Audi A6 C5 szarpie

21 Lis 2018, 21:56

Posiadam audi a6 c5 2.7 biturbo 230KM automat tiptronic. Mialem w nim problem z gazem (przerywal na gazie od 2.5k obrotow i przelaczal na benzyne) ok. miesiac temu zdecydowalem sie to naprawic i zostal wymieniony sterownik, swiece, reduktor oraz 1 cewka. Jezdzi na gazie ale podobno trzeba jeszcze obrocic zbiornik oraz wymienic wtryski. Od okolo 2 tygodni z samochodem dzieja sie dziwne rzeczy. Zaczelo sie od tego ze po wrzuceniu biegu na D szarpnelo mocno w przod. Pozniej zaczelo szarpac przy hamowaniu gdy redukuje bieg i do tego czasem przeciaga biegi nawet przy spokojnej jezdzie. Dzis zauwazylem ze temu szarpnieciu przy wrzuceniu na D towarzyszy stukniecie ktore ma dzwiek tak jakby metal stuknal o metal lecz jest ono tylko gdy mialem wczesniej na trybie P. Gdy mam na N i wrzucam na D jest tylko to szarpniecie bez zadnego stukniecia. Prosze o pomoc. Co to moze byc? Wiem ze najlepiej udac sie z tym do mechanika ale u mnie w poblizu nawet na diagnostyke komputerowa wszedzie kaza czekac tydzien i jeszcze kasuja za kazda drobnostke tyle ze boli po portfelu. Moze ktos jest w stanie powiedziec co tam moglo sie stac ze cos takiego sie dzieje?
kraskeusz
Początkujący
 
Posty: 91
Zdjęcia: 316
  • 21 Lis 2018, 22:01

    kraskeusz napisał(a):obrocic zbiornik
    :shock: po co?
    kraskeusz napisał(a):Zaczelo sie od tego ze po wrzuceniu biegu na D szarpnelo mocno w przod. Pozniej zaczelo szarpac przy hamowaniu gdy redukuje bieg
    Typowe objawy dla konwertera skrzyni
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16663
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    21 Lis 2018, 22:15

    Z tym zbiornikiem to nwm czy nie chce mnie naciagnac na dodatkowe pieniadze ale niby jest odwrotnie zamontowany. Oddalem tam samochod na zrobienie wtryskow gazu a wymienili mi calkiem cos innego, zawolali za to 1700zl i jeszcze ponad 1000zl niby musze wybulic zeby bylo dobrze.

    A jakie sa konsekwencje jezdzenia z tym konwerterem? Moze sie cos jeszcze bardziej zepsuc przez to? Bo raczej nie chce juz wkladac kolejnych stowek i tysiecy w samochod ktory pewnie i tak za niedlugo sprzedam.
    kraskeusz
    Początkujący
     
    Posty: 91
    Zdjęcia: 316

    21 Lis 2018, 22:23

    finalnie skrzynia się rozsypie a z taką pracą skrzyni jak masz teraz to kto Ci auto kupi? serwis skrzyni z regeneracją konwertera ok 4-5 tysi. Co do tej butli jeszcze się nie spotkałem żeby ktoś odwrotnie butle zamontował :lol: , co do kosztów to najwzyczajniej Cię wydymał
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16663
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    21 Lis 2018, 23:01

    No to teraz sie zalamalem. W 2 miesiace liczac z oponami oraz przegladem wydalem 4k na tego zloma a to jeszcze nie koniec :cry: ile moze kosztowac naprawa takiego konwertera?
    kraskeusz
    Początkujący
     
    Posty: 91
    Zdjęcia: 316

    21 Lis 2018, 23:09

    Trzeba było się liczyć z kosztami przed zakupem auta a nie teraz płacz :wink:
    Co do skrzyni dzwoń po ludziach co naprawiają skrzyniem przedstaw problemy i się dowiesz, na oko 1.5 tysia za konwerter
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16663
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Honda NSX
      Pierwsza generacja Hondy NSX była autem niezwykłym. Przełomowe nadwozie wykonane w całości z lekkiego aluminium, silnik V6 znajdujący się za plecami kierowcy i niezwykłe właściwości jezdne wywoływały zachwyt. NSX powróciło ...

