Audi A4 vs A6 C5 vs A6 C6 - budżet ok. 30 000 zł

27 Mar 2016, 12:24

Bardzo zacne samochody, ale pozwolisz że zadam pytanie, czy w czasie eksploatacji będzie Cie stać na utrzymanie ich? I nie mówię o benzynie bo to pikuś
konoo
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: golf 4

27 Mar 2016, 12:59

Wiesz co, chodziło mi o to, że Vki dobrze się gazują, ale skoro R też to problem z głowy. No właśnie - koszty utrzymania. To też chciałem poruszyć. Ma ktoś jakieś doświadczenia?
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam

27 Mar 2016, 13:03

A Volvo S80 np
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

27 Mar 2016, 13:20

Z666 napisał(a):z drugiej strony zdaje sie, ze sa dosc ekonomiczne, skoro widzialem w ogloszeniu, ze 525 pali 11-13 litrow gazu.
bzdury wypisywane przez handlarzy. Należy liczyć lekką ręką 15-16.
Nie liczba/układ cylindrów predysponują/skreślają dane auto do gazu. Ważniejszy jest np rodzaj wtrysku, gdzie w FSI instalka bd kosztować ~7k (6 garów, faza ciekła).
Od kosztów utrzymania powinniśmy zacząć temat. W BMW do byle wymiany musisz mieć specjalistyczny komputer, bo inaczej będą błędy. I mowa tu o głupich wymianach typu klocki hamulcowe. Do tego alu wahacze, które wprawdzie można zmienić na stalowe, jednak to bez sensu. Kolejny potencjalny wysoki koszt to opony typu run flat.
Mercedes to przede wszystkim problemy z airmaticiem i pompą hamulcowa, choć tą drugą można regenerować. Najmniej skomplikowany z całego trio
Audi czyli droga wymiana rozrządu, słabe automaty, wtrysk bezpośredni, alu wahacze

P.S tekst satyryczno-fabularny odnośnie e60 http://w211.eu/viewtopic.php?t=376&p=3480
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Mar 2016, 15:30

No w końcu głos rozsądku, nie sztuką jest kupić sztuką jest utrzymać. Mam tego żywy przykład w pracy kolega cakupił a6 c6, bo ładne,bo prestiż, bo dizel mało pali :D
A teraz jęczy i płacze nad kosztami utrzymania, zapewne za 2-3 lata ten samochód będzie już rzęchem z powodu braku funduszy. Na domiar złego drugi kolega który w tym samym czasie za podobne pieniądze zakupił corolle e15, siedzi i się śmieje z niego :D
konoo
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: golf 4

27 Mar 2016, 16:20

mike1735 napisał(a):Mercedes to przede wszystkim problemy z airmaticiem i pompą hamulcowa, choć tą drugą można regenerować.


Airmatic jest opcjonalny i rzadko występuję w W211. Najczęściej w E500.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy obwodnice miast powinny być płatne?
    Czy płacenie za obwodnicę stawia pod znakiem zapytania sens jej istnienia? Przecież obwodnica ma za zadanie odciążenia centrum miasta. W przypadku jak będzie płatna to czy kierowcy nie wybiorą jednak przejazdu przez centrum.

27 Mar 2016, 17:46

konoo zleży w jakim stanie ma to a6c6 choć fakt faktem utrzymanie jest droższe niż auta typu fcus, corolla ... Ja znowu mam przykład taki, ja kupiłem moje e91 w tym samym czasie kolega kupił mondeo mk3 tdci ... W tym czasie przejechaliśmy podobne przebiegi - ( 27kkm w BMW i 31kkm w Mondeo ) i w tym czasie ja robiłem typowo serwisowe sprawy typu olej, filtry co 8kkm,świece, tarcze przód tył i w sumie na tyle ... on w tym samym czasie w aucie wymienił już dwumasę, turbinę i teraz przy 215kkm wtryskiwacze ... Jak kupowałem to wyśmiał mnie że BMW jest BARDZO drogie w utrzymaniu, teraz płacze nad swoim Mondkiem :) Więc jak widać, zależy w jakim stanie kupisz samochód :) Dodam że w A6 c6 niema żadnego dobrego silnika, zaczynając od benzyn kończąc na TDI ( 2.0 TDI na pompkach badziew, 3.0 TDI też awaryjny ) :naughty:

Z666 realne spalanie PB na przykładzie e46 328i przy ciężkiej nodze oscyluje się w granicach 12-15l dla miasta i w granicach 10l w trasie :ok: Ja swojego z 335i podawał nie będę bo się zrazisz :mrgreen:
Ja na Twoim miejscu zainteresowałbym się jakimś BMW z r6 pod maską i w razie czego gazował to ;)
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Mar 2016, 21:36

Jeśli można poprowadzić temat dalej. Chciałbym zapytać jednak o auta klasę niżej.

