Audi A4 kombi 2005 czy Mercedes C220 2005

28 Sty 2013, 21:57

Witam, bardzo proszę o pomoc w wyborze auta. Chcę przeznaczyć ok. 26000 zł na zakup auta. Urodził mi się synek pól roku temu i moje auto zaczęło przypominać puszkę z sardynkami, stąd decyzja o kombi. Narazie mam na oku takie auta jak Audi A4 kombi z 2005 r. oraz Mercedes c220 rownież z tego samego roku.
Proszę Was o opinie na temat tych aut. Poniżej linki do przykladowych aut.
Z góry dziękuje za każdą informację.

[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]
pysior1
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: VW Golf 4

28 Sty 2013, 22:22

Witam,

Wiem że fajnie jest mieć Mercedesa lub Audi, ale w pana przypadku to chyba bez sensu. Koszty ekspoaltacji takich "luksusowych" aut są zbyt wysokie jal chcesz na niego wydać 27000zł.
Ale wziąłbym Mercedesa bo jest to słynny samochód poznańskich taksówkarzy :) I na dieslu przrjedzie z 0,5 mln kilometrów. Taki stary nie jest, plusem jest świetne wyposażenie i trwałość, ale koszty ekspolatacji są wyższe od samochodu dla młodej rodziny tj. Opla Astry, Toyoty Avensis II.
Panu osobiście poleciłbym Toyotę Avensis II w dieslu.

Pozdrawiam
Seoch
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 10 1995
Przebieg/rok: 37tys. km
Auto: Audi A6
Silnik: 2.0 170KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

28 Sty 2013, 22:35

W przypadku Mercedesa ceny części są wbrew pozorom przystępne jeśli po wszystko nie jeździ się do ASO np.regeneracja jednego to koszt 400zł i tyle dodatkowych wydatków wymagał u znajomego po ponad 450tys. km z czego 300 tys. u niego, dwumas i turbina wciąż fabryczna.
W203 po liftingu gdy już zlikwidowano korozję to praktycznie pod względem mechanicznym wieczny samochód tak jak inne Mercedesy.
Audi z tragicznym 2.0 TDI z początku produkcji z plastelinową głowicą i mało trwałymi wtryskami(to też raczej wada fabryczna bo w 2.0 TDI 170KM u ojca kolegi już po wygaśnięciu gwarancji bezpłatnie wymienili tyle, że on kupił to auto w ich salonie i może się poczuwali, jak ktoś kupi używany a szczególnie sprowadzony to różnie może z tym być) drogim w serwisowaniu dwusprzęgłowym DSG to w tym modelu chyba najgorsza pod względem kosztów konfiguracja bo silnik wadliwy i na pewno się popsuje bo to wada konstrukcyjna a i skrzynia przewidziana otwarcie na 150tys. km bo przecież nawet nie przewidują zmian oleju w skrzyni.
Jedyna zaleta tego Audi to bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, jeśli chodzi o jazdę to niestety komfort resorowania ani akustyczny nie powala, jest nawet gorszy niż w wielu autach tej klasy tańszych marek, tutaj ewidentnie przepłaca się za znaczek.
Pozdrawiam
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Sty 2013, 07:12

Dziękuję Panowie za opinie. Powiem szczerze, że bardziej przychylam się do Mercedesa, gdyż wydaje się być trwałym autem. Tak jak wspomniał kolega wyżej, ceny części są optymalne i wcale nie dużo droższe od Toyoty.

Oczywiście jeśli ktoś ma coś do powiedzenia nt. tych aut to bardzo proszę :)

Ostatnio wszedł do gry VW Passat

[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
pysior1
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: VW Golf 4

29 Sty 2013, 08:20

To samo co w Audi, sam samochód tak ale nie 2.0 TDI PD + DSG.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Sty 2013, 09:48

A co myślicie o cenie tego Mercedesa, którego przedstawiłem w pierwszym poście. Czy nie jest zbyt niska jak na to auto? Kupno auta dla mnie to poważna sprawa, gdyż nie zmieniam aut co dwa lata :) Z góry dziękuję. Pozdrawiam
pysior1
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: VW Golf 4

29 Sty 2013, 10:37

Na forum Mercedesa W203 masz krajowe C220CDI niewiele droższe i rok starsze za to z pewną historią.
Polecam się zainteresować: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Sty 2013, 16:29

Witam,

Moim zdaniem Volkswagen odpada. Słyszałem że w Dieslu pękają osłony silnika. A w przypadku Passata to może być drogie. Ale jak znajdzie pan go w benzynie to czemu nie.
Choć Mercedes i tak najlepszy. Samochód raczej niezawodny i "wieczny" niczym Nokia 3310 :)
Także ja bym wziął Mercedesa w dieslu bo pół miliona przejedzie,a jest to silnik wyższej klasy niż w VW Passacie.

Radzę zrobić jeszcze "research" w internecie i znaleźć może nawet bardziej korzystną ofertę.

Pozdrawiam,

P S Na cenach Mercedesów się nie znam więc nie powiem czy jest zaufany. AUDI odrzuciłbym od razu :)
Seoch
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 10 1995
Przebieg/rok: 37tys. km
Auto: Audi A6
Silnik: 2.0 170KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

29 Sty 2013, 17:28

Seoch ten mercedes to nie to samo co stare W124. C-klasa W203 popsuła opinie marki, taka jest prawda. Żaden prducent nie robi już trwałych diesli. Są tylko mniej i bardziej psujące się po 150tys. km.

B7 z tym silnikiem to najgorszy wybór w dodatku w tej kwocie nie ma co się nad nim rozwodzić.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Sty 2013, 17:54

Taaa, akurat W203 a nie aby pierwszy ML czy A-klasa?
W203 to bardzo udane auto, rozwinięta technika z W202 pozbawiona problemów z korozją po 2004 roku.
Zresztą znajdź mi inne samochody tej klasy z takimi przebiegami:
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]
i wciąż chętnie wykorzystywane przez taksówkarzy.
CDI to pod względem trwałości jednak jest ekstraklasa, w znacznie popularniejszych na taxach W211 te silniki robią naprawdę ogromne znacznie przekraczające pół miliona przebiegi a taksówkarz nie będzie przecież wkładał ogromnych sum w reanimowanie trupa, jak się zacznie sypać to opchnie, żadna inna marka nie osiąga tak wysokich przebiegów.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000