Audi A6 C5 silnik

22 Gru 2014, 17:37

Przymierzam się powoli do zmiany auta na właśnie ten model, wacham się tylko pomiędzy 2 wersjami silnika. Mianowicie 1.9 tdi czy 2.4 V6. Na co dzień dojeżdżam do pracy 5 km, w weekendy natomiast 50 km w jedną stronę i z powrotem na studia. Chciałbym zasięgnąć języka u osób, które mają styczność z tymi silnikami żeby w końcu podjąć ostateczna decyzję. Pozdrawiam.

Wrote on NOTE3.
amcio
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 07 02 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6 Q
Silnik: 4.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

22 Gru 2014, 17:47

Robisz za mało kilometrów jak na diesel'a więc z góry odpada.
Więc zostaje Ci benzyna.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

22 Gru 2014, 18:02

A z gazem jak sobie raradzi ta benzynka?
amcio
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 07 02 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6 Q
Silnik: 4.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

22 Gru 2014, 18:26

co byś powiedział na 1.8 T ? :P
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

22 Gru 2014, 19:10

amcio napisał(a):Mianowicie 1.9 tdi czy 2.4 V6.
Przecież to dwa zupełnie inne silniki.
Ja bym polecił odpuścić A6 C5 a skupić się na starszym, lepszym modelu A6 C4. Lepsze silniki, wykonanie, zawias, komfort.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

22 Gru 2014, 19:46

Celuję w kombi, a C4 - bez urazy - wygląda jak karawan :P o 1.8T nie myślałem, bo czytałem że stosunkowo dużo lubi sobie wypić w stosunku do osiągów, ale jeśli ktoś użytkuje na co dzień to może się pochwalić jak to cyka
amcio
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 07 02 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6 Q
Silnik: 4.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Antyradar samochodowy – co warto wiedzieć?
    Antyradar to urządzenie do wykrywania radarów. Choć używanie sprzętów próbujących namierzyć sygnał sprzętu mierzącego prędkość, jest niedozwolone, istnieją urządzenia, które są całkiem legalne. ...

22 Gru 2014, 20:58

Osiągi na poziomie 2.4 v6 i najważniejsze że silnik podatny na modyfikację :P Myślisz że v6 w audi mało pali? :D
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Gru 2014, 00:57

Wiem, że nie pali 4l jak saxo, ale niech przynajmniej daje jakąś radość z tej jazdy, a nie ociężale ciągnie te 1.5 tony :P
amcio
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 07 02 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6 Q
Silnik: 4.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

23 Gru 2014, 01:16

Mówisz ociężale ciągnąc 1,5t a myślisz o 1.9 Tdi 110km :o Jak już v6 to 2.8 30v z quattro a nie ośka z 2.4 :D Tak btw. to miałem do czynienia z 1.8T w a4 b5 brata i naprawdę miło jeździ ten silnik :) 2.8 mieli rodzice w a6 i pamiętam że silnik mimo że było to wtedy 4 letnie auto strasznie się pocił i bardzo dużo palił :) Mam styczność z a6 2.4 w tiptronicu- i powiem szczerze, poza dźwiękiem v6 niema żadnych plusów, ani to nie jedzie a pali też dużo bo ok 12l. To może ja ci zaproponuje e39 528i :)
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Gru 2014, 01:50

O 1.9 tdi myślałem, z przywiązania do tego klekotu :D i tego, że silnik ma dobre opinie. Choć nie ukrywam, że nie chcę wchodzić w silnik z turbiną i zamulić go na krótkich dystansach, które pokonuję. Co do BMKi, to wcześniej rzuciłem okiem przez chwilę, ale na e46 2.0
amcio
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 07 02 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6 Q
Silnik: 4.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

23 Gru 2014, 10:05

Jak serio a6 z v6 to szukaj 2.8 z quattro :) Co do e46 to 323/328 jak już :) Tak btw jak już 1,9 tdi w c5 to tylko polift AVF 130km :)
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Gru 2014, 21:36

2.8 nie jest dobre bo mimo pojemności oferuje słabe osiągi i lubi sobie chlapnąć zarówno paliwko jak i oliwę :roll: 2.4 to o wiele lepszy wybór zarówno jeśli porównujemy z 2.8 jak i 1.8t. Mimo, że 1.8 ma turbinę to szału ten silnik nie robi w a6- masa robi swoje a to tylko biedne 1.8...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Gru 2014, 21:46

A ja proponuję 2.7 BI TURBO :mrgreen:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

23 Gru 2014, 21:51

Koniu napisał(a):A ja proponuję 2.7 BI TURBO :mrgreen:

Fajnie można go podkręcić :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10952
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Gru 2014, 22:00

Popłynąć finansowo też można fajnie :naughty: :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004