Jeżeli jest tak jak piszesz i jesteś jakieś pół roku po wymianie to ja bym na razie tak jeździł i wymienił po roku lub po 10tkm w zależności co nastąpi szybciej.
Sprawdź jeszcze tylko czy olej który masz zalany jest zgodny z normą jaką zaleca producent do tego silnika.
Warto też zaobserwować jak silnik pracuje przy wysokich temperaturach na dworze kiedy jest mocno rozgrzany. Jeżeli będzie ok to nie wiem czy warto zmieniać na 5W30 bo może lepiej wyjdzie 5W40 który będzie lepszy w wyższych temperaturach, a u nas ostatnio w lecie potrafi być gorąco. Jednak patrząc na te trzy oleje 5W30, 5W40 i 0W40 ten ostatni wychodzi najlepiej
![Uśmiechnięty :)]()
i nie wiem czy bym go zmieniał.
Widzę że olej który masz ma normę C3 więc będzie pewnie low SPAS. Dlatego przeczytaj sobie z ciekawości ten temat
oleje-do-dpf-a-zwykle-ktory-lepiej-wybrac-dla-silnika-i-turbiny-vt120753.htmPhantomASA1 napisał(a):chcesz dolać olej do silników z dpfem,zastanów się czy warto
On ma przecież taki olej zalany i na nim jeździ
Fenelon napisał(a):CASTROL EDGE Titanium FST 0W40 C3