AUDI A6 C5 - nierówna praca silnika

14 Mar 2020, 11:42

Witam.

Około miesiąc temu kupiłem audi a6 c5 2.4 165 KM z LPG. (Pierwsze moje auto z LPG, więc nie znam się zbyt dobrze na tym) Na początku przez pierwsze dwa tygodnie wszystko było okej. Problem zaczął się ostatnio. Mianowicie kiedy silnik pracował na LPG podczas np. wjazdu przez bramę, do garażu itp (czyli na niskich obrotach na niskim biegu) silnik chodził bardzo nierówno. Obroty na jedynce lub wstecznym (bez wciskania gazu) skakały od 400 do 1200. Taki sam problem pojawił się wczoraj tylko na biegu jałowym. Obroty skakały w zakresie 400-1200, przez chwilę utrzymywały stałe 800 i znowu takie skoki 400-1200. Chcąc sprawdzić czy takie zachowanie silnika będzie również na benzynie, wyłączyłem dopływa gazu i silnik utrzymywał stałe 800 obrotów. Dziś rano chciałem jechać do mechanika od LPG, żeby sprawdził co z tym autem może być nie tak, ale tu pojawił się problem. Włączyłem auto po całej nocy postoju w garażu, (oczywiście od razu wyłączyłem LPG, bo nie chciałem, obciążać silnika), pochodziło chwilę na benzynie na obrotach około 1200 i powoli wraz ze wzrostem temperatury silnika zaczęło schodzić do 800 obrotów, lecz po chwili pracy obroty schodziły na 600 - 400 -200 i auto zgasło. Włączyłem je ponownie i taka sama sytuacja. Chwila pracy na wyższych obrotach, ale po chwili spadek aż do wyłączenia auta. Przypomnę, że auto pracowało wtedy na benzynie a nie na LPG. Jeśli macie jakieś rady co może być przyczyną takiej pracy silnika to piszcie śmiało.
jaceg1337
Nowicjusz
 
Posty: 3

14 Mar 2020, 12:11

Pierwsze co to do wymiany świece i filtr powietrza, przy okazji sprawdzić szczelność dolotu i odmy, to podstawa
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16684
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Mar 2020, 23:37

Odma po przejściach i to konkretnie bo w trzech miejscach klejona taśmą izolacyjną i niestety, ale widać gołym okiem nieszczelność. Pomimo prowizorycznego uszczelnienia dalej jest ten sam problem, więc czekam na kuriera, aż przywiezie nową. Wydaje mi się, że przez to świece, tak jak mówisz, również są do wymiany. Jakie polecacie do takiego modelu z instalacją LPG?
Chciałbym również umyć silnik, bo po odkręceniu wszystkich osłon widać, że jednak ma te 20 lat i pokryty jest brudnym olejem, a jeśli polecacie jakiś środek/płyn/spray/cokolwiek do takich czynności, to będę wdzięczny. Dodam, tylko, że sporo tam elektroniki i nie chcę w jakiś sposób tego uszkodzić. Poza tym chciałbym w najbliższym czasie wymienić olej i filtr, dlatego umycie silnika pozwoliłoby na ocenę czy auto gubi olej i jeśli tak to w którym miejscu.
Co do głównego tematu posta to proszę o nie zamykanie, bo niestety ale problem jeszcze nie rozwiązany. Jeśli wymienię odmę, przejrzę świece i dolot, a problem nie ustanie to będę czekał na dalsze wskazówki.
jaceg1337
Nowicjusz
 
Posty: 3

15 Mar 2020, 10:21

Świece to śliski temat, najlepiej załóż nowy temat pod tytułem "jakie świece do LPG" w dziale instalacje-gazowe-vf8.htm, dostaniesz tam odpowiedź od ludzi którzy mają większe pojęcie o LPG. V6 od audi potrafi się trochę rozszczelnić na uszczelkach pokrywy zaworowej. Z myciem silnika nie ma problemu, wszystkie elektryczne większe kostki, sterowniki, moduły poprzykrywaj woreczkami. Do mycia silnika najlepszym produktem będzie Dimer lub podróbka Diper od K2, jest dość drogi ale sam ustalasz stężenie roztworu w zależności od ubrudzenia, przy stosowaniu preparatu proponuję maskę i rękawiczki bo jest bardzo "ostry". Spryskać cały silnik odczekać kilka minut i dobrze wypłukać myjka ciśnieniową, cała oparecje wykonaj na odpalonym i ciepłym silniku.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16684
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Mar 2020, 20:29

Witam ponownie.

Z powodu braku czasu musiałem trochę odłożyć naprawę autka ale dziś wpadł mi do głowy pomysł podpięcia go do komputera. Ściągnąłem program, podpiąłem kabel który miałem od poprzedniego właściciela i wszystko do tego momentu było okej. Problem mam niestety z programem. Do Audi jest to podobno VCDS/WAG - nie znam się na tym, ale ściągnąłem wersją VCDS 19.6.2 i niestety napotkałem problem, ponieważ mimo postępowania zgodnie z instrukcją podczas konfiguracji wyskoczył mi błąd: "Interface Ross-Tech USB nieznaleziony Wersja biblioteki USB 03.02.07 Interface: nie wykryto!" Pobrałem inny program, a właściwie starszą wersję - VAG-COM Release 311-2, niestety ten sam rezultat. W końcu pobrałem wersję VCDS-Lite i tam niby ten błąd nie wyskakiwał, jednak aby odczytać błędy muszę się gdzieś rejestrować itd, a kompletnie nie mam pojęcia gdzie i jak to zrobić. Kabelek jaki posiadam to "KKL VAG-COM for 401.9", to jedyne informacje jakie na nim są, bo jak już mówiłem był to dodatek od poprzedniego właściciela. Teoretycznie po wpisaniu tego w google pokazuje właśnie ten kabel. Z tym, że ja nie dostałem do niego żadnej płytki z oprogramowaniem jeśli w ogóle takowa istnieje.
Ktoś ma pomysł jak przez ten kabel połączyć się do komputera w aucie tak aby pokazał mi wszystkie błędy?
Tak czy siak muszę zaprowadzić to auto do mechanika bo prostu się na tym nie znam, ale chciałbym wiedzieć co temu autku według komputera dolega.
jaceg1337
Nowicjusz
 
Posty: 3