AUDI A6 C5 - nierówna praca silnika

14 Mar 2020, 11:42

Witam.

Około miesiąc temu kupiłem audi a6 c5 2.4 165 KM z LPG. (Pierwsze moje auto z LPG, więc nie znam się zbyt dobrze na tym) Na początku przez pierwsze dwa tygodnie wszystko było okej. Problem zaczął się ostatnio. Mianowicie kiedy silnik pracował na LPG podczas np. wjazdu przez bramę, do garażu itp (czyli na niskich obrotach na niskim biegu) silnik chodził bardzo nierówno. Obroty na jedynce lub wstecznym (bez wciskania gazu) skakały od 400 do 1200. Taki sam problem pojawił się wczoraj tylko na biegu jałowym. Obroty skakały w zakresie 400-1200, przez chwilę utrzymywały stałe 800 i znowu takie skoki 400-1200. Chcąc sprawdzić czy takie zachowanie silnika będzie również na benzynie, wyłączyłem dopływa gazu i silnik utrzymywał stałe 800 obrotów. Dziś rano chciałem jechać do mechanika od LPG, żeby sprawdził co z tym autem może być nie tak, ale tu pojawił się problem. Włączyłem auto po całej nocy postoju w garażu, (oczywiście od razu wyłączyłem LPG, bo nie chciałem, obciążać silnika), pochodziło chwilę na benzynie na obrotach około 1200 i powoli wraz ze wzrostem temperatury silnika zaczęło schodzić do 800 obrotów, lecz po chwili pracy obroty schodziły na 600 - 400 -200 i auto zgasło. Włączyłem je ponownie i taka sama sytuacja. Chwila pracy na wyższych obrotach, ale po chwili spadek aż do wyłączenia auta. Przypomnę, że auto pracowało wtedy na benzynie a nie na LPG. Jeśli macie jakieś rady co może być przyczyną takiej pracy silnika to piszcie śmiało.
jaceg1337
Nowicjusz

14 Mar 2020, 12:11

Pierwsze co to do wymiany świece i filtr powietrza, przy okazji sprawdzić szczelność dolotu i odmy, to podstawa
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Mar 2020, 23:37