Jak wygląda sprawa E90 325i vs. A4 B7 1.8T (quattro) do kwoty maksymalnej 35k (oddzielnie kwota na wkład początkowy). Czy jest szansa zakupić dobry egzemplarz do tej ceny? Czy tak jak w przypadku E60 nie ma co liczyć na R6 dla E90.
Cineos
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 28 09 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus I
Silnik: 1.4 16V 75K
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

28 Mar 2016, 22:52

E90 powinieneś wyrwać do 35k, b7 też. Ogólnie 325i bardzo fajnie lata, mama posiada taką i auto nie stwarza żadnych problemów i poza wymianami typowo eksploatacyjnymi jeździ bez problemowo. W b7 dobrze że oczekujesz w stare.dobre 1.8T, ja bym dorzucił do poszukiwań wersję z quattro :D Na minus w b7 skrzynia 5 biegowa gdzie w trasie brakuje tego dodatkowego biegu.
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Mar 2016, 23:16

A porównanie czysto eksploatacyjne (części, naprawy) oraz ergonomiczne?
Cineos
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 28 09 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus I
Silnik: 1.4 16V 75K
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

28 Mar 2016, 23:30

Pod względem ergonomicznosci w a3 masz większy bagażnik ( tylko w wypadku fwd ) w porównaniu do blw gdzie masz napęd z tyłu. To samo tyczy się wnętrza, w BMW jesteś bardziej otoczony tunelem i samą deską oraz siedzi się niżej porównując do Audi. Pod względem eksploatacji wszystko zależy na jaki egzemplarz trafisz w obu przypadkach. W e90 odpada Ci rozrząd bo masz na łańcuchu. Jedyne czego BMW nie trawi to części zamiennych,tutaj na myśli mam różnego rodzaju czujniki :) No i jak dla mnie BMW dużo lepiej się prowadzi od a4 b7 z fwd bo quattro to już inna bajka :) Ja jestem za beemką ale wybór należy do Ciebie.
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Mar 2016, 23:52

Na początku - dzięki za tak liczne i pomocne odpowiedzi!

Jasne, sztuką jest utrzymać samochód, ale najpierw po prostu rozglądam się za modelami, które wpadną mi w oko - nie drążę tematu, jeśli jakiś samochód od razu nie przypadnie mi do gustu.

Wstępnie jednak odrzucam Audi. Z wyglądu od zawsze bardziej podobały mi się BMW i Mercedesy. No, chyba że z jakiegoś względu warto się jednak Audi zainteresować i przymknąć oko na wygląd zewnętrzny. Nie ukrywam, że to dla mnie ważna kwestia (pewnie jak dla wszystkich), ale jeszcze ważniejsza jest bezawaryjność i koszty utrzymania.

Które BMW i Mercedesy są godne polecenia w cenie ok. 30 000 zł? Nie mówię tu o najtańszych modelach z rocznika - nie chcę kupić złomu. Wolę kupić starszy, ale dobry.
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam

29 Mar 2016, 07:43

Z BMW coś starszego
3 E46 np. 330i
5 E39 np. 540i
7 E38 np. 750i
Z Mercedesów
E-klasa W211 (benzyna 3.2 2002-2004)
C-klasa W203 2.5 (C230) lub 3.2
CLK W209 3.2
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

29 Mar 2016, 10:19

konoo napisał(a):Mam tego żywy przykład w pracy kolega cakupił a6 c6, bo ładne,bo prestiż, bo dizel mało pali :D
A teraz jęczy i płacze nad kosztami utrzymania, zapewne za 2-3 lata ten samochód będzie już rzęchem z powodu braku funduszy.

i to jest piękny przykład w jakim stanie są te tańsze A6 C6 i BMW e60 :ok:

A co do nowszych BMW mechanik mi powiedział, że sporo zamienników do nich nie podchodzi, bo mimo, że spełnia jakieś tam wymogi jakościowe t dalej powoduje błędy w komputerze, które nie dają się skasować.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Kwi 2016, 13:16

Jakoś zawsze podobały mi się Mercedesy i to na nich się skupiłem. Warto zawracać sobie głowę silnikami 5.0? Jak z awaryjnością? To, że dużo spala to spory minus, ale czy różnice względem 3.2 będą bardzo duże? Tras nie robię, chodzi o jazdę po mieście. Słyszałem, że dobrze się gazują (widziałem sporo aukcji już z gazem, więc luz). Jak z rdzą w przypadku Mercedesów? Trafiłem na kilka (kilka podejrzanych) aukcji. Jakieś warte uwagi? No i najważniejsze, czy kupię za około 30000 "S-kę" czy pozostać przy E?

[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]


Jeszcze jedno pytanko. Co przemawia za E, co za S, oprócz wyglądu oczywiście? Mam na oku E220, E320, S320. Tutaj kilka E:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Z666
Początkujący
 
Posty: 54
Auto: Nie mam