Audi A4 B8 Avant - delikatne podniesienie mocy

04 Maj 2020, 11:18

Czy zwiększenie mocy i momentu obrotowego poprzez mapowanie silnika bez przeróbek mechanicznych tak max. do 210 KM ze 177KM w Audi A4 B8 Avant Quattro nie będzie negatywnie wpływać na silnik, sprzęgło, dpf ,turbinę czy inne podzespoły samochodu? Czy ogólnie coś nie będzie się psuć po takim zabiegu? Może być tak, że wjadę na hamownię i wyjdzie mi tylko 150 KM lub jeszcze mniej? Już się umówiłem w specjalistyczne miejsce które się takimi rzeczami zajmuje i jeszcze chciałbym zasięgnąć porady.
Berserker1982
Początkujący
 
Posty: 76
Zdjęcia: 0

06 Maj 2020, 14:23

O jakim dokładnie silniku mówimy? Podnoszenie mocy zawsze wiąże się z jakimś ryzykiem. Ogólnie technika jazdy ma tu duże znaczenie jeżeli chodzi o trwałoś podzespołów które będą bardziej wysilone po takim chipie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35

06 Maj 2020, 17:04

Silnik TDI 2.0 CGLC 177KM. Nie wiem jakie inne specyfikacje podać.
Berserker1982
Początkujący
 
Posty: 76
Zdjęcia: 0

07 Maj 2020, 07:39

Spoko silnik, 210 KM jest realne jak osprzęt zdrowy. Dla tego silnika to w zasadzie zerowy wpływ na trwałość. Program tylko musi być zrobiony z głową żeby dpf nie leciał co pół roku. Skrzynia manualna czy automat s-tronic?
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

07 Maj 2020, 09:07

Skrzynia jest manualna. Czemu DPF ma co pół roku lecieć - co to ma wspólnego ze zwiększeniem mocy? Program ma robić gościu do którego z całej Polski przyjeżdżają i chwalą go. Nie wiem właśnie co pokaże na hamowni przed zwiększeniem - czy zdrowa jednostka czy nie bardzo . Nie wiem jak ocenić zdrowotność.
Berserker1982
Początkujący
 
Posty: 76
Zdjęcia: 0

07 Maj 2020, 09:48

Berserker1982 napisał(a):Czemu DPF ma co pół roku lecieć - co to ma wspólnego ze zwiększeniem mocy?


W nowoczesnych dieslach z ekologią to jest ta subtelna różnica pomiędzy zwiększeniem mocy z głową, a dokoksowaniem na maksa. Wtedy po pół roku od chipa wita kontrolka zapchanego DPF. Nie raz, nie dwa i nie dziesięć razy takie kwiatki widzałem. Natomiast takie 210 km i 450 nm jest bezpieczne dla seryjnego wydechu w CGLC.

Berserker1982 napisał(a):Skrzynia jest manualna.


To lepiej dla trwałości.

Berserker1982 napisał(a):Program ma robić gościu do którego z całej Polski przyjeżdżają i chwalą go.


Jeśli chwalą to spoko, bo znam też takich, którzy mają piekną kolorową stronkę, chwalą się prjektami, a nie potrafią stage 1 w 15letnim mpi ogarnąć.

Berserker1982 napisał(a):Nie wiem jak ocenić zdrowotność.


To zadanie tunera przed chipem.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

07 Maj 2020, 10:11

Dzięki fcgetin za konkretne odpowiedzi. A ten filtr DPF od czego się zapycha i czy to kosztowne czyszczenie jest? Czyli jak zwiększy max.210KM/450Nm to nie powinno być problemów z DPF? Jak jeździć żeby pozostawał czysty? Jak również jeździć po ewentualnym zwiększeniu mocy i momentu - na ogół ja jeżdzę spokojnie i płynnie, ale znowu bez zamulania samochodu - tak na średnich obrotach. Może to źle - nie wiem. Czy są może jakieś wytyczne ?
Berserker1982
Początkujący
 
Posty: 76
Zdjęcia: 0

07 Maj 2020, 14:01

Tak z 5 stówek za czyszczenie dpf trzeba dać, dużo też zależy od warsztatu i okolicy PL. Przy takich rozsądnie zrobionych programach nie powinno być problemów z dpf, w Twoim silniku tak przyjmuje się 210 km/450 nm, ale to też zależy w jakim aktualnie stanie jest dpf u Ciebie w aucie.
Przy dpf nie poleca się raczej jazdy na krótkich odcinkach, a jeśli jeździsz ciągle po mieście to raz na tydzień auto porządnie przegonić na trasie. Jak np często walisz gazem w podłogę z niskich obrotów to dpf też szybko może się zapchać. Z tego co piszesz Twój styl jazdy jest raczej ok.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

07 Maj 2020, 16:01

Dod tylko że zadowoleni odbiorcy modów nie są gwarancją sukcesu bo tak naprawdę na udany mod składa się wiele czynników ale zakadsmy że jest ok.

Dodam że dpf jest wrażliwy na ilości przepalanego paliwa więc pseudo tjunerzy nawalają ciśnieniem doładowania podlewając paliwem a to może szybko załatwić dpf.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11109
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe