Audi a6 c6 2.0 tfsi, stage 3

10 Lis 2020, 13:27

Witam. Mam opcje zrobienia u siebie w audi c6 stage 3,tylko nie wiem czy warto. Obecnie mam zrobiony sam soft na 230hp i 370nm. Myślałem o hybrydzie, Downpipe i intercooler. Podobno to wystarcza na osiągnięcie okolice 300hp.

Nie powiem, 230 średnio wystarcza w tym aucie, ale robić z 2.0 tak jakby trochę 3.0 czy jest sens..

Jedynie co mnie nie interesuje to robocizna, bo montuje sam.

Hybryda 3000
IC 450
DP 700
Strojenie 1400
PLN

Warto się w takie cus bawić?
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2020, 15:52

Gom3z napisał(a): Mam opcje zrobienia u siebie w audi c6 stage 3,tylko nie wiem czy warto. Obecnie mam zrobiony sam soft na 230hp i 370nm. Myślałem o hybrydzie, Downpipe i intercooler. Podobno to wystarcza na osiągnięcie okolice 300hp.

Nie powiem, 230 średnio wystarcza w tym aucie, ale robić z 2.0 tak jakby trochę 3.0 czy jest sens..

Jedynie co mnie nie interesuje to robocizna, bo montuje sam.

Hybryda 3000
IC 450
DP 700
Strojenie 1400
PLN

Warto się w takie cus bawić?


Zależy jaki będzie finał strojenia gdzie te magiczne kunie ustawił bym na samym końcu :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11017
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Lis 2020, 19:28

ten silnik podobno i 350 znosi bez kucia ale ile w tym prawdy to nie wiem, napewno musisz początkowo pomyśleć o wzmocnieniu sprzęgła jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Lis 2020, 11:03

Kao napisał(a):ten silnik podobno i 350 znosi bez kucia ale ile w tym prawdy to nie wiem, napewno musisz początkowo pomyśleć o wzmocnieniu sprzęgła jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś

Bardziej bym się skupił na tym co wyjdzie po strojeniu czyli charakterystyka vs realna frajda z jazdy vs technika czyli chociażby fwd które niestety nie jest miłośnikiem niuta.

Chociaż sądzę że 2,0 tsi posiada spory potencjał fajnej jazdy (chodzi mi o charakterystykę a nie wyciśnięcie max kuni).

P.s.

Napisałbym do fcgetin -a
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11017
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Lis 2020, 11:59

No przy 230hp i 370nm na drugim biegu i potrafi trakcje łapać, ale nie o to tu chodzi, tylko o jeszcze lepsze przyspieszenie na innych biegach.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Tutaj filmiki po tych samych modach z kolegi z forum.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2020, 20:34

Gom3z napisał(a):o przy 230hp i 370nm na drugim biegu i potrafi trakcje łapać, ale nie o to tu chodzi, tylko o jeszcze lepsze przyspieszenie na innych biegach.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Tutaj filmiki po tych samych modach z kolegi z forum.


Teraz napiszę ogólnie bo niuansów jest sporo i szkoda wchodzić w szczegóły :ok:

Filmiki same w sobie nic ciekawego nie wnoszą jeden pokazuje brak trakcji i to dosyć wysoko co oczywiście może wskazywać na milion powodów od fwd przez strojenie aż po geometrie i opony.
Drugi filmik już całkowita porażka :ok:

Natomiast przyjmując poprawne strojenie, dobrze dobrany set-up niestety wartości tytułowe auta z YT nie wróżą nic dobrego w dalszych modach.
Czyli Ty masz 230km/370nm a na filmie jest 280km i 400nm.
Wcale bym się nie zdziwił jak do 100km/h auta będą jechać tak samo a 100-200 z bardzo małą przewagą tego silniejszego (cały czas zakładamy taki sam setup i tą sama osobę do strojenia)


Tak myśląc na spokojnie to:

Jak sam wsjo zamontujesz do tego ktoś ogarnie dobre strojenie to ja bym spróbował :ok: chociaż na filmikach nic nie widać ani czuć (jakości jazdy czyli lag, boost, charakterystyka a 100-200 nie jest zmierzone na np: RL).

