Citroen Xsara I 2.0 HDi 90KM - Ciężko odpala i gaśnie

28 Paź 2012, 18:21

Witam posiadam xsare 2.0 Hdi na pompie Bosch, to mianowicie mam taki problem że Auto ciężko odpala jak już odpali to chodzi dobrze równo nie dymi jak by było wszystko ok , podczas jazdy gdy gwałtownie przyspieszam auto gaśnie i trudno je zapalić od razu. Po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu minuty auto odpala ciężko, gdy auto jest na biegu jałowym można trzymać pedał niewciśnięty do końca i nie gaśnie. Dodam ze auto jest po wypadku. przed wypadkiem chodziło idealnie. Wszystkie filtry są nowe wyczyściłem pompę w baku, zatankowałem nowego paliwa jest wciśnięty czerwony przycisk obok prawo kielicha który wyskakuje podczas wypadku. Jeśli ktoś mógł by pomóc proszę. Z góry dziękuje.
laudaa
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 02 02 1990
Auto: citroen
Silnik: xsara
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Paź 2012, 15:42

nikt nic nie poradzi???
laudaa
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 02 02 1990
Auto: citroen
Silnik: xsara
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Lis 2012, 11:51

Typowe awarie silników HDi czyli akurat tego silnika ,który masz,to problemy z pompą wysokiego ciśnienia(najczęściej zawór paliwa ,koszt ok.900 zł przy tym silniku),od tego bym zaczął,przyczyn może być, poza tym wiele.Sprawdź jeszcze szczelność dolotu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Lis 2012, 12:27

Witam wszystkich, znalazłem przerznę: wiec tak, wymieniłem pompę w baku bo pojawiły się drobinki metalu na dnie obudowy filtra paliwa, następnie obudowę filtra paliwa bo pokrywie jest zaworek który może nie utrzymywać ciśnienia i oczywiście nowy filtr , silnik nadal nie pracował jak trzeba, następnie został zawór wysokiego ciśnienia na pompie jest on mocowany po przeciwnej str koła zębatego pompy na 2 torksy. Ten zawór okazał się uszkodzony, wymieniłem go i silnik jak nowiutki. koszt nowego zaworu 600 zł BOSCH. POZDRAWIAM!
Ostatnio edytowany przez laudaa, 01 Lis 2012, 13:29, edytowano w sumie 1 raz
laudaa
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 02 02 1990
Auto: citroen
Silnik: xsara
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Lis 2012, 12:38

Tak,ja podałem koszt serwisowy(z robocizną).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Lis 2012, 12:57

Jeżeli masz opiłki w instalacji paliwowej to nie długo problem powróci.
OPiłki metalu przechodzą przez filtr paliwa.
W sprzedaży jest dodatek SMARNY do oleju napędowego firmy Kleen flo .
Dodatek ten jest szczególnie polecany do współczesnych silników diesla.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Systemowe rozwiązania przyszłości Webasto
    Niemiecka firma Webasto, znana Polakom przede wszystkim z produkcji urządzeń ogrzewania postojowego, montowanych w samochodach osobowych i ciężarówkach, działa również w wielu innych dziedzinach motoryzacji. ...

01 Lis 2012, 13:33

drobinki metalu prawdopodobnie pochodziły z zacierającej pompy paliwa która wymieniłem na nową... wiec problem powinien się usunąć. Ale mimo wszystko zainwestuje w ten płyn smarujący. Dzięki za podpowiedz!!!!
laudaa
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 02 02 1990
Auto: citroen
Silnik: xsara
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Lis 2012, 15:12

POmpa zaciągnęła opiłki i się zatarła.
Opiłki do zbiornika przypłynęły razem z paliwem z powrotów.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704