Audi A4B5 1.6 ADP LPG problem z rozruchem zwłaszcza po postoju

15 Paź 2017, 22:24

Niestety sami piekarze w zakładach mechanicznych. Dopiero któryś mechanior z kolei zdiagnozował poprawnie, że jest nieszczelność kolektora ssącego i łapie lewe powietrze. Nieszczelność była wywołana źle zainstalowaną instalacją LPG. Poprzedni właściciel lub ktoś kto zakładał gaz, rozwiercił zbyt duże dziury w kolektorze na gaz i w zależności od ułożenia przewodu albo lewe powietrze szło na silnik albo nie stąd losowość występowiania problemu. Założyłem nowy kolektor jest prawie dobrze - piszę prawie bo zrobiłem duży kilometraż na mieszance ubogiej w paliwo w związku z czym podejrzewam nadpalenie gniazd zaworowych. Objawia się to tym, że zdarza się czasem, że silnik marudzi przy odpalaniu tzn odpali ale chodzi jakby na trzy gary, troche poszarpie a dopiero po chwili ustabilizuje obroty na te 950 rpm i wtedy chodzi jak marzenie, nic nie faluje nic nie skacze i idzie jak burza o ile przy 1.6 mogę tak powiedzieć. Więcej powiem jak zdejmę głowicę i zrobie szlif gniazd ale to dopiero po nastepnej wypłacie hehe :/
dudek600
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Zdjęcia: 8
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Astra G/Audi A4 B5
Silnik: 1.6 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Paź 2017, 00:45

dudek600 napisał(a):Niestety sami piekarze w zakładach mechanicznych
No niestety też mam podobne zdanie. Jak im nie podasz na tacy to już robi się problem i ciężko znaleźć usterkę.
dudek600 napisał(a):Objawia się to tym, że zdarza się czasem, że silnik marudzi przy odpalaniu tzn odpali ale chodzi jakby na trzy gary, troche poszarpie a dopiero po chwili ustabilizuje obroty na te 950 rpm i wtedy chodzi jak marzenie
A płynu chłodniczego c nie ubywa? Ja takie objawy obserwowałem tez przy niewielkiej ilości płynu chłodniczego który przedostawał się do jednego z cylindrów w silniku benzynowym. Para biała praktycznie nie była zauważalna i nie działo się to za każdym razem jak był zimny.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Paź 2017, 18:30

Tak, borygo co jakiś czas uzupełniam chociaż komora silnika sucha z nagrzewnicy też nie ciekło. Ale ale .... aktualizacja - zdjąłem głowicę i okazało się, że jest w porządku. Problem natomiast jest z dołem. Luzy takie między tłokiem a tuleją że wykałaczka wchodzi albo i dwie. I teraz mam problem co robić - remontować tego ulepa czy zrobić przekładkę? A i w temacie zrobiłem błąd - mam silnik AHL na moje nieszczęście. Same słupki po 1k+ PLN a wszystkie inne po 700 +-. Czy dałoby się zrobić przekładkę słupka z takiego np ADP albo ADR? Nie chcę go remontować bo już miałem kilka remontów i miało być dobrze, boje się, że zrobię remont i dalej będzie źle, tylko utopie pieniądzę. Ani jeździć ani sprzedać.
dudek600
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Zdjęcia: 8
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Astra G/Audi A4 B5
Silnik: 1.6 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

09 Lis 2017, 15:22

Chyba najbezpieczniej było by kupić drugi silnik AHL i zrobić przekładkę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lis 2017, 19:44

Przełożyłem słupek. Wszystkie moje problemy zniknęły. Żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej bo oszczędziłbym sobie czasu nerwów ale przede wszystkim pieniedzy. Pozdrawiam!
dudek600
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Zdjęcia: 8
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Astra G/Audi A4 B5
Silnik: 1.6 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

17 Lis 2017, 20:39

Czasem tak jest i nie zawsze też się chcemy brać od razu za grubsze sprawy. Najważniejsze że udało ci się rozwiązać problem :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zima nadchodzi !!
    Zapalanie krok po kroku Jeśli auto jest mocno zaśnieżone, dobrze jest w pierwszym rzędzie oczyścić tablicę rejestracyjną. A już bardziej na serio - okolice drzwi (lub całe auto, o ile jesteśmy pewni, że zapali) po to, by ...