Sądzę że wartości YT kończą logikę dłubania przy tym aucie.
Oczywiście nawet 500 wyciśniesz ale bardziej ku zadowoleniu forumowych dzieci od wykresów i machaniu do nich rączką w spodenkach :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11017
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus RX 450h - duży luksusowy SUV
    RX 450h to duży luksusowy SUV o długości 4,89 m z napędem hybrydowym o mocy 313 KM, który przyspiesza do setki w 7,7 s. Zużycie paliwa wg WLTP wynosi od 7,6 l/100 KM. Testerzy Consumer Reports uzyskali średni wynik ...

12 Lis 2020, 00:27

Konkretna odpowiedź :D

Ja tam szczerze się rozmyślilem nad modami przy tym aucie. Po prostu po 1,5 roku czasu nie odczuwam już tego booosta jaki był przed zrobieniem mapy (184-230hp/280-370nm) i standardowo brakuje, ale nie chce mi się robić z 2.0 jakieś 3.0. Może gdyby to była np A5 2.0 mocniejsza wersja to i by się opłaciło.

Następnym razem po prostu trzeba celować w większy motor żeby nie było tego problemu :D

Jestem za granicą i nie mam gdzie sobie zrobić testu (Holandia), ale takie biegi jak 2,3 wydaje mi się że kolegi z forum lepiej się zbiera, na pewno jest różnica sekundy, dwóch.

Lepiej mieć 5k w kieszeni xD

Acz w 100-200 wypada mu 14,5s, więc lepiej niż seryjne 4.2, 3.0 tdi/tfsi, ale oczywiście jeśli mowa o suchej nawierzchni.

Ciekawy temat, ale jednak chyba zmądrzałem :)
Za jakiś czas się zmieni autko i tyle.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Lis 2020, 00:49

A tak z innej beczki. Kiedyś tam rozciąłem u siebie puszki w tylnych tłumikach, wybebeszylem je i wstawiłem prosta rurę, zaspawalem, dzięki czemu dostałem pomruk który chciałem. Acz czy przez takie coś jest możliwa utrata mocy? Nie lepiej zamiast puszek by wstawić proste rury?
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Lis 2020, 12:20

Gom3z napisał(a):Ja tam szczerze się rozmyślilem nad modami przy tym aucie. Po prostu po 1,5 roku czasu nie odczuwam już tego booosta jaki był przed zrobieniem mapy (184-230hp/280-370nm) i standardowo brakuje, ale nie chce mi się robić z 2.0 jakieś 3.0. Może gdyby to była np A5 2.0 mocniejsza wersja to i by się opłaciło.


Po dołożeniu 30nm w odczuciach przepaści nie będzie sądzę że znudzi Ci się w podobnym tempie co teraz. :D

Gom3z napisał(a):Acz w 100-200 wypada mu 14,5s, więc lepiej niż seryjne 4.2, 3.0 tdi/tfsi, ale oczywiście jeśli mowa o suchej nawierzchni.


Zapodam Ci Ćwieka :ok:

Mój dawny V8 rwd łapał około 14-14,2 100-200 tylko że jak ustawiłbyś mnie z takim audi od 0-200km/h to obawiam się że przy 200km/h w lusterku już bym Cie nie widział a banan na mojej twarzy trwałby do odcinki czyli do 250km/h.
Widzisz i tu jest problem że czasy zmierzone w wąskim zakresie prędkości nijak mają się do rzeczywistości. Bo możesz mieć 100-200 14s a drugie auto 15s tylko w ujęciu całościowym to wolniejsze będzie szybsze a do tego jazda może być o wiele bardziej skuteczna.

Dlatego powtórzę Ci możesz sobie zrobić ten ostatni mod bo dużo kasy nie wydasz ale odpuściłbym coś więcej.

Osobiście jestem zwolennikiem ustawek czyli żeby sprawdzić co jak jedzie to trzeba by spotkać się w odpowiednich warunkach i zrobić start/rolka + przejechać się danym stage żeby zobaczyć pod tyłkiem odczucia.

Kiedyś jak modziłem auto z turbo, fwd 1t masy, manual... to pojechałem ponad 300km żeby spotkać się z osoba mającą mody które chciałem dołożyć do siebie.
Ja miałem 220km/300nm ładnego wykresu a on miał 260-270km/310Nm w sumie też fajnie wystrojone ale po hybrydzie. Dołożenie tych 50km kosztowałoby mnie około 4k i... po jazdach oraz ustawce stwierdziłem że się nie opłaca. Czasy 100-200 lepsze ale od 150km/h coś było widać lepiej a 0-100 praktycznie to samo.
W codziennym użytkowaniu norma dla zwykłej hybrydy czyli spore opóźnienie reakcji.
Już nie wspomnę że prze kilka lat miałem okazję modzić 3 takie same auta co razem z ustawkami w realu dało zwrot o 180' poglądu na tuning.

