AUDI A4 B7 S-Line Quattro ( do ocenienia )

02 Cze 2015, 18:31

łysy30 napisał(a):sporo słabych punktów - sprzęgło, miauczące skrzynie biegów (synchronizatory, łożyska), dwumasa, zmieniarka CD, zapiekające się hamulce, padające cewki, pompa oleju, maglownica

to teraz przeczytaj tą listę jeszcze raz i powiedz, które rzeczy to części eksploatacyjne, a które to błahostki, bo od tego to w Pasku zaczynałaby się lista po małych zmianach :mrgreen:
bo hamulce, cewki, dwumasy, sprzęgła to chyba w każdym aucie o tej mocy są :D Jak padnie cewka w Lexusie to jest to coś ale jak np. we francuzie to już norma :mrgreen: sprzęgło u mnie oryginał :ok:
pompy oleju trzeba pilnować, a nie, że się sypie :)
no i kto dziś słucha muzyki z płyt CD :mrgreen:
jedyne co to te skrzynie (tanie zresztą jak na taka markę więc głupotą jest naprawa) typowe dla Toyot, Hond i Suzuki oraz maglownica ale ja o niej nic nie słyszałem jeszcze więc poszperam :ok:
u mnie nie ma ani grama rdzy, bo auto jest bezwypadkowe ;)
łysy30 napisał(a):że się psują, że silniki biorą olej itd

u mnie w służbówce przy 240tys. ciągle trzeba robić dolewki w uznanym za nieśmiertelny 1,9TDI więc to nie kwestia Mirka :) Jak zatrze się silnik to polecą nam po premii, bo za dużo padło tych skód...

łysy30 napisał(a):ciekaw jestem co na ten temat powie dzida za rok, dwa :wink:

Też się nie zgadzam, że Lexus jest tańszy w utrzymaniu niż VW, choć z Passatem 1,8T nie jest tak o wiele drożej :) Kosztowo to bardziej jak Audi :yes: Jak coś nie będę kłamał, a pełna historia mojego modelu tworzy się tutaj:
http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=85&t=10882

VersoV2 napisał(a):czytam sobie opinie o Lexusie IS 220d

to nie powinno się nazywać Lexus :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Cze 2015, 21:08

łysy30 napisał(a):Kurcze, z tego co ostatnimi czasy można tutaj przeczytać to Lexus IS200 ma całkiem sporo słabych punktów - sprzęgło, miauczące skrzynie biegów (synchronizatory, łożyska), dwumasa, zmieniarka CD, zapiekające się hamulce, padające cewki, pompa oleju, maglownica (kumpel mojego kuzyna w swoim IS200 wymieniał ją dwa razy - co 150 tys. km), no i jak to w Japońcach korozja. Całkiem pokaźna lista jak na "pancerne" auto, a przecież trzeba je jeszcze tankować (a pali niemało jak na swoją pojemność i moc, np. w porównaniu do silników hondowskich) i wymieniać to, co w każdym samochodzie.

Te cewki są dobrym żartem... szczególnie przy zacnych V6 z Vw... :mrgreen: :ok:
Ogólnie to co napisałeś jest fajne :mrgreen:
Jak chcesz mogę Ci odszukaż zdjęcia GS1 rozbrojonego na śrubki stojącego 2lata pod płotem i poszukasz rdzy :ok: Autko miało jedyne 22lata... :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Cze 2015, 21:09

kkamykk napisał(a):Ale VAG'owi trzeba przyznać, że stosuje się do mniejszych norm emisji spalin. Wystarczy porównać z Toyotą. W końcu dopracują silniki.
Z tymi normami spalin nie jest tak wesoło. Na chłopski rozum można to nawet wziąć. Jak auto spala dużo oleju to chyba nie jest ekologiczne? :) To bardziej papierek właśnie dla tych baranów ekologów. Mniejsza pojemność to większa ekologia. <- dla nich :ok:
Czy poprawią kiedyś? Zobaczymy, na razie jest coraz gorzej ale miejmy nadzieję że się to zmieni. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Cze 2015, 23:33

