Oleje do DPF, a zwykłe? Który lepiej wybrać dla silnika i turbiny?

16 Maj 2020, 22:32

Znajomego czekała wymiana oleju, prosił mnie bym mu wybrał olej do SAABA 9-3 1.9 twin turbo diesel (silnik Fiata), wybrałem mu olej, jednak zapytał mechanika znajomego, u którego wymienia oleje, co o tym oleju sądzi. Po jakimś czasie napisał mi, przecież ten olej nie jest do dpf-u. Wiem o tym odpisałem mu, zadałem mu pytanie, chcesz chronić turbiny i silnik, czy dpf? Wymieniał już silnik, wcześniej zatarł turbiny, po ich zrobieniu po jakimś czasie silnik padł. Już więcej mu nie radziłem, ani nie namawiałem. Mija jakiś czas, dokładnie ok. pół roku (mieszka dalekawo ode mnie), napisał mi, wiesz co? Posłuchałem ciebie, jasny piorun jak na tym oleju (full Saps) silnik chodzi, to jeszcze nic, dpf wypala się tak samo często jak na oleju do dpf, czyli co ok.1500 km :) Wiedziałem, że tak będzie, tym razem rzuciłem mu na stół argumenty dlaczego poleciłem olej full saps. Zapytałem go, a chcesz by dpf wypalał się jeszcze rzadziej na tym samym oleju o ok. nawet 70 % większego przebiegu i praktycznie był ciężki do zapchania pyłem?! Chciał, więc dowiedział się co ma zrobić, gdyby mnie nie posłuchał, to by się nie dowiedział.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Maj 2020, 10:55

Dlaczego tak jest? Bo za tym stoi ekologia, oleje z mniejszą zawartością siarki co z tego że silniki mają EURO VI jak smarowanie kiepskie nie mówiąc już o przeglądach co 30tkm ;/

Dzisiaj trzeba się zastanowić tak jak piszesz czy chcesz chronić bardziej silnik czy filtr DPF. Którego regeneracja wyjdzie taniej niż naprawa silnika, turbiny itp. Mając na uwadze częstszą zmianę oleju co około 10tkm myślę że DPF również wtedy długo wytrzyma. Pamiętajmy że przy wypalaniu tego filtra mamy większą dawkę paliwa która niespalona może przedostawać się do oleju silnikowego co znacznie pogarsza jego właściwości smarne.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

17 Maj 2020, 11:52

Ja leję ten.
https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1
To full saps, czy low saps :?:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3737
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2020, 12:05

Rokiko, problem w tym,ze znajomy nie zauważył by filtr wypalał się częściej, dlaczego? Bo silnik nie bierze oleju, gdy silnik bierze olej to przecież olej low saps chociaż posiada kilkukrotnie procentowo mniejszą zawartosć siarki będzie bardziej szkodził niż full saps w sprawnym silniku, a jeśli silnik bierze olej,to tak czy siak olej do DPFu nie ma sensu. Brat kupił Vito z b.niskim przebiegiem, wszystko sprawne,kontrolka dpfu zaczynała się mu palić co ,,chwila,,stosuje olej low, więc pytanie, czemu ten filtr trzeba tak często wypalać? To był argument,który widocznie przekonał mojego znajomego, zatarcie turbin zabolało go finansowo,gdy w końcu zatarł silnik, chociaż był stan oleju normalny, zaczął się zastanawiać czemu.Lubi dynamicznie jeździć. Miał fuksa, gdyż udało się mu kupić kompletny silnik z osprzętem wraz ze skrzynią biegów za 6000 zł, silnik z jakiegoś rozbitka (Fiat lub Alfa) mały przebieg, idealny stan, zalał go low-em ale nie dawało mu spokoju to czemu tam po kolei wszystko siadło, zaczął się bać, że tutaj też tak się stanie, wytłumaczyłem mu, dlaczego. Napisałem mu, masz olej, który o 50% słabej chroni silnik i turbiny ale być może lepiej filtr dpf, być może ale nie na 100% pewności, tylko najprawdopodobniej. Olej low saps i domieszka ON, no i zatarcie w końcu pewne, olej full Saps nawet pomimo zawartości ON tak szybko silnika i turbin nie ukatrupi, proste. Zaznaczam jeszcze raz, na full Saps ,,komputer wypala,, filtr przy podobnym przebiegu, nic się nie zmieniło, teraz zrobi myk kosztujący ok. 30 kilku złotych i tryb wypalania będzie się włączał przy 2.500 tyś km a rdzeń filtra nie będzie się pokrywał nalotem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Maj 2020, 12:09

Błąd,oleje low saps chronią zdecydowanie ponad połowę gorzej,przecież jest w nich ponad 5 krotnie mniejsza zawartosć siarki,o chlorze czy fluorze nawet nie wspominam ,jest podobnie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Maj 2020, 12:11

YETI, to full Saps, bądż spokojny, dawaj w palnik :)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept X6 2007
    BMW Concept X6 ten przedprodukcyjny samochód koncepcyjny jest pierwszym na świecie autem typu SAC (Sports Activity Coupé). Koncept prezentuje wizję BMW scalającą cechy modeli BMW X z atrybutami typowymi dla ...
    Chevrolet Corvette C1
    Zupełnie inne oblicze ma natomiast Corvette C1. Pierwsza generacja legendarnego sportowego Chevroleta była dostępna wyłącznie ze zdejmowanym dachem. Miała być odpowiedzią na brytyjskie i włoskie kabriolety importowane po ...

17 Maj 2020, 13:02

PhantomASA1 napisał(a):YETI,to full Saps,bądż spokojny,dawaj w palnik:)

Outlanderem :?: W palnik :?: :lol:
To wygodny dupowóz, a nie znikający punkt :mrgreen:
Ale dobrze wiedzieć, że się leje lepszy olej :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3737
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2020, 19:12

Yeti, to nie ma znaczenia, każdemu pojazdowi można dać w palnik, masz tam dpf?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Maj 2020, 19:25

Nie, to klasyczna wolnossąca benzyna, na wtrysku pośrednim.
Niby nie ma co się popsuć, ale lepiej dmuchać na zimne :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3737
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

18 Maj 2020, 13:08

Każdemu silnikowi da się dać w palnik wedle jego możliwości, masz taki silnik, to się tylko ciesz. :) Wybór optymalny.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)