AUDI A4 - Przepływomierz powietrza

31 Paź 2012, 13:00

Witam.

Mam problem z falującymi obrotami (zakres 900 w dół), co za tym idzie nierówną pracą silnika, czasami nawet mi zgaśnie jak staje na światłach itd.

Podłączyłem pod komputer i pokazało 1 błąd - błąd przepływomierza.

Wymieniłem go (niestety na używkę - finanse) i wykasowałem stary błąd z komputera.
Niestety nie mam możliwości w najbliższym czasie podpiąć go znowu, żeby sprawdzić co i jak.

I tu rodzi się moje pytanie:

Jak odłącze wtyczke od przepływki, to samochód chodzi tak samo jak chodził: tj. obroty falują itd.
Nie widać żadnej różnicy.

Czy można wyciągnąć z tego jakieś wnioski?

Z tego co wyczytałem, gdy uruchomie silnik bez podłączonej przepływki, to komputer przechodzi w tryb awaryjny i pobiera sobie z góry zapisane dane, zamiast odczytywać dane z przepływki. A więc jeśli obroty falują niezależnie od tego, czy przepływka jest podpięta czy też nie, to czy można wnioskować, że przyczyną musi być coś innego?

Co polecacie sprawdzić w 1szej kolejności oprócz przepływomierza?
Dodam, że przepustnica czyszczona 2 mce temu ( 0 błędów na VAGu).
Jak sprawdzić czy mam do wymiany świece albo kable zapłonowe?

Auto nie ma instalacji gazowej. Tylko benzyna. Silnik 1.8 ADR, 1997r.
wjot1
Nowicjusz
 
Posty: 39
Prawo jazdy: 01 10 2009

01 Lis 2012, 08:53

Niestety musisz zacząć od sprawdzenia świec oraz kabli zapłonowych,właśnie.To najprostsze czynności,świece wystarczy wykręcić,to bardzo prosta czynność ,a jak sprawdzić kable?Bierzesz śrubokręt ,początek metalowego pręta przykładasz do kabla a koniec do masy auta,np obudowy silnika,jeśli przeskoczy iskra,to znak,ze kable mają przebicie,tak sprawdzasz wszystkie po kolei(naturalnie nie przy wszystkich autach tak można,przy tym akurat można,nic się nie stanie).Mechanik potrafi to ocenić po odgłosach dobiegających spod maski(otwartej),niesprawne przewody specyficznie strzelają cichutko,albo sypią iskrami a to widać nocą np. :wink: Od tego zacznij,potem dopiero zabieraj się za aparat zapłonowy,który notabene powinien być serwisowany np.co kilkadziesiąt tysięcy km(czyli czyszczony i konserwowany),bez tego ani rusz jesli chcesz jeździć bezawaryjnie.Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele,aż na elektronice kończąc.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Lis 2012, 10:52

Czy po czyszczeniu przepustnicy robiłeś jej adaptacje?
Ja ustawiałem w swojej Audi też ADR za pomocą vag-com ale jest jeszcze inna metoda.
Poczytaj tu.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=25454
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

01 Lis 2012, 14:47

Dzięki za rady.

Tak, przepustnica była adaptowana ręcznie, a za jakiś czas miałem możliwość sprawdzić i poprawić VAGiem.

W takim razie nim cokolwiek innego zrobie, wypadałoby mi sprawdzić świece i przewody i ewentualnie je wykluczyć.

Następnie dokładnie sprawdzić szczelność układu, odmę itd.

1.Jeśli to nic nie da, to zostaje mi przepływomierz albo przepustnica?

2. Czy LOGI DYNAMICZNE wykażą na 100% czy przepływomierz jest sprawny?
Pytam, ponieważ raczej nie mam nikogo, kto mógłby podmienić mi go na chwilke, żeby sprawdzić. A wiem z tego co wyczytałem, że ludzie nieraz wstawiali używane przepływki, które (jak się okazywało) też nie działały.
wjot1
Nowicjusz
 
Posty: 39
Prawo jazdy: 01 10 2009