Gom3z napisał(a):Kiedyś tam rozciąłem u siebie puszki w tylnych tłumikach, wybebeszylem je i wstawiłem prosta rurę, zaspawalem, dzięki czemu dostałem pomruk który chciałem. Acz czy przez takie coś jest możliwa utrata mocy? Nie lepiej zamiast puszek by wstawić proste rury?


Tylne tłumiki przy turbinie mogą poprawić odczucia jazdy oczywiście musi być zrobione strojenie. Jeżeli były robione mody przodu czyli DP i pierwsza część wydechu to takie udrożnienie zbuduje górę.
To co zrobiłeś jest to chałupnicze "zrobienie" wydechu. Przy n/a nie polecam przy turbo jak dźwięk Ci odpowiada to można się pobawić :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11017
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lis 2020, 13:06

Dzięki wielkie za takie info. To też jednak daje trochę do rozumu :D

Stwierdziłem, że dla niewielkich różnic nie opłaca mi się tego robić, jeszcze napęd tylko przód, więc bez sensu.

Co masz na myśli 'n/a'?
Generalnie najpierw miałem strojenie a parę miesięcy później zrobiłem wybebeszenie tych tłumików. Dp nie posiadam. Myślałem o DP, ale nie wiem czy nie będzie wtedy zbyt głośno biorąc pod uwagę fakt, że mój już troszkę słychać jak się da gaz w podłogę.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Lis 2020, 16:33

Gom3z napisał(a):Co masz na myśli 'n/a'?
Generalnie najpierw miałem strojenie a parę miesięcy później zrobiłem wybebeszenie tych tłumików. Dp nie posiadam. Myślałem o DP, ale nie wiem czy nie będzie wtedy zbyt głośno biorąc pod uwagę fakt, że mój już troszkę słychać jak się da gaz w podłogę.


Trochę mnie zmartwiłeś bo mówisz o dziwnej kolejności działania o czym powinienś być poinformowany przez strojeniowca.
Czyli jedziesz do niego stroi Ci auto mówiąc robię Ci program ale... zrób to i to i to i tamto a niestety widzę że błądzisz.
Tym bardziej że jemu to powinno wyjść z logów.

Na tą chwilę temat zaczynasz od dupy strony czyli martwisz się o dźwięk z DP a myślisz o tylnych puchach. DP nie daje dźwięków i jest podstawą, potem zapodajesz wywalenie seryjnego kata (zastępujesz go sportowym k. albo strumienicą) do tego odtykasz puchy. Oczywiście mierzysz wydech i jeżeli ma coś koło 2,5' to nie ruszasz go chyba że ma zwężki.

Potem jedziesz na strojenie a strojeniowiec mówi Ci że np ICek jest mało wydajny i trzeba ogarnąć dolot + ewentualne paliwo.
Dlatego dla mnie starterem zawsze jest dolot z DP i z odetkaniem wydechu razem ze środkiem.

Jeżeli Pan od filmików ma taki misz masz czyli ICek ale bez DP ale z czymś tam to szkoda czasu na porównywanie Waszych aut.

p.s.

n/a czyli auto bez turbo :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11017
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lis 2020, 18:27

Nie no, to nie tak.

Mape robiłem tam ponad 1,5 roku temu, samo strojenie, soft. Parę miesięcy później chciałem zmienić dźwięk wydechu, dodać mu trochę pomruk, więc wybebeszylem tylne puchy i to tyle bo to była moja zachcianka - dźwięk. Po takim czymś mam znowu stroić auto?
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Lis 2020, 20:06

Gom3z napisał(a): Po takim czymś mam znowu stroić auto?

Raczej bym odpuścił bo i tak najważniejsza jest pierwsza część wydechu z DP. Sądzę że strojenie nie dałoby wymiernych skutków po udrożnieniu samego tyłu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11017
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lis 2020, 21:46

Czyli w moim przypadku to co z nimi zrobiłem nie wpływa na utratę mocy?
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Lis 2020, 23:53

Gom3z napisał(a):Czyli w moim przypadku to co z nimi zrobiłem nie wpływa na utratę mocy?

Najn :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11017
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe