AUDI A6 nie odpala gdy silnik zimny?POMOCY

23 Sty 2012, 18:39

Mam problem z odpaleniem gdy jest zimny. W sobotę rano nie odpalił, pomyślałem więc,że to świece żarowe, bo były do wymiany. Wymieniłem,no i w niedziele odpalił. Natomiast dziś rano autku nie chciało się odpalić (może też nie lubi poniedziałków :D ). Po pracy popryskałem plakiem w kolektor i odpalił. Przyznaje się bez bicia,,ze filtr paliwa wymieniałem 2 lata temu. Czy to on może być tego powodem? POMOCY :wink:
wafel79
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 11 01 1997
Auto: audi a6 2,5tdi

23 Sty 2012, 18:52

Raczej nie, ale ciezko powiedziec, podczas jazdy tez bys mial problemy jakby to byl filtr paliwa.
Warto go wymienic, jak nie pomoze( a pewnie nie) to szukac dalej.

Zaczac od sprawdzenia kompresji, potem pompe wtryskowa, wtryskiwacze, to 2,5 TDI V6?

A moze po prostu malo jezdzisz, a autko tankowales przed okresem zimowym i masz letnia rope w baku?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

23 Sty 2012, 19:05

Miesięcznie tankuje bak 2 razy do pełna, Także nie wiem, czy to jeżdże dużo,czy mało. A silnik jest 180 konny z 2001 roku, czyli nie jest to ten model felerny. Ciekawe jest to, że gdy jest ciepły odpala bez problemu, a praca silnika jest równa i płynna. A kompresja jest dobra, bo auto wbija w fotele.
wafel79
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 11 01 1997
Auto: audi a6 2,5tdi

23 Sty 2012, 20:32

Pompa wtryskowa w kazdym dosc szybko pada. Czy to 150, 163 czy 180KM, bez znaczenia.
Ja bym wlasnie pompe sprawdzil najszybciej(i jej sterowanie), kompresje tez warto sprawdzic, autko moze nie miec zauwazalnego spadku mocy, a przy nizszej kompresji problem z odpalaniem bedziesz mial.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

23 Sty 2012, 21:13

A poprawa kompresji z czym się wiąże?
wafel79
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 11 01 1997
Auto: audi a6 2,5tdi

23 Sty 2012, 21:17

Conajmniej wymiana pierscieni. No chyba ze masz tylko wydmcuhana uszczelke i masz np slaba kompresje na 2 cylindrach, a na reszcie jest ok, ale wtedy to prawdopodobnie by jednak byl spadek mocy, a nawet silnik wpadal w drgania na biegu jalowym.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Lancer najbardziej niezawodnym modelem
    Mitsubishi Lancer zostało uznane przez specjalistów z firmy Warranty Direct za najbardziej niezawodny model ostatnich 15 lat. Obchodząca 15 urodziny firma poddała analizie ponad 200 tyś. aktualnych i wygasłych polis ...

23 Sty 2012, 21:33

a czy sprawdzałeś czy dohodzi prąd do świec, i sprubuj wymienić czujnik temperatury silnika ten co steruje komputerem moze być uszkodzony i nie daje takiej dawki paliwa jak powinien
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

24 Sty 2012, 09:20

Kompresję ja bym zostawił w spokoju,spada wraz ze wzrostem temp.silnika,wtedy byłby większy kłopot z odpaleniem gdy silnik gorący,mnie tutaj śmierdzi albo czujnikiem temp,albo najpewniej świecami,to że wymienione nie gwarantuje tego,że wszystkie grzeją,to trzeba sprawdzić!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8610
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Sty 2012, 17:54

CZY JEDNA ŚWIECA PRZEPALONA MOŻE BYĆ TEGO POWODEM? SPEAWDZIŁEM JE I FAKT JEDNA NIE PALI
wafel79
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 11 01 1997
Auto: audi a6 2,5tdi

25 Sty 2012, 18:38

kazda swieca jest takjakby na jeden blok ale zaraz mowisz ze zmieniles i jedna nie dziala a dochodzi wogole prad??? zobacz jeszcze czy paliwo sie nie cofA lub nie jest zapowietrzony uklad???
kamilszczak01
 

25 Sty 2012, 19:25

a jak sprawdzić,czy jest zapowietrzony? Dodam, że wczoraj odpaliłem go na "PLAKA' chodziła jakieś 20min i odpalała normalnie. Dziś rano znowu nic? :(
wafel79
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 11 01 1997
Auto: audi a6 2,5tdi

25 Sty 2012, 20:54

Gdy jest spalona jedna świeca,a silnik w idealnym stanie,to odpalisz bez problemu,ale silnik puści chmurę dymu,gdy dwie świece spalone,to odpalisz, ale musisz chechłać długo!Gdy jedna świeca spalona a silnik już bardzo dobrej kompresji nie ma,to będziesz miał kłopot,wszystkie świece muszą grzać!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8610
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Sty 2012, 21:11

najpierw zrob pozadek ze swiecami spokojnie nie wszystko na raz a jak sprawdzic czy uklad jest zapowietrzony??? masz przy pompie przezroczyste przewody???
kamilszczak01
 

27 Sty 2012, 20:05

NO FAKT CO JAKIŚ CZAS POJAWI SIĘ JAKIEŚ POWIETRZE.CZYŻBY TAKA MAŁA ILOŚĆ TEGO POWIETRZA BYŁA TEGO PRZYCZYNA? A JAK TEN UKŁAD SIĘ ODPOWIETRZA? ( MECHANIKA TO NIE MOJA DZIEDZINA :oops: )
wafel79
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 11 01 1997
Auto: audi a6 2,5tdi

27 Sty 2012, 21:41

powietrze automatycznie cofa paliwo i potem dla pompy ciezko jest zassac nie wiem jak to jest w a6 ale mysle ze uklad powiniem sie odpowietrzyc sam:P koledzy podpowiedzcie bo ja nie jestem pewny
kamilszczak01