Audi A4 B8 - ubytek oleju w silniku

22 Lis 2020, 15:49

Nie pamiętam juz,ale chyba tam wchodzi ciut mniej jak 5 lto mało jak na taki silnik i moc,jest tam chłodnica oleju? Pewnie jest,do mojego Forda 1.8 TDDI wchodzi 5.6 l(90KM),dlatego też te silniki słyną z długowieczności,do Mercedesa z kolei 2.2 D (95KM) oryginalnie wchodzi 6.5 l,po modyfikacji wchodzi mi 7 l,ale teraz nie mam chłodnicy oleju,pompa rzędowa,w której zostaje 0.5 l wymagała jej usunięcia,nie mieściła się,do czego zmierzam,podniosłeś mu moc,oleju pozostało tyle samo,ulega zdecydowanie wyższym obciążeniom,moze po prostu szybciej odparowywać,VW zaleca do tego silnika 5W30 norma 507(low saps),jeśli ubywa 200 ml na 1000 km,to przy takiej mocy nie jest wcale żle,zle natomiast,ze dopuściłeś do zaświecenia się kontrolki ,tam wchodzi mało oleju,nie zapominaj o tym,natomiast b.dobrze,że wymieniłeś olej po 4000 km,czyli po roku,DPF,rozrzedzanie oleju przez ON,teraz obserwuj tylko pobór oleju,macha często w górę,max musisz mieć cały czas.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Lis 2020, 12:08

Tzn. na autostradzie zapaliła mi się żółta kontrolka nie czerwona z komunikatem, że jest min. poziom oleju i żeby dolać litr oleju. Przejechałem z 10 km żeby dojechać do najbliższego CPN i kupiłem litrówkę. Nie zaświeciła się czerwona kontrolka niskiego ciśnienia lub czerwona od poziomu oleju bo są takowe opisane w instrukcji. Więc myślę, że silnikowi nic takiego się nie stało. Teraz już w bagażniku wożę 1L oleju. Szkoda, że poprzedni właściciel wymieniał co 30 tyś. i nie zwróciłem na to uwagi od razu bo może bym się zastanowił poważniej wtedy nad kupnem. Ja na rok więcej jak 5 tyś. nie zrobię - nawet mniej - lecz teraz taka częstsza wymiana pewnie już nic nie zmieni. Czy na dłuższą metę to branie oleju może doprowadzić do jakiejś poważnej awarii czy wystarczy dolewać ?
Berserker1982
Początkujący
 
Posty: 74
Zdjęcia: 0

23 Lis 2020, 19:07

W zwykłym dieslu bez dpf to nie szkodzi,w tym wypadku jedynie dpf będzie się szybciej zapychał,to nie benzyniak,w b.nadmierne branie oleju to niestety same problemy,szybsze zuzywanie się świec,bardziej obciązony z czasem układ zapłonowy,zaolejone świece utrudniony przeskok iskry(olej nie przewodzi prądu),wzrost temp.w komorze spalania,nagary w dolocie,co prawda benzyna spłukuje olej,ale mieszanka w czterotakcie to objaw ,,paskudny,,,masz diesla.Poprzednik wymieniał olej co 30 tyś km,trzeba było zbić cenę za auto,to jest powód,dobry pretekst,na przyszłość.Jeśli wymiana była co 30 tyś km pierścienie mogą być,,zaklajstrowane,, o nagarach nawet nie wspominam,przydałby się preparat do uwalniania pierścieni,zastosuj przed następną wymianą.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Lis 2020, 09:20

Czyli pobór oleju w benzyniaku to gorsza sprawa niż w dieslu. Teraz w październiku przed wymianą zastosowałem olej https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... an-5w30--2 i płukankę https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Pro-Lin ... h-500ml/98.
Nie wiem czy coś dała - samochód pochodził z 15 minut a mechanik mówił, że nie było jakiegoś szczególnego syfu przy spuszczaniu. W sumie to czy ktoś wymieniał co 10 tyś. to też nic nie znaczy czy silnik nie bierze oliwy - zależy jak kto jeździł i jak dbał też. Teraz kupić używkę to loteria straszna- w sumie brałem sprawdzonego gościa z zachwalanego forum do inspekcji samochodu to mógł podpowiedzieć, że ktoś na long lifie ciągnął i zasugerować żeby szukać auta gdzie wymieniany był olej co 10-15tyś. no ale to już historia. No nic pozostaje mi tylko obserwować na razie jak ten dokładnie spadek oleju postępuje. A nóż po tej wymianie teraz się ustabilizuje.
Berserker1982
Początkujący
 
Posty: 74
Zdjęcia: 0

24 Lis 2020, 13:51

Przy spuszczaniu oleju nagarów nie wykucasz,one pozostają w silniku,płukanka nie wyczyści nagaru jeśli on jest już nawarstwiony,mam dobry sposób na to,by przekonać się czy jest nagar czy go nie ma,kilka dni przed wymianą oleju kupuję pojemnik preparatu np.K2 (12 zł) do czyszczenia zaworu EGR,jeśli nie masz linki tylko potencjometr potrzebna jest druga osoba,która będzie dodawać cyklicznie gazu,odpinasz przewód dolotowy przed zaworem EGR,odpalasz silnik,wtryskujesz cyklicznie preparat do zaworu po jednym krótkim psiknięciu w odstępach kilkusekundowych ,ktoś niech w tym czasie dodaje gazu,po zużyciu całego pojemnika wyłączasz silnik,ile się da np.irchą wygarniasz z zaworu czarną maż,zakładasz przewód i kilka dni jeżdzisz,jeśli filtr oleju zrobi się mega ciężki to znak,ze preparat,który nie całkowicie się spala,krążąc wraz z olejem wziął się za bary z nagarem,u mnie w Fordzie filtr oleju zrobił sie mega ciężki,niestety przez kilka dni z rury wydechowej przed wymianą oleju jeszcze wydobywał się niebieskawy dymek,teraz taki zabieg będę wykonywał przed każdą wymianą oleju.Jesli filtr po opróżnieniu z oleju będzie lekki,to znak,ze nagaru nie było.Pamiętaj,jakiegokolwiek oleju byś nie kupił wymieniasz co 10 tyś km,nie co 15 tyś km,nagary,szlamy zaczynają się tworzyć po przekroczeniu 10 tyś km,TBN wysyca sie przy takim przebiegu w dieslu,30 tyś km?! Masakra.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Lis 2020, 15:24

Dlatego warto wymieniać olej co 10 tyś. i robić płukankę co pare wymian, ja stosuje tą z teca i zawsze czysto w silniku.
malmon3
Aktywny
 
Posty: 302

05 Gru 2020, 08:46

Byłem u mechanika i powiedział, że na pewno trzeba wymienić pokrywę zaworów. Po zdjęciu zaznaczonych przewodów wygarniał tam palcem sporo świeżego oleju. Od wymiany oleju 330 km przejechanych a ubyło już 150 ml oleju. Stwierdził w kompie, że jakby za często wypala się dpf pewnie przez ten olej. Muszę czekać na kolejny umówiony termin i wtedy to ściągnie i sprawdzi jaki stan turbiny. Ciekawe czy turbina będzie OK jak niby żadnych objawów przy jeździe nie czuć.
1.Jaki koszt pokrywy?
2.Czy ten 0,5l/1000km oleju może ubywać tylko przez odmę czy raczej niemożliwe?
3.Czy te parametry z DPF prawidłowe są?
4.Jaki powinien być poziom w mm na max. oleju wg tego skanu ?
Berserker1982
Początkujący
 
Posty: 74
Zdjęcia: 0