Koniu napisał(a):kkamykk napisał(a):
Ale VAG'owi trzeba przyznać, że stosuje się do mniejszych norm emisji spalin. Wystarczy porównać z Toyotą. W końcu dopracują silniki.
Z tymi normami spalin nie jest tak wesoło. Na chłopski rozum można to nawet wziąć. Jak auto spala dużo oleju to chyba nie jest ekologiczne? To bardziej papierek właśnie dla tych baranów ekologów. Mniejsza pojemność to większa ekologia. <- dla nich
Czy poprawią kiedyś? Zobaczymy, na razie jest coraz gorzej ale miejmy nadzieję że się to zmieni
Jeśli spojrzeć na to z szerszej perspektywy sprawa jest jeszcze ciekawsza :mrgreen:
Posypią się hejty, jednak zakładamy, że przeciętny Volkswagen TSI u jednego właściciela pojeździ 5 lat, po których nie będzie się do niczego nadawać i tenże kierownik kupi sobie nowe auto. Drugie auto, przykładowo Lexus, u jednego ziomka pojeździ 10 lat, po których mu się znudzi i kupi sobie nowe. VW 1.2 TSI, Lexus V8
Przeciętny Janusz powie, że Volcwagen jest bardziej eko, no bo przecież mały silnik, małe spalanie, start&stop bla,bla,bla... A lex V8? Śmierć dla niedźwiedzi polarnych, komora gazowa na kołach i tak dalej i tak dalej
Jeśli jednak ktoś jest odrobinę myślącym i świadomym życia człowiekiem, to zda sobie sprawę, że wyprodukowanie oraz transport do miejsca sprzedaży/dystrybucji jednego samochodu to mnóstwo CO2.
Zatem w ciągu porównywalnego okresu życia i użytkowania auta, kierowca A naraził na śmierć rzadkie gatunki zwierząt, jednak co gorsza, oddał się za ciężką kase uciechom analnym z producentem :mrgreen: Kierowca B co najwyżej miał podziurawione opony przez tych "zielonych" :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Cze 2015, 08:32

szybki napisał(a):Ogólnie to co napisałeś jest fajne :mrgreen:


Jedynie podsumowałem to, co w swoich wcześniejszych postach w różnych tematach pisał dzida, od siebie dorzuciłem wyłącznie maglownicę, także pretensje to raczej nie do mnie :wink: Nie zamierzam hejtować IS-a, bo i mnie to auto się podoba, ale nie róbcie z niego W123, bo pisząc o niezwykłej, ponadprzeciętnej wytrzymałości, pancerności, niedotykalności po prostu trochę zaklinacie rzeczywistość :ok: Auto jak każde, ma i wady i zalety, nie oszukujmy się.

szybki napisał(a):Te cewki są dobrym żartem...


Wpisz sobie w google "Lexus is200 cewki" i poczytaj co piszą na ten temat użytkownicy. Rozumiem, że tylko tak "żartują" i wymieniają je wyłącznie dla sportu? :D

szybki napisał(a):Jak chcesz mogę Ci odszukaż zdjęcia GS1 rozbrojonego na śrubki stojącego 2lata pod płotem i poszukasz rdzy :ok: Autko miało jedyne 22lata... :twisted:


Nie musisz, wierzę na słowo :ok: Wiem, że kumpel kuzyna w swoim bezwypadkowym IS-ie robił progi (narzekał też na wyjątkowo cienkie blachy), o korozji w IS-ie też można trochę poczytać na forum Lexa, gdzie raczej laicy się nie wypowiadają. Nie twierdzę, że to poziom Hondy czy Nissana, ale też na pewno nie jest to Audi (czy jak wolisz Ałdi) :wink:

dzida napisał(a):pompy oleju trzeba pilnować, a nie, że się sypie :)


A do czego prowadzi padnięta pompa? :wink:
http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?t=5848&p=36685
Skoro trzeba czegoś ciągle pilnować to chyba nie do końca jest to tak "bezobsługowe" auto jak wcześniej pisałeś :)

Kumpel kuzyna sporo włożył w swojego IS-a i to nie dlatego, że się sypał, po prostu części nieeksploatacyjne były wyraźnie droższe niż do populusów. Inna sprawa, że bardzo o niego dbał (auto sprzedało się błyskawicznie pomimo ponad 300 tys. km na liczniku). Przyznawał, że IS miał to "coś" i "płakał" jak go sprzedawał :wink:
dzida - liczę na uczciwe podsumowanie tego autka po np. roku użytkowania :ok: Wiadomo, że trudno pisać o trwałości na podstawie doświadczenia z tylko jednym egzemplarzem, ale o kosztach utrzymania, spalaniu itp. na pewno będziesz w stanie obiektywnie się rozpisać.
EDIT: To TDI w Twojej Skodzie to nie przypadkiem BXE? Dobre 1.9 TDI skończyło się w 2007 roku.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

