REKLAMA
Audi A4B8, 1,8 tfsi, 160 km, CDHB, 2008 rok.
Dzień dobry.
Mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Kierownica obraca się ciężej niż powinna i piszczy. Im jest cieplej lub atmosfera jest sucha - tym piszczenie jest głośniejsze i ciężej się obraca. Może jakieś elementy się nagrzewają i zwiększają objętość. Analogicznie w wilgotnej atmosferze piszczenie zanika (lecz nie do zera), a kierownica obraca się lżej, jednak również ciężej niż powinna. Krzyżak kolumny kierowniczej jest zardzewiały, lecz to raczej nie w tym jest problem. Między przednią szybą a maską podczas mocnego deszczu (lub na myjni) przedostaje się woda i kapie z elementu oznaczonego numerem 1 za zdjęciu na element układu kierowniczego oznaczonego numerem 2 (nie mam pewności jak się nazywa). Chodzi mi o to miejsce przy zbiorniku z płynem do spryskiwaczy, miejscach mocowania wycieraczek. W ogóle dziwi mnie, że jest tak słabo zabezpieczone, a znajdują się tam przewody.
W warsztacie powiedzieli mi, że prawdopodobnie źródło piszczenia leży w przekładni. Dodam, że to samo piszczenie słychać również przy kierownicy, tylko ciszej niż przy przekładni. Najwyraźniej rozchodzi się po całym układzie kierowniczym. Proszę o pomoc.