Audi A6 C5 3.0 v6 co myślicie?

04 Gru 2015, 07:30

Witam
Tak jak w temacie co sądzicie o silnikach 3.0 v6 benzynka w automacie?
Szukam Audi do 20 tyś, fajnie gdyby było kombi.
Nadają się do codziennej jazdy raczej po mieście?
Roczne przebiegi to ok 10-15 tyś
Bo patrzyłem też na 2.7 biturbo tylko jednak tego silnika się boję bo na pewno naprawa turbin kosztuje.
Zresztą wychodzę z założenia że lepiej mieć mniejszą moc z większej pojemności i wtedy silnik nie jest tak wysilony.
I czy spalanie to naprawdę coś ok. 12-15 litrów jak podają różne źródła?

Tutaj ogłoszenia podglądowe

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
MadMax656
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 15 04 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra

04 Gru 2015, 09:22

Masz dobre założenia tylko nie przeraża Cię kupienie takiego syfu za 20k nie zarejestrowanego w PL z Radomia i z CH ???

Ogólnie pamiętaj ałdi ma 30silników a pewnie kilka nadaje się do normalnego użytkowania... co do tego konkretnie to niestety jest lipą która chwalą tylko ich właściciele przed sprzedażą.

Rozrząd razem z wymianą to około 2k no i jeszcze rozkładanie całego przodu więc już widzę tych zacnych mechaniorów i ich montaż. Wycieki oleju praktycznie nie do usunięcia, cewki hurtowo musisz się w nie zaopatrzyć.... spalanie większe niż w lexusie LS V8, zawias delikatny i podobno tani w naprawach ale pojedź do dobrego mechanika i pogadaj o najtańszych zamiennikach czy dają na nie gwarancje.

Dla porównania robiłem przegląd w Lexusie V8 to wymiana oleju skrzynka/silnik+wszystkie filtry+sworzeń wahacza z ASO (po 100tyś.km. w PL!!!)+ORI rozrząd z zapłaciłem około 1,9k więc policz sobie ten sam zestaw w ałdi po 100tyś.km. w PL???

p.s

W zeszłym tygodniu byłem z moim kolegą na imprezie i przyznał się że 100tyś.km. z a4 2,8 kosztowało go więcej niż zapłaciłby za zakup normalnego auta i co ciekawe dale cieknie olej z silnika... a spalanie 15-17l lpg.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Gru 2015, 10:06

Widać ze słyszysz dzwony tylko nie wiesz w którym kościele.
KAŻDE V w A6C5 do wymiant rozrządu wymaga sciągania przodu.
Wycieki z Vek audi są w 99% spowodowane niesprawnym ukladem odmy i zatkanym ezektorem.
Wycieki praktycznie nie do usunięcia? BZDURA!!!!
Wystarczy zmienić mechanika który umie czytać ze zrozumieniem tekstu. Opisów rozwiązań problemu w sieci jest mnóstwo.
Padające cewki? i na to jest patent. Poczytaj forum A6klub
3.0 to calkiem fajny silnik.

Sam jeżdzę 2,8 ALG którego uszcelnienie robiłem sam . Przelatałem 100k i nic nie cieknie. Temat zawiasu /wielowahacza to temat rzeka. testowałem praktycznie wszystkie rozwiązania i o dziwo najlepsze jest jedno z najtańszych na rynku, ale jest o tym głośno na forum a6 - wystarczy poczytać.

zeby nie było - mam jeszcze E10 2.0D 97 Rav4 2,0 2005 a na V-kach camry zjadłem zęby. Sam osobiście a nie kolega ma , kolega powiedział...
I mówię jak jest a nie podobno....
proboschcz
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 04 06 1994
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2,8 195KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

04 Gru 2015, 14:57

już tak tego wielowahacza nie demonizujmy. 60 tysięcy da sie przejechać na zestawie za 1500zł - niecałe 3grosze za kilometr. Tylne zawieszenie w Q sie nie wymienia, tylko tuleje za okolo 600zł które można kupić w wersji twardszej, która wytrzyma więcej.

nie brałbym automatu chyba ze dokładnie wiesz co to za skrzynia i czy był wymieniany w niej olej (około 400zł za sam olej)
mophk
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 0- 0-2016
Auto: Audi A4 B5 Q
Silnik: 1.8T 150KM AWT
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

04 Gru 2015, 15:00

proboschcz napisał(a):Widać ze słyszysz dzwony tylko nie wiesz w którym kościele.
KAŻDE V w A6C5 do wymiant rozrządu wymaga sciągania przodu.
Wycieki z Vek audi są w 99% spowodowane niesprawnym ukladem odmy i zatkanym ezektorem.
Wycieki praktycznie nie do usunięcia? BZDURA!!!!
Wystarczy zmienić mechanika który umie czytać ze zrozumieniem tekstu. Opisów rozwiązań problemu w sieci jest mnóstwo.
Padające cewki? i na to jest patent. Poczytaj forum A6klub
3.0 to calkiem fajny silnik.

Sam jeżdzę 2,8 ALG którego uszcelnienie robiłem sam . Przelatałem 100k i nic nie cieknie. Temat zawiasu /wielowahacza to temat rzeka. testowałem praktycznie wszystkie rozwiązania i o dziwo najlepsze jest jedno z najtańszych na rynku, ale jest o tym głośno na forum a6 - wystarczy poczytać.

zeby nie było - mam jeszcze E10 2.0D 97 Rav4 2,0 2005 a na V-kach camry zjadłem zęby. Sam osobiście a nie kolega ma , kolega powiedział...
I mówię jak jest a nie podobno....


Fajnie że masz patent na wszystko więc zachęć autora tematu i powiedz "kup to auto i szukaj patentu"... :ok:

Totalną bzdura to jest Twoje podejście do tematu ponieważ są ludzie tak jak ja którzy kupują auto i z niego korzystają a w poważniu maja patentowanie i walkę z gównem pod maską i podniecanie się że wystarczy być Adamem Słodowym i temat załatwiony.

Ale dobrze że potwierdziłeś co pisałem wcześniej więc teraz jak będziesz następny raz polecać takie knoty jak V6 3,0 z ałdi to zacznij swoją wypowiedź od zapytania "czy sam Pan/Pani dłubie przy aucie"

P.s

I co ciekawe powołujesz się na fora ałdi gdzie zawsze jest ten sam schemat ktoś się pyta o ałdi 3,0 v6 a wszyscy odpowiadają to co napisałem wcześniej...

No i jeszcze podpowiedz autorowi ile weźmie za to auto po kilku latach... bo mój kolega buja się z tym syfem i pewnie go sprzeda za 5k a dał 16k.

Skoro jesteś taki tojotowy to porównaj to coś z ałdi do 3VZ/MZ ... :ok:

A najśmieszniejsze jest to że rozmawiamy o aucie za 20k a nie za 2k a Ty wyskakujesz z całą litanią dobroci które czekają kierownika i sposobami na poradzenie sobie.

Na sam koniec mam pytanie rozrząd tez sobie strugasz kiljka i listewki we własnym zakresie??? :mrgreen: :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowa premiera Golfa GTD
    GTD jest od 31 lat "dalekobieżnym ekspresem" w ofercie Golfów – w wyjątkowy sposób łączy przyjemność jazdy i osiągi samochodu sportowego ze spalaniem typowym dla małych samochodów. Teraz, na bazie ...