Audi A4 B7 - jako pierwsze auto ?

18 Lut 2017, 21:07

Witam.
W tym roku skończę 22 lata, i pora by wreszcie zakupić swoje pierwsze auto. Przyznam że rozglądałem się sporo i jestem skłonny ku zakupowi Audi A4 B7.
Budżet jaki mam do wydania na auto to 25 000 - 30 000 zł. Pytanie czy za takie pieniądze kupię ten model auta w dobrym stanie ?
Jest to moje pierwsze auto i trochę się obawiam tej decyzji, tym bardziej że chcę wydać na to sporo ciężko zarobionych pieniędzy... Wiem że za takie pieniądze mógłbym kupić A B6 w dobrym stanie, jednak wizualnie dużo bardziej podoba mi się B7.

Interesuje mnie tylko benzyna.
Rafcio95
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 05 06 1995
Auto: Nie mam

18 Lut 2017, 21:33

Spokojnie kupisz 2,0 131KM. Jak się poszczęści to przy górnej granicy trafisz 1,8T. Oczywiście największym problemem jest przebicie się przez wiele złomów i ulepów.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Lut 2017, 22:09

A jakieś inne auto do 30.000 poleciłbyś? Silnik benzynowy.
Rafcio95
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 05 06 1995
Auto: Nie mam

18 Lut 2017, 23:32

Citroen C5 II, Renault Laguna III, Hyundai Sonata, Kia Magentis, Honda Accord, Mazda 6
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Lut 2017, 18:34

To ja chyba raczej pozostanę jednak przy Audi A4 B7 : )
A jaki silnik poleciłbyś ? 2.0 czy to 1.8T? Na osiągach mi nie zależy, bardziej cenię oszczędność i bezawaryjność ...
Rafcio95
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 05 06 1995
Auto: Nie mam

19 Lut 2017, 18:45

szukaj obydwu i bierz co w lepszym stanie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Nietypowe auto do driftu
    Dodatkową różnorodność do świata sportów motorowych wprowadzają auta do driftu. Konstrukcyjnie bliżej im do samochodów wyścigowych niż rajdówek. W końcu zawody driftingowe organizowane są na gładkiej ...

19 Lut 2017, 19:23

Lepiej zostań przy 2.0
1,8T masz turbosprężarkę która może się posypać, szczególnie jak auto ma 400 tys przelatane po europejskich drogach, nie mówię że to jakiś problem ale koszty idą w górę.
sprzęgło tez będziesz mieć droższe w 1,8T, ale za to lepiej pojedzie.
Wydaje mi się że ogólnie utrzymanie 1,8T może być droższe.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lut 2017, 23:32

Nie wydałbym tylu pieniędzy na zwykłe 2.0.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lut 2017, 00:50

Również wolałbym poświęcić więcej czasu na szukanie 1.8T
CASh
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Audi TT
Silnik: 1.8 T 180
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

20 Lut 2017, 01:27

1,8T fakt dobry silnik ale nie w przypadku B7 przy budżecie 30k gdzie tak na prawde ledwo starczy na jakiś surowy egzemplarz z początku produkcji.
Pojawia się oferty ze Szwajcarii bitych aut, gdzie jednostka niedomaga, a dodatkowo 1,8T ma sporo osprzętu który się może posypać.
Jak nie zależy komuś na osiągach to turbo silnik to tylko proszenie się o problemy szczególnie przy zbyt małym budżecie na dobre B7 1,8T, co innego B6.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lut 2017, 10:11

Moim zdaniem tyle pieniędyz i "marne" wolnossące 2.0 nie przystoi do takiego auta. Niby fajnie, mamy B7, ładne auto... A na trasie lepiej się spiszą jakieś kompakty z fajnymi silnikami (trochę wstyd jednak jak jakiś francuz 15 letni wyprzedza nie?).

Wolałbym zejść do B6, wziąć lepszy silnik, dokoksować wyposażenie i mieć zadbany egzemplarz bez ryzyka. Ale to autor musi sobie sam odpowiedzieć, bo jeden woli 10 letnie auto premium, a drugi nową puszkę z salonu. :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lut 2017, 11:17

Dzięki wszystkim za porady :ok:
A4 B6 także jest łądnym autem, jednak ja jednak pozostanę przy B7 i będę rozglądał się za silnikiem 2.0 w benzynie.
Tak jak wspominałem,na osiągach mi nie zależy, zawszę jeżdżę zgodnie z przepisami ruchu drogowego, a to że starsze auta mnie będą wyprzedzać chyba jakoś mnie nie zdołuje :))
Rafcio95
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 05 06 1995
Auto: Nie mam

20 Lut 2017, 16:39

każdy w przypadku silnika 1.8T porusza problematykę turbiny, której regeneracja jest o wiele tańsza niż powiedzmy problem z dwumasem, na tym polecam się skupić- mimo wyższej trwałości w silnikach benzynowych i tak nikt nie przewidzi na jaki egzemplarz trafisz i kiedy padnie, a to o wiele bardziej kosztowne niż turbina, uwierz mi. Pozostając przy benzynie 2.0 wybierasz bezpieczną opcję jeśli nie zależy Ci na osiągasz.
Bracks
Nowicjusz
 
Posty: 34
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen c5
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008