a nie awaryjność 2,0 TDI i problematyka serwisowania 3,0 TDI (rozrząd z 4-5 tys. zł wyjdzie w tej budzie).
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Mar 2018, 09:55

Zastanawia się czemu klientela świętej trójcy w pl jest taka jakaś :mrgreen:
Potem dziwić się że mój kolega mechanik jak widzi u siebie nowego klienta bmw to musi brać zaliczkę, a miłośnik tdi już przy bramie piszczy że ma być tanio...nie ważne jak byle było tanio.
Tu mamy piękny przykład zastanawiam się nad 3ema litrami paliwa, mam 30k, auto na dłużej a co wybieram 3,o tdi. Gdzie rozrząd, klapki kolektora i wtryski z wyjęciem silnika to 10k, do tego dojdą np: wycieraczki szyby, chłodnica klimy z wiatrakami następne 2,5k., a nikt nie wspomina że do byle gówna trzeba robić adaptacje części przez podłączenie do kompa...a zawieszenie następna alu bajka. A na sam koniec usłyszę lexsus jest drogi :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11081
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Mar 2018, 09:59

Żeby nie wpaść w koszy w dieslu to trzeba kupić coś w miarę zadbanego i serwisowanego, a 15-letni diesel z Niemiec z podrobioną książką nie jest zbyt pewnym zakupem...

Poza tym 3.0 TDI jak wyżej napisano jest naprawdę drogi w utrzymaniu, a na realny przebieg poniżej 300 tys. km nie ma co liczyć. To już lepiej poszukać coś z 2.0 HDI od PSA, jego koszty utrzymania są w miarę rozsądne.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Mar 2018, 14:04

A ja bym tak nie szalał z tym kiepskim 2,0 tdi..
Autor ma 30 tys, 2,0 TDI W A3 8P to było ileś wersji, spokojnie kupi 2,0 TDI 140 CR, które jest tak samo dobre jak HDI.
Poza tym za 30 tys można nabyć Golfa VI 2,0 TDI 110tka tam chyba była to pewnie i salon PL będzie, zrobi soft i będzie śmigał.

nie wszystkie 2,0 tdi podczas okresu produkcji A3 8P są takie kijowe.
Mowa o tych z kodem na "B.." te na "C.." to już Common Rail które są dobre, trwałe i bezproblemowe.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Mar 2018, 14:09

CR wyjdzie podobnie jak inne nowoczesne diesle. Unikać należy tych z pompowtryskiwaczami, które nie dość że są wadliwe i drogie, to w tych silnikach potrafi korba bokiem wylecieć.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu
    Niestety koszty ubezpieczenia samochodu wciąż rosną. Zindywidualizowany sposób liczenia składki oraz zwiększające się sumy wypłaconych odszkodowań dają się we znaki właścicielom samochodów, nawet tym bezszkodowym. ...

15 Mar 2018, 15:55

Tylko, że A3 8P z 2.0 TDI CR chodzą tak po 35 tysięcy za zadbane egzemplarze.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Mar 2018, 16:36

Czy ja wiem? patrząc po cenach to ponad 35 tys to pojedyncze przypadki.
Większość ale ja sam nie wiem nie czy to na pewno CR czy jeszcze te stare PD, ale np 2008 rok to tak 28-32 tys.

Trzeba znać kod silnika i tyle.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Mar 2018, 23:36

Ja chce brac auto z niemiec od pierwszego właściciela żeby ten przebieg był sprawdzony. Wiem ze na otomoto to wszystko jest krecone i wiekszosc pewnie z 500 k ma juz w kolach. I o ktorym silniku bym nie czytał jest na swój sposob awaryjny. Dlatego chciałem sie dowiedzieć co jest mniej awaryjne. A jeżeli faktycznie to jest aż tak drogie, to jakie auto do 30 tys w miare szybkie, i w dieselu. Nie chce benzyny bo 90% drogi pokonuje autostrada.
Aherus
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 07 03 1995
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: VW LUPO
Silnik: 1.7 SDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Mar 2018, 08:24

Ja bym zerknął na Forda Mondeo mk4 2.2 TDCi
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Mar 2018, 10:16

I ten silnik juz jest w miarę w porzadku i tani w eksploatacji?
Aherus
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 07 03 1995
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: VW LUPO
Silnik: 1.7 SDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Mar 2018, 10:43

Tak (tani jak na diesla)
Silnik jest konstrukcji PSA
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Mar 2018, 12:39

Ale duratorq z DPF czy zwykłego, bo wolałbym tego 200KM
Aherus
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 07 03 1995
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: VW LUPO
Silnik: 1.7 SDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Mar 2018, 12:44

Wszystkie silniki, które rozpatrujesz będą mieć DPF-a (w tym przypadku chyba FAP). W tamtym czasie nie miały go głównie silniki o małej mocy.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Mar 2018, 14:23

Tu masz więcej o tym silniku:
http://www.motodiesel.pl/silniki/4861-s ... 0-'15.html

Ogólnie jest trwały, ale jak coś się popsuje to będzie drogo w naprawie. Najlepiej więc poszukać zadbanego egzemplarza z REALNĄ historią serwisową (salon PL, pierwszy właściciel lub od właściciela z DE, żadnych komisów i pośredników).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002