03 Cze 2015, 17:43

łysy30 napisał(a):A do czego prowadzi padnięta pompa? :wink:
http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?t=5848&p=36685
Skoro trzeba czegoś ciągle pilnować to chyba nie do końca jest to tak "bezobsługowe" auto jak wcześniej pisałeś :)

na tym forum niektórzy mnie rozbrajają swoją mechaniczną niewiedzą :o chyba za bardzo się przyzwyczaili do nie otwierania maski :roll: Ale sam auto wpisu o pompce stwierdził jaki był głupi :D
nie ma aut bezobsługowych ale są mniej lub bardziej obsługowe. A tu obsługa ogranicza się do zerknięcia czy nie poci się na śrubie :) Zawsze to można zrobić przy okazji jak się czasem bagnet wyciągnie aby sprawdzić olej ;) Taka wada? Nie sądze :D

łysy30 napisał(a):dzida - liczę na uczciwe podsumowanie tego autka po np. roku użytkowania :ok:

od razu mówię, że jest dwa razy drożej niż w Accencie :D
nie ma problemu co do uczciwości - opisywałem wszystkie usterki i przykładowe ceny części eksploatacyjnych jeśli nawet mnie nie spotkały i może nie spotkają :ok:
i żeby zweryfikować trochę teorię o drożyźnie :)
[link do oferty na Allegro wygasł]
zerknij na ostatnie foto z tej aukcji o pomyśl sobie czy serwis w ASO :!: - powtarzam Autoryzowana Stacja Obsługi - jest drogi jak na taką markę? nie wydaje mi się, że w ASO Audi na oryginałach będzie taniej :D

łysy30 napisał(a):To TDI w Twojej Skodzie to nie przypadkiem BXE? Dobre 1.9 TDI skończyło się w 2007 roku.

przedlift, 2006 więc nie ale nie znam kodu silnika szczerze powiedziawszy
jak dla mnie 1,9TDI skończyło się razem z wersją 110KM :) Reszta wcale nie jest lepsza od uznanej konkurencji
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Zapinaj pasy w samochodzie przed każdą jazdą!
    Dlaczego wciąż niektórzy kierowcy i pasażerowie nie zapinają pasów bezpieczeństwa? Jedni sądzą, że to niewygodne, a inni uznają, że nie ma potrzeby tego robić przed krótką podróżą. To błąd, który ...

03 Cze 2015, 19:05

łysy30 napisał(a):bo pisząc o niezwykłej, ponadprzeciętnej wytrzymałości, pancerności, niedotykalności po prostu trochę zaklinacie rzeczywistość :ok:


Dotykalność jest serwisowa, wytrzymałość i pancerność...to jest temat rzeka który dotyczy innego działu ale w tej kwestii ałdi może tylko pomarzyć o takich wynikach chyba że ma znaczek "rs" no ale koszty serwis spokojnie liczysz jak do flagowego nowego LSa :mrgreen:

łysy30 napisał(a):Wpisz sobie w google "Lexus is200 cewki" i poczytaj co piszą na ten temat użytkownicy. Rozumiem, że tylko tak "żartują" i wymieniają je wyłącznie dla sportu? :D


Fajnie że googlujesz ale szkoda ze nie w sprawie ałdi bo problemów jest x100 no ale pewnie napiszesz że aut gr. wieśwagen jest więcej :mrgreen:

Co do cewek inwestycja około 600zł do 2jz starcza na 200tyś.km. a dla porównania do ałdi (wpisz sobie na google) cewki możesz wymieniać razem ze zmianą oleju no i szczegół komplet kosztuje 300zł a starcza hmmm... poczytaj o syndromie 3cylindra.
To jest właśnie tanie naprawianie.
łysy30 napisał(a):Nie musisz, wierzę na słowo :ok: Wiem, że kumpel kuzyna w swoim bezwypadkowym IS-ie robił progi (narzekał też na wyjątkowo cienkie blachy), o korozji w IS-ie też można trochę poczytać na forum Lexa, gdzie raczej laicy się nie wypowiadają. Nie twierdzę, że to poziom Hondy czy Nissana, ale też na pewno nie jest to Audi (czy jak wolisz Ałdi) :wink:


Co do rdzewienia to pomagałem przy zakupie wielu lexów od ISów do LSów sam posiadałem ich około sporo... wszystkie sztuki są u moich kolegów (również mechaników oni też się nie znają co jest opłacalne :naughty: ) i żaden nigdy nie rdzewiał... nawet lex mojej żony który został przez nią skrócony o 7cm :D jeździ po naprawie i nie rdzewieje. Miałem budę lexa która przestał dwie zimy i też nie rdzewiała więc ok. może na ileś dziesiąt sztuk farciło mi się :ok:

Ale ok. zwracam honor marce ałdi jest gitarowe szczególnie starszym modelom z udanymi 2,0tdi, v6kami, r4kami jest spox :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe