Audi A6 2.4 ile pali gazu???

14 Lip 2008, 20:33

Mam pytanie ile może spalić audi A6 2.4 gazu...
interesuje mnie minimalne,średnie i maksymalne spalanie.
pozdrawiam...[/u]
Gazdi
Nowicjusz
 
Posty: 20

14 Lip 2008, 23:10

Teoretycznie tyle samo,ile benzyny.Z założeniem,że instalacja jest IV lub V generacji.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lip 2008, 07:33

A ile kosztuje taka instalacja i czy można bez problemu założyć ją do tego autka?
Gazdi
Nowicjusz
 
Posty: 20

15 Lip 2008, 16:08

IV generacja jak najbardziej i jest moim zdaniem najlepsza do tego autka.Ile kosztuje,to trudno powiedzieć,ponieważ ceny instalacji gazowych są różne w zależności od warsztatu i regionu.V generacja jest najdroższa.O ceny musisz popytać na warsztatch koło siebie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Lip 2008, 10:11

MotoAlbercik napisał(a):Teoretycznie tyle samo,ile benzyny.Z założeniem,że instalacja jest IV lub V generacji.

plus 30%
morris
Nowicjusz
 
Posty: 49
Miejscowość: Lublin

17 Lip 2008, 11:42

Hm to mniej więcej ile może palić?Ja myślę że spalanie powinno się mieścić w około 13l na 100km.Kolega ma Mercedesa z takim silnikiem i ma założony gaz tylko że Holenderski i pali mu 13l.
Gazdi
Nowicjusz
 
Posty: 20
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wywiad z Adamem Małyszem - I rajdowym Mistrzem Polski
    37. miejsce w Dakarze 2012 na Mitsubishi Pajero, Puchar Polski i Mistrzostwo Polski w Mitsubishi L200 - ten sezon wydaje się niezwykle udany? Udany to mało powiedziane - jestem szczęśliwy, że wszystko nam się tak dobrze układało, ...

17 Lip 2008, 13:04

Jeżeli ci pali 13 litrów benzyny,to będzie ci palił 13 litrów LPG.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Lip 2008, 13:06

Ok dzięki za odp.myślę że się zdecyduje na taką instalacje
pozdrawiam
Gazdi
Nowicjusz
 
Posty: 20

18 Lip 2008, 13:14

MotoAlbercik napisał(a):Jeżeli ci pali 13 litrów benzyny,to będzie ci palił 13 litrów LPG.

Pod warunkie, ze będzie źle wyregulowana instalacja (nie polecam ze względu na żywotność silnika). Przy dobrze wyregulowanej będzie spalał ok 30% więcej lpg niż bp
morris
Nowicjusz
 
Posty: 49
Miejscowość: Lublin

18 Lip 2008, 17:21

Przy instalacjach IV i V generacji silnik ani nie pali więcej gazu ani nie ma też utraty mocy.To,co piszesz,dotyczy I i II generacji.Silnik traci około 20% mocy(nigdy 30%,chyba,że jest źle wyregulowany gaz) oraz spala około 2-3 litrów więcej LPG niż benzyny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Lip 2008, 19:55

hmm popytam sie jeszcze ile chodzą takie instalacje chyba sie na jakas zadecyduje...myślałem też nad kupnem diesla 1.9 130KM ale nie wiem...
Gazdi
Nowicjusz
 
Posty: 20

19 Lip 2008, 16:29

Diesel w dzisiejszych czasach?Jeżeli stawiasz na oszczędność,to odradzam - diesle są droższe od beznyniaków,mimo,że mają nieco mniej elementów niż silniki benzynowe,to te części są drogie(za np. komplet wtrysków do diesla kupisz prawie cały komplet zapłonowy do benzyny) i mimo,że palą mniej niż benzyniaki,to się nie opłaca,bo ON jest w albo w tej samej cenie co benzyna,albo nawet droższy i nic nie zapowiada zmiany tych cen.A benzyna ma ten właśnie plus,że można ją przerobić na LPG i dużo zaoszczędzić.Pod warunkiem oczywiście,że dużo jeździsz - chodzi o szybki zwrot instalacji.No i diesla też da się przerobić na gaz,ale koszty....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lip 2008, 21:22

MotoAlbercik napisał(a):Przy instalacjach IV i V generacji silnik ani nie pali więcej gazu ani nie ma też utraty mocy.To,co piszesz,dotyczy I i II generacji.Silnik traci około 20% mocy(nigdy 30%,chyba,że jest źle wyregulowany gaz) oraz spala około 2-3 litrów więcej LPG niż benzyny.

Z całym szacunkiem dla twojej wiedzy, w tym przypadku jednak się mylisz - auto na gazie będzie paliło ok 20-30% więcej bez względu na to jaka to będzie generacja. Natomiast zgadzam się co do utraty mocy, od IV generacji nie powinno być żadnego ubytku. Myślę, ze każdy kto choć trochę interesował się instalacjami lpg to potwierdzi, łącznie z samymi producentami instalacji (np. BRC, na której jeżdżę).
Pozdrawiam
morris
Nowicjusz
 
Posty: 49
Miejscowość: Lublin

21 Lip 2008, 14:34

Z całym szacunkiem dla twojej wiedzy,ale musze ci powiedzieć,że się mylisz.Opierasz się na tym co wiesz,z tego co słyszałeś.A ja z kolei opieram się na tym,co wiem z tego co robię.I nadal twierdzę,że się mylisz - samochód na LPG pali więcej tego paliwa niż PB nie 20-30%,ale 2 do góra 3 litrów.Przy czym te 3 litry należy wziąść pod uwagę I generację,a 2 litry II generację.Natomiast IV i V generacja,może wiecej palić LPG,ale o góra 2%,co jest znikome.Mało tego,przy napradwę dobrej i dobrze wyregulowanej instalacji LPG,w V generacji silnik może mieć nawet nieco większą moc na LPG niż na Pb.Oczywiście przyjmując fakt,że na LPG jeździ się rozsądnie.Bo przy odrobinie szaleństwa,nawet przy V generacji może okazać się,że samochód spalił o 1 litr LPG więcej niż benzyny.Ale jeździć na LPG trzeba umieć,jeżeli chce się wymagać od tych instalacji prawidłowego działania.
A jeżeli jeszcze chodzi o spalanie,to powodem tego jest po prostu technika.Wystarczy porównać czym te generacje się różnią między sobą i jak ktoś się na tym zna,to od razu będzie wiedział,któa generacja jest lepsza i dlaczego. :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Lip 2008, 21:24

MotoAlbercik napisał(a): Wystarczy porównać czym te generacje się różnią między sobą i jak ktoś się na tym zna,to od razu będzie wiedział,któa generacja jest lepsza i dlaczego. :)

Oczywista zgoda.
Ale spróbuj jednak przegłówkować sobie, że wartość opałowa lpg jest mniejsza od tej PB, w zależności od składu mieszanki propan-butan o ok 20-30%, dlatego większe zapotrzebowanie na gaz i nie ma na to wpływu konstrukcja IV.
Co do V generacji, to podobno możliwe jest identyczne spalanie dzięki uzyskiwanej dodatkowej energii z przemiany fazowej gazu (odparowaniu cieczy) i prawdopodobny jest wzrost mocy dzięki obniżonej temperaturze rozprężającego się gazu = mieszanki paliwowej = wiecej tlenu=większa wartość energetyczna. Nie zanam się na V generacji, ale co do IV, to proszę nie wprowadzaj w błąd, bo ktoś ci uwierzy i może zrobić krzywdę swojemu silnikowi upierając się na zbyt ubogą mieszankę (żeby spalanie było takie samo jak Pb), a potem będzie psioczył, że gaz to zzuuuooo!
morris
Nowicjusz
 
Posty: 49
Miejscowość: Lublin