Audi A4 problemy z lpg

26 Maj 2020, 20:08

Witam wszyskich.
Do tej pory jeździłem tylko dieselami i tylko na nich się "znam". Wiem co jest typowe a co nie. Teraz chce jednak kupić samochód z lpg, a konkretniej Audi a4 i teraz mam pytania:
1. Co może być powodem że na benzynie jedzie normalnie a na gazie od 3 tys szarpie gdy się mocniej wciśnie gaz?
2. Czy olej nawet po 10 tys może być czarny w benzynie plus lpg?
3. Czy olej może śmierdziec benzyna/gazem tak że w ogole nie czuć oleju?
4. Czy olej 15w40 do auta z przebiegiem 350 tys jest ok?

Zadaje te pytania bo byłem oglądać Audi A4 1.6 lpg z 1999r. i głównie przez wyżej wymienione mankamenty nie kupiłem tego auta. Wyceniono go na 4500 więc nie spodziewałen się cudów no ale chciałem przynajmniej by silnikowo było wszystko ok.
sokol1922
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Renault Clio II

26 Maj 2020, 21:01

sokol1922 napisał(a):1. Co może być powodem że na benzynie jedzie normalnie a na gazie od 3 tys szarpie gdy się mocniej wciśnie gaz?
Problemów może być kilka np. za niskie ciśnienie gazu, problem z wtryskami, rozjechana mapa itp.
sokol1922 napisał(a):2. Czy olej nawet po 10 tys może być czarny w benzynie plus lpg?
Nie powinien być tak czarny jak np. w dieslu Ina bagnecie raczej powinien być przejrzysty po takim przebiegu.
sokol1922 napisał(a):Czy olej może śmierdziec benzyna/gazem tak że w ogole nie czuć oleju?
Nie. Jeżeli tak jest to znaczy że benzyna przedostaje się do oleju np. przez niedopalanie paliwa w cylindrach. Miałem kilka samochodów na LPG w żadnym z nich olej nie śmierdział benzyną czy też gazem.
sokol1922 napisał(a):4. Czy olej 15w40 do auta z przebiegiem 350 tys jest ok?
Dlaczego chcesz taki olej. Jeżeli silnik jest ok powinien jak najdłużej jeździć na zalecanym oleju przez producenta. Przebieg nie ma znaczenia jak twierdzą niektórzy że po 200tkm powinno się przejść np. na półsyntetyk itd. Nic bardziej mylnego. Ważna jest tu kondycja silnika i sprawdzenie na jakim oleju jeździł do tej pory.

sokol1922 napisał(a):Zadaje te pytania bo byłem oglądać Audi A4 1.6 lpg z 1999r. i głównie przez wyżej wymienione mankamenty nie kupiłem tego auta.
Za kwotę którą podałeś nie ma co oczekiwać cudów więc musisz szukać dalej.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10129
Zdjęcia: 35

26 Maj 2020, 21:26

Dziekuje za odpowiedzi. Wychodzi na to że dobrze, że go nie kupiłem. Szukam droższego, ale chciałem dla porównania najpierw zobaczyć tańszy. Co do oleju to oglądany przeze mnie egzemplarz miał zalany 15w40, stąd moje watpliwosci. Nawet po przejechaniu kilku km bardzo było czuć ze jest gęsty w palcach.

Reasumując,
na co, po za tym co napisałem, na co warto jest zwrócić uwagę w silnikach 1.6, 1.8, 1.8t Vagowskich? Bo tylko takie biorę pod uwagę.
sokol1922
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Renault Clio II

27 Maj 2020, 13:52

Rokiko wyczerpał temat dokumentnie,natomiast Kolego Sokol słuszne masz podejrzenia co do oleju,skoro wlano 15 W40,to już powinna się zapalić czerwona lampka,bo nieszłusznie uważa sie,że silniki po większym przebiegu należy zalewać mineralnymi,błąd,jedynie ma to sens gdy silnik olej zaczyna chapać,tylko względy ekonomiczne.Silnik 1.8 T VW jest na liście jednych z najlepszych silników benzynowych wszechczasów,uturbionych,500 tyś km robi bezproblemowo,ale nie jest pod Lpg,tzn.na lpg chodzi świetnie,ale gdy głowica strzeli,ok 10 tyś zł wraz z robocizną nie twoje,uzywanej w d.stanie nie kupisz,nowa ok.8000 tyś zł,ja celowałbym tylko w ten silnik,a tamte? Ani jeden nie jest polecany,głównie przez spalanie w stos.do osiągów,1.8 T to silnik genialny.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8593
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)