    21 Lis 2018, 23:22

    To nie jest tak ze teraz placz tylko ile mozna klasc kasy w samochod i ile znosic ze ciagle jest na warsztacie. Kupilem samochod po to zeby jezdzil a nie stal na warsztacie i wyciagal kase z portfela. Rozumiem ze trzeba tankowac, zrobic przeglad, oc i czasem oddac do naprawy ale to jest chora sytuacja jak samochod wiecej czasu spedzi na warsztacie niz jezdzac i jeszcze mam placic za niego nie wiadomo ile. To tansze samochody (honda civic 1.5ils oraz e36 compact 316i) ktore mialem kiedys i kupilem za na prawde bardzo smieszne pieniadze byly minimum 10 razy tansze w utrzymaniu mimo ze o kilka lat starsze od tego audi. Mi nie jest szkoda tankowac nawet i codziennie do pelna zeby pojezdzic i miec z tego frajde ale jak mam placic bo znow sie cos zepsulo to szlak mnie trafia na miejscu.
    kraskeusz
    Początkujący
     
    Posty: 91
    Zdjęcia: 316

    21 Lis 2018, 23:26

    kraskeusz napisał(a):Kupilem samochod po to zeby jezdzil


    I dlatego kupiłeś A6 z 2.7 BITURBO bo nie chciałeś dokładać do niego kasy i nie wziąłeś pod uwagę że poprzednicy oszczędzali bo utrzymanie tego jest DROGIE? No błagam litości :no:
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    21 Lis 2018, 23:37

    Aha czyli gdy chce miec w samochodzie powyzej 200KM to nie moge sobie po prostu tankowac i smigac tylko parking musze zamienic na warsztat? Aa no ok w takim razie kazdy musi jezdzic golfem 1.6 bo jak kupi cos mocniejszego to w pol roku na naprawy wyda 2 krotnosc ceny zakupu samochodu. Zawsze biore pod uwage ze w samochod trzeba wkladac alee dobra nie chce sie wypowiadac bo widac wlasnie ze na tych forach ciezko zeby ktos doradzil tylko: "ha ha ha nie stac cie. Nie przewidziales ze miesiecznie w samochod trzeba wkladac minimum 10k?". W takin razie powiedzcie ile kasy pakujecie miesiecznie w swoje samochody?
    kraskeusz
    Początkujący
     
    Posty: 91
    Zdjęcia: 316

    21 Lis 2018, 23:47

    Ale nie denerwuj się, nie odbieraj tego jako hejt, można kupić sobie auto mocne jak najbardziej ale nie oszukujmy się 2.7 BiTurbo z pokaźnym przebiegiem to skarbonka. Wcale Ci się nie dziwie że masz dość tego auta no ale trzeba się z tym liczyć że tutaj każde naprawy to już w setkach i tysiącach leci co zresztą sam widzisz. Ja np miałem Saaba 2.3 turbo, w ciągu 2 miesięcy wsadziłem w auto 7 tyś w sam silnik i po tyg się zatarł, to też była moja wielka wtopa ale co zrobić raz pod górę raz z góry
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16663
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    22 Lis 2018, 14:55

    @kraskeusz prawdopodobnie z tą skrzynia jest tak jak pisze @Kao ale żeby wyeliminować wpływ gazu na różne dolegliwości przy zmianie biegów itd. sprawdź jak skrzynia zachowuje się przy jeździe na benzynie. Jeżeli faktycznie będziesz miał takie objawy jak opisałeś to warto udać się na profesjonalną diagnostykę takiej skrzyni do warsztatu który zajmuje się najlepiej tylko automatami.
    W skrzyni nie tylko problematyczny może być konwerter są tam też tarczki biegów które zużywają się, elektrozawory oraz sterownik który jak będzie funkcjonował nie prawidłowo tez będzie powodował problemy ze zmianą biegów. Może wystarczy zrobić reset ustawień i nauczyć skrzynię od nowa oraz wymienić olej.
    Ciężko tak stwierdzić na odległość nie widząc problemu ale trzeba spróbować, czasem szarpanie może być nie od skrzyni a od poduszek i innych luzów w zawieszeniu czy przegubach.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    22 Lis 2018, 15:18

    Cichy77 napisał(a):czasem szarpanie może być nie od skrzyni a od poduszek i innych luzów w zawieszeniu czy przegubach.
    nie w tym przypadku niestety. Ostatnio ten temat przerabialem w miltivanie, identyczne objawy. Po kapitalce skrzyni, konwerter zmieniony i chodzi jak nowa
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16663
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    22 Lis 2018, 15:19

    Żadne poduszki, jak szarpie i jest stuk przy zmianie na D to wina skrzyni. Kao ma rację.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    22 Lis 2018, 15:26

    Jeszcze mozna myśleć o poduszkach jak ostro sie rozpedzasz, zmienia biegi i szarpie ale jak przy redukcji szarpniecia ze stukami to skrzynka niestety
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16663
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4