Audi A4 B8 czy Audi A5 8T - skrzynia automatyczna, opinie

15 Lip 2021, 16:10

Dzien dobry,

chcialbym skorzystac z Waszych sugestii, albo i indywidualnych opinii na temat dwoch modeli, jak w temacie. Przymierzam sie do kupna auta, rozwazam audi a4/a5 w automacie (nie wiem jak z quatro warto z czy nie?) i tu pojawiaja sie watpliwosci i metlik w glowie, ktory powinienem wybrac w budzecie 40-55 tys, biorac pod uwage niezawodnosc, spalanie, wykonczenie wnetrz (materialy), auto do codzienniego uzytkowania, a wiec zarowno, a nawet w 80% do jazdy po miescie, jak i na dalsze wypady podczas urlopu. Kolejne pytanie dotyczy na jakich rocznikach sie skupic przy danym modelu i ktory silnik wybrac, slyszalem ze w a4 lepiej od benzyny sprawdza sie diesle, poprawcie mnie jesli sie mysle, a jezeli to prawda to najlepsze 2.0 tdi 200+km ? I jak to wyglada w przypadku a5.. ? Kazda opinia i kazde zdanie sie przyda w podjeciu mojej decyzji dlatego prosze Was i zachecam do dyskusji.

Na te chwile dimniemam ze a4 najlepiej 2.0 diesel 150km po 2013r i rowniez 2.0 diesel ale 190km po 2014r sprawuja sie najlepiej..

co do a5 nie jest to dla mnie takie jasne, ale chyba tez 2.0 diesel ale o jakiej mocy ?

i czy powinienem sie obawiac przebiegu w tych autach na poziomie 200tys?

pzdR
kacek91
Nowicjusz
 
Posty: 4

15 Lip 2021, 22:56

A skąd to info że po 2013? Masz diesle w Common Rail-u więc kazdy jest ok, w Twoim przypadku natomiast lepiej chyba by się sprawdziła benzyna ale jeżeli polujesz na te modele to dla bezpieczeństwa lepiej iść w diesla, nawet jak padnie sprzęgło to zrobisz ale silniki spoko, benzyny niestety niezbyt.

W A5 podobna sytuacja, raczej tylko diesle.
Jak przegonisz na trasach to będzie spoko, jak non-stop na mieście męczenie silnika to osprzęt może padać.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lip 2021, 07:43

Samochód ma być wyposażony w automatyczną skrzynię biegów, o przepalenie go to nie problem mam dobrą trasę nad morze i nie tylko. Wspomniałem głównie o 150km/2013 i 190km/2014 roczniku, ponieważ słyszałem, że uważane są za bezawaryjne, nie wiem w sumie jak to się ma w odniesieniu do reszty dlatego rozpytuje.. Czyli praktycznie każdy diesel będzie "bezpieczny" ? a Co z przebiegami powyżej 200k, nadal warto ?
kacek91
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Lip 2021, 10:28

Moim zdaniem zastanów się nad nadwoziem czy na pewno chcesz A5 czy też bardziej A4 (tu masz do wyboru kombi i sedana). Silniki w obu tych modelach i skrzynie będziesz miał takie same. W budżecie który masz najbezpieczniejszą opcją jest diesel. Te modele 2.0 TDi 150KM z DSG 6cio biegowym uchodzą za dosyć trwałe. Przy przebiegu rzędu 200tkm bardziej bym się obawiał skrzyni bo tu nie masz pewności jak ktoś o nią dbał, a koszty może wygenerować spore w przypadku awarii.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10129
Zdjęcia: 35

18 Lip 2021, 11:00

Nie ma silników awaryjnych czy bezawaryjnych. Są silniki, które mają wady fabryczne i takie, które są po prostu psują. Jak jakiś silnik ma wady fabryczne, to można się o tym dowiedzieć stosunkowo łatwo ( choćby na naszym forum ). Natomiast w każdym silniku, nawet tym najlepszym, czy cieszącym się opinią bezawaryjnego, zawsze może się coś zepsuć.
W 2.0 TD9 150KM ( EA188 oraz późniejszy EA288 ), problemy są standardowe jak praktycznie we wszystkich Dieslach - dwumasa, PDF i turbo. Chcąc kupić Diesla, trzeba zastanowić się, czy stać mnie będzie na dość drogie ewentualne naprawy ( dotyczą większości silników Diesla, niezależnie od mocy czy pojemności, czy marki ) oraz na wymianę części normalnie zużywających się, których eksploatacja taka czy inna spowoduje konieczność naprawy czy też wymiany. DPF, dwumasa, wtryski common rail Bosch-a, turbo, pompy paliwa, automat itd.
Część tych rzeczy występuje też silnikach benzynowych, ale w nich akurat trwałość tych rzeczy jest o wiele większa. Kupując Diesla z DPF nie wiemy w jakiej jest kondycji i gdzie ktoś przed nami tym jeździł i czy stosował się do zaleceń producenta odnośnie oleju silnikowego, a to akurat w tym silniku ważne. DPF nie jest wieczny i prędzej czy później trzeba będzie wymienić. Z dwumasą też trzeba umieć się obchodzić. Jak ktoś nie wie jak i nie zwraca na to uwagi, to może się okazać, że w niedługim czasie po zakupie będzie trzeba ją wymienić. A często tak jest ( tylko nie piszcie, błagam, że można wsadzić tańsze, sztywne sprzęgło ). Wielu ludzi nie wie też, jak jeździć nawet z turbosprężarką...Więc tu też jest szansa na naprawy. I często tak jest.
Podsumowując - Diesle są fajne, mają moc, są może ciutek oszczędniejsze, może lepsze niż benzyna, ale jak się coś zepsuje, to zaoszczędzone środki na paliwie na pewno nie zrekopensują naprawy. I najważniejsza rzecz - żeby taki Diesel jeździł długo bezawaryjnie, nie nadaje się do miasta. I nie ma mowy o tym, że raz na tydzień przegonię go na autostradzie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpiecznie dla pieszych od września
    Co roku od września rośnie liczba wypadków z udziałem pieszych. Ten niebezpieczny dla niechronionych użytkowników ruchu okres trwa w Polsce aż do stycznia. W 2022 roku najwięcej osób odniosło obrażenia ...