Dacia Sandero - ciężko chodzącą stacyjka

30 Paź 2017, 12:54

Mam problem z Dacią mojej żony, raz na jakiś czas potrafi się zablokować stacyjka, tzn. trzeba kluczyk cofnąć i na nowo, czuć opór. Czy istnieją jakieś bezpieczne środki którymi można by psiknąć w celu nasmarowania ?
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Paź 2017, 21:38

Ja rozebrałem i dałem WD40a myślałem że kluczyk do wymiany
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

30 Paź 2017, 22:15

WD40 do stacyjki to nie jest dobry pomysł, ja bym polecił wymycie stacyjki spirytusem lub zwykłym odmrażaczem. Potem psiknąć coś na bazie silikonu np środek do złącz elektrycznych. Ciężko Ci chodzi bo pewnie syfu się tam nazbierało. Oczywiście najlepiej było by stacyjkę wymontować.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Paź 2017, 08:44

W demontaż stacyjki wolę się nie bawić, auto jest codziennie potrzebne a boje się z problem ze złożeniem. Czyli psiknąć tzw. kontakt ?
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Paź 2017, 10:48

Kao napisał(a):WD40 do stacyjki to nie jest dobry pomysł
Dokładnie wypłukuje on cały oryginalny smar który znajduje się na zapadkach. Generalnie stacyjki nie powinno się smarować ponieważ wtedy jest ona podatna na przyklejanie się brudu co może prowadzić w późniejszym czasie do jej zablokowania.

Najlepiej rozebrać stacyjkę wyczyścić ją i następnie dokładnie nasmarować smarem suchym elementy które bezpośrednio pracują i złożyć.

Co do blokowania kluczyka to sprawdź czy z drugim zapasowym dzieje się tak samo. Czasem kluczyk jest zbyt mocno wytarty i potrafią się pojawiać właśnie problemy z blokowaniem, nie możliwością przekręcenia.

Jeżeli już chcesz użyć WD40 to pamiętaj że on wypłucze brud i smar który oryginalnie była nasmarowana. Po takiej operacji warto użyć smaru suchego bez silikonu. Wszystko oczywiście w rozsądnych ilościach.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Paź 2017, 21:39

Dodam jeszcze że psikając WD40 stacyjka jest bardzo podatna na przyklejanie się brudów i kurzu i po jakim czasie wycierają się zapadki co skutkuje zacinaniem się stacyjki. Chodź wiele ludzi mówi że od zawsze stosowało WD40 i nic się nie stalo. WD40 jest jak Plak czyli do wszystkiego :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Lis 2017, 09:45

A co myślicie o psiknięciu na kluczyk środkiem tzw. kontaktem i włożenie do stacyjki ?
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Lis 2017, 10:57

Problem dotyczy częsci mechanicznych a nie elektronicznych, psiknij małą kropelkę WD40 na kluczyk i posuwisto zwrotnym ruchem rozprowadź wewnątrz i problemy ustąpią, gorzej nie popsujesz bo i tak juz się zacina i nawet jezeli smar jakiś był to już go tam nie ma :no: aczkolwiek ja taką operację wykonałem na jakieś pół roku przed złomowaniem ale przez ten czas nie było żadnych negatywnych objawów
Na początek możesz spróbować spirytusem który jest mniej inwayzjny ale wydaje mi się ze to nic nie da
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

11 Lis 2017, 20:08

fate napisał(a):Na początek możesz spróbować spirytusem który jest mniej inwayzjny ale wydaje mi się ze to nic nie da
Na pewno lepiej tak niż WD40 i wkładamy kluczyk oraz wyjmujemy nie przekręcając go w stacyjce i tak kilka razy najlepiej po każdym razie wycierać kluczyk do sucha.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Lis 2017, 20:42

Kacper napisał(a):Na pewno lepiej tak niż WD40 i wkładamy kluczyk oraz wyjmujemy nie przekręcając go w stacyjce i tak kilka razy najlepiej po każdym razie wycierać kluczyk do sucha.

WD40 sprawdziłem w praktyce i działa, kluczyk przekręcił się od razu a potem ruchem posuwisto-zwrotnym :mrgreen:
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

11 Lis 2017, 22:04

fate napisał(a):WD40 sprawdziłem w praktyce i działa
Zadziała ale jak nie przesmarujesz od razu po takim zabiegu stacyjki to problemy pojawią się za jakiś czas. Może to skutkować całkowitym zablokowaniem stacyjki ze względu na brak smarowania.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999