Audi A6 C5, A8, Passat

27 Lut 2011, 21:47

Poszukuję opinie nt. w/w auta. Słyszałem, że aluminiowe zawieszenie to totalna porażka na nasze drogi. Czy w tym modelu poprawili zawieszenie w późniejszych latach?

Są jakieś znaczne różnice pomiędzy silnikiem 2.8 Quattro w C4 i C5? Jak z dynamiką, spalaniem i częściami? Czy konstrukcja silnika jest tak samo udana jak w poprzedniku?

Mam na taki chrapkę, a podobno dobrze się gazuje. Jednak nie chcę się wpakować w przysłowiowe szambo, szczególnie, że naczytałem się najróżniejszych rzeczy o zawieszeniu.

Jak Audi wypada w porównaniu z VW Passatem 2.8 4motion?

A może lepiej rozejrzeć się za A8 4.2 + LPG lub też 2.8 + LPG? A może Diesel 3.3?

Z góry dziękuję za opinie, pozdrawiam!
tudziu
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Lublin

27 Lut 2011, 23:24

Powiem ci tak, jak nie masz kaski zeby jezdzic na benzynie to kup sobie 2.0 max a nie silniki 2.8 czy wiekse i to Vki zeby je gazowac, nie badz smieszny!
Przez takie wlasnie akcje samochody zyskuja opinie, ze sa badziewne.
Ktos kupi przerobi, auto nie toleruje przerobki i sie psuje wiec uzytkownik pisze bujde ze to chlam.

Najpierw nalezy nauczyc sie obslugi i ego co wskazane dla silnika.
Japonczyki mozna gazowac, niemieckie konstrukcje nie lubia gazu.

No a teraz skoro cie opier... troszke to sie wypowiem.

A8 A6 A4 oraz wszystkie passaty w rocznikach 06-05 maja zawieszenie przednie wielowachaczowe.
Nie ma znaczenia ze to aluminium.
Zawieszenie wielowachaczowe jest tez w mercu, bmw, porshe, bentley'u itp.
Stosuje sie je w autach rozmiaru limuzynowego by polepszyc komfort jazdy.
Wada takiegorozwiazania jest jego delikatnosc, ale jak dbasz tak masz.

Jedyne zalecenie to nalezy omijac dziory a nie je lekcewazyc i wszystko jezdzi jak nalezy, a opinie ze zawiecha leci to opinie idiotow ktorzy nie potrafia jezdzic autem z taka zawiecha.
Mam obecnie drugiego passata b5 i kolejny bedzia taki sam ale z napedem na 4.

Jezeli chodzi o spalanie i osiagi jak tez awaryjnosc to jedynie silniki 1.8T (silnik APU) i 1.9TDI 131 lub 145 koni (silnik AVF 6 biegow) uwazam za godne polecenia.
Czesci tanie, eksploatacja tania, po remapie mozna wydusic z obu 180 oni bez ryzyka usterek.
1.8T pali mniej niz 2.8 a rozpedza sie tak samo i nie brak mu mocy.

Jezeli chodzi o pasata, a4 i a6 to by bylo tyle.

A8 natomiast to jedynie 4.2 ale problemem jest jego duze spalanie i droga eksploatacja.

Cena nowego zawieszenia do tych aut to 1500-2000 zl, to samo zawieszenie u mnie jest za okolo 900 z roczna gwarancja.
Jak bys mial pytania o VW, AUDI, SKODE, SEATA to nawijaj, wiem co nieco o VAG wiec pomoge.
Naprawiam,modernizuje i diagnozuje te auta na codzien.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

28 Lut 2011, 13:30

Dziękuję za odpowiedź, nie obrażam się za krytykę, jedynie mogę podziękować, za ostrzeżenie przed możliwością popełnienia błędu :)

Ewentualnie mógłbym jeszcze nie gazować tego silnika, przeżyłbym jakoś, to tylko taka opcja, możliwość i ewentualność z mojej strony.

A jak sprawa ma się z A8 i silnikiem 3.3 TDi? Od 2.5 najlepiej trzymać się z daleka, jednak zbyt wielu opinii nie doszukałem się na temat tego pierwszego.
Różnica między 2.8 w Passacie i w Audi chyba wygląda tak, że w VW jest rzędówka, a w A6 "fałka"?

jak ma się sprawa napędów quattro i 4matic? Z Quattro miałem do czynienia w A6 C4 ojca, samochód bardzo mi przypadł do gustu, a quattro nigdy nie zawiodło. Przez zaspę na letnich oponach nie ma najmniejszego problemu - świetne rozwiązanie, ASR powala na kolana! Jak to wypada w porównaniu z rozwiązaniem VW?

Na co zwracać uwagę przy zakupie powyższych samochodów z napędem 4x4? Słyszałem, że w razie posypania się czegoś z tyłu można szykować spore pieniążki na naprawę. Przed czym trzeba się ustrzegać? Jak wyglądają typowe usterki bądź objawy psucia się w niedalekiej przyszłości tylnego mostu?
tudziu
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Lublin

28 Lut 2011, 21:46

tudziu napisał(a):Od 2.5 najlepiej trzymać się z daleka

Jest bardzo dobry z tym ze nie 150 i nie 163 koni ale jedynie 180(ostatnia wersja).
Ale tu znowu osiagi jak w 1.9 czy 2.0 tdi a spalanie 2 razy takie ze wzgledu na uklad V.

3.3tdi to chyba nowa jednostka, osobiscie nie widzialem jej na oczy, nie poradze.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

01 Mar 2011, 17:36

Seba TDI napisał(a):
tudziu napisał(a):Od 2.5 najlepiej trzymać się z daleka


Jest bardzo dobry z tym ze nie 150 i nie 163 koni ale jedynie 180(ostatnia wersja).

Co do ostatniego silnika to słyszałem różne opinie, jedni mówią, że lepszy, inni że poprawiony, ale dalej niezbyt polecają...
tudziu
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Lublin

01 Mar 2011, 19:14

Mam 6 znajomych ktorzy posiadaja allroady, a6 i a4 z tym silnikiem.
Zadnych problemow a robia po 20-30 tysiecy mil rocznie.
Byl problem z wycieraniem sie walkow rozrzadu, ale poprawili to w 163 konnym.
Tylko ze tam znowu cos nie halo z osprzetem bylo.
180tka juz nie ma tych wad i opinie ze unikac zawdziecza sie glupocie uzytkownikow.
Fakt faktem, ze osobiscie wolalbym 2.0TDI 170 kucykow z passata b6 bo po malych zmianach 280 mozna wykrecic z niego.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator jednostek prędkości
    Najdzęściej używaną jednostką w samochodach do określenia prędkości jest kilometr na godzinę "km/h" lub mila na godzinę "mph". Obiekt poruszający się z prędkością 1 km/h w ciągu 1 godziny przebędzie drogę 1 kilometra - tak ...