Audi A4 B7 - jako pierwsze auto ?

18 Lut 2017, 22:07

Witam.
W tym roku skończę 22 lata, i pora by wreszcie zakupić swoje pierwsze auto. Przyznam że rozglądałem się sporo i jestem skłonny ku zakupowi Audi A4 B7.
Budżet jaki mam do wydania na auto to 25 000 - 30 000 zł. Pytanie czy za takie pieniądze kupię ten model auta w dobrym stanie ?
Jest to moje pierwsze auto i trochę się obawiam tej decyzji, tym bardziej że chcę wydać na to sporo ciężko zarobionych pieniędzy... Wiem że za takie pieniądze mógłbym kupić A B6 w dobrym stanie, jednak wizualnie dużo bardziej podoba mi się B7.

Interesuje mnie tylko benzyna.
Rafcio95
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 05 06 1995
Auto: Nie mam

18 Lut 2017, 22:33

Spokojnie kupisz 2,0 131KM. Jak się poszczęści to przy górnej granicy trafisz 1,8T. Oczywiście największym problemem jest przebicie się przez wiele złomów i ulepów.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Lut 2017, 23:09

A jakieś inne auto do 30.000 poleciłbyś? Silnik benzynowy.
Rafcio95
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 05 06 1995
Auto: Nie mam

19 Lut 2017, 00:32

Citroen C5 II, Renault Laguna III, Hyundai Sonata, Kia Magentis, Honda Accord, Mazda 6
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Lut 2017, 19:34

To ja chyba raczej pozostanę jednak przy Audi A4 B7 : )
A jaki silnik poleciłbyś ? 2.0 czy to 1.8T? Na osiągach mi nie zależy, bardziej cenię oszczędność i bezawaryjność ...
Rafcio95
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 05 06 1995
Auto: Nie mam

19 Lut 2017, 19:45

szukaj obydwu i bierz co w lepszym stanie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pasażerowie, nogi w dół!
    W Polsce ponad 90% kierowców i pasażerów zapina pasy(1). Mogą one jednak nie spełnić swojej funkcji, jeśli nie zapniemy ich prawidłowo i nie zajmiemy odpowiedniej pozycji. Kierowca powinien ustawić zagłówek, ...

19 Lut 2017, 20:23

Lepiej zostań przy 2.0
1,8T masz turbosprężarkę która może się posypać, szczególnie jak auto ma 400 tys przelatane po europejskich drogach, nie mówię że to jakiś problem ale koszty idą w górę.
sprzęgło tez będziesz mieć droższe w 1,8T, ale za to lepiej pojedzie.
Wydaje mi się że ogólnie utrzymanie 1,8T może być droższe.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lut 2017, 00:32

Nie wydałbym tylu pieniędzy na zwykłe 2.0.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lut 2017, 01:50

Również wolałbym poświęcić więcej czasu na szukanie 1.8T
CASh
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Audi TT
Silnik: 1.8 T 180
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

20 Lut 2017, 02:27

1,8T fakt dobry silnik ale nie w przypadku B7 przy budżecie 30k gdzie tak na prawde ledwo starczy na jakiś surowy egzemplarz z początku produkcji.
Pojawia się oferty ze Szwajcarii bitych aut, gdzie jednostka niedomaga, a dodatkowo 1,8T ma sporo osprzętu który się może posypać.
Jak nie zależy komuś na osiągach to turbo silnik to tylko proszenie się o problemy szczególnie przy zbyt małym budżecie na dobre B7 1,8T, co innego B6.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lut 2017, 11:11

Moim zdaniem tyle pieniędyz i "marne" wolnossące 2.0 nie przystoi do takiego auta. Niby fajnie, mamy B7, ładne auto... A na trasie lepiej się spiszą jakieś kompakty z fajnymi silnikami (trochę wstyd jednak jak jakiś francuz 15 letni wyprzedza nie?).

Wolałbym zejść do B6, wziąć lepszy silnik, dokoksować wyposażenie i mieć zadbany egzemplarz bez ryzyka. Ale to autor musi sobie sam odpowiedzieć, bo jeden woli 10 letnie auto premium, a drugi nową puszkę z salonu. :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lut 2017, 12:17

Dzięki wszystkim za porady :ok:
A4 B6 także jest łądnym autem, jednak ja jednak pozostanę przy B7 i będę rozglądał się za silnikiem 2.0 w benzynie.
Tak jak wspominałem,na osiągach mi nie zależy, zawszę jeżdżę zgodnie z przepisami ruchu drogowego, a to że starsze auta mnie będą wyprzedzać chyba jakoś mnie nie zdołuje :))
Rafcio95
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 05 06 1995
Auto: Nie mam

20 Lut 2017, 17:39

każdy w przypadku silnika 1.8T porusza problematykę turbiny, której regeneracja jest o wiele tańsza niż powiedzmy problem z dwumasem, na tym polecam się skupić- mimo wyższej trwałości w silnikach benzynowych i tak nikt nie przewidzi na jaki egzemplarz trafisz i kiedy padnie, a to o wiele bardziej kosztowne niż turbina, uwierz mi. Pozostając przy benzynie 2.0 wybierasz bezpieczną opcję jeśli nie zależy Ci na osiągasz.
Bracks
Nowicjusz
 
Posty: 34
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen c5
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008