Audi A6 POWOLI JEDZIE

06 Sty 2007, 22:17

Witam,
Problem dotyczy Audi A6, 2,5 TDI, skrzynia automat tiptronic. Auto nie chce jechać szybciej niż 160km/h. Zachowuje się jakby było przytkane. Skrzynia szybko redukuje, wchodzi szybko na wysokie obroty, ale nie przekłada się to na odpowiednią prędkość. Albo bardzo powoli, nie więcej jednak niż 160km/h. Wciskam gaz do dechy, auto wchodzi na obroty (prawie 4 tyś), a nie chce przyśpieszać albo bardzo powoli. Wymieniłem filtr paliwa, filtr powietrza i nic. Komputer nie wykazał uszkodzenia przepływomierza. Znajomi sugerują filtr skrzyni biegów, ponoć może nie dawać ciśnienia. A może to zapchany tłumik? Sam nie wiem. I proszę o pomoc. Dziękuję z góry. Arek
Arek70
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Szczecin
  • 12 Sty 2007, 14:01

    Sprawdź pod kompem jakie obroty wykazywało auto na biegu jałowym
    hot-garage
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 116
    Miejscowość: Górny Śląsk

    12 Sty 2007, 15:21

    Dziekuję za odpowiedź. Sprawdzę. Sugestie są również zawór EGR, przepływomierz oraz cisnienie doładowań.
    Audi A6
    Arek70
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Szczecin

    12 Sty 2007, 16:57

    hot-garage napisał(a):Sprawdź pod kompem jakie obroty wykazywało auto na biegu jałowym


    NIC TO NIEDA.
    podpowiedzi udzieliłem w innym wątku.
    tylko kompleksowa diagnostyka tego autka może weliminować usterkę.
    pozdro 8)
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    12 Sty 2007, 19:54

    Znalazłem na jednym z forum następujący opis dotyczący podobnego problemu i przyczynę "auto jechało jakby bez turbo, 110 km/h max. przyczyną tego okazał się zawór podciśnieniowy (nieszczelna membrama) przy turbo".
    Przepraszam nie jestem fachowcem, ale czy zawór podciśnieniowy to to samo co zawór EGR? Czytałem o nim i o możliwości jego czyszczenia.
    Jeśli tak, jest duże prawdopodobieństo, że to jest ta przyczyna. Naturalnie przeprowdzę kompleksową diagnostykę, mam nadzieję, że czas mi na to pozwoli i zrobię to w przyszłym tyg. Dziękuję raz jeszcze za dotychczasowe ukierunkowanie. Jak będzie naprawione, na pewno poinformuję.
    Pozdrawiam
    Arek
    Audi A6
    Arek70
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Szczecin

    12 Sty 2007, 21:57

    zawór to jedno a mębrama drugie.
    zaworek steruje przepływem podciśnienia do siłownika(i tam jest ta mębrama) przy turbinie który uchyla bypassy w niej.
    EGR to także zaworek podciśnieniowy tylko ma inne zadanie.
    jak zaczniesz wymieniać wszystko na czuja to auto i tak nie będzie jeździło jak należy a koszty tych operacji będą duże i bezsęsowne.
    pozdro. 8)
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Więcej o 160 kilometrów dróg w systemie viaTOLL
      Przybywa nam dróg w ogólnopolskiej sieci dróg płatnych viaTOLL. Aktualnie viaTOLL powiększy się o kolejne 160 kilometrów. Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów od 30 marca br. do mapy ...
      Zmiany w palecie silnikowej Volkswagena serii T5 i Amaroka
      Rodzina modeli T5 marki Volkswagen Samochody Użytkowe obejmuje wiele zróżnicowanych wersji wyposażonych w mocne i jednocześnie oszczędne silniki wysokoprężne z systemem wtrysku Common Rail. Dostępny jako opcja pakiet ...

    12 Sty 2007, 23:00

    Raz jeszcze dzięki. Ok, to nie moje dziedzina i dalej nie wnikam. Zgodnie z sugestią pierw diagnoskop VAG.
    Pozdrawiam
    Arek
    Audi A6
    Arek70
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Szczecin

    13 Sty 2007, 11:52

    a może przepływomierz?jeśli to tak się nazywa...Pozdr
    mex500
    Początkujący
     
    Posty: 52
    Miejscowość: Małopolska

    13 Sty 2007, 15:37

    mex500 napisał(a):a może przepływomierz?jeśli to tak się nazywa...Pozdr


    a może.......................
    i tak tych "a może" jest kilka od bzdeta do turbiny włącznie :twisted:
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    20 Sty 2007, 17:13

    Witam, Serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi. W szczególności grzestv za ukierunkowanie w poszukiwaniu problemu. Zgodnie z sugestiami zrobiłem diagnostykę VAG-iem w trakcie jazdy. Przyczyna to przepływomierz. Założono mi na próbę od 1,9TDI i już była kolosalna różnica. Fachowiec powiedział, że jak założę ten co ma być, od 2,5TDI to będzie jeszcze lepiej jeździł. Strach pomyśleć. Pozdrawiam i raz jeszcze wielkie dzięki.
    Arek :D
    Audi A6
    Arek70
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Szczecin

    21 Sty 2007, 01:08

    Założono mi na próbę od 1,9TDI i już była kolosalna różnica. Fachowiec powiedział, że jak założę ten co ma być, od 2,5TDI to będzie jeszcze lepiej jeździł


    hehe...... dobre,przecież to taka sama przepływka :lol:

    przepływościomierz-jak sama nazwa wskazuje służy do pomiaru ilości pobieranego powietrza,więc niema znaczenia czy to będzie 1,9 czy 2,5-i tak poda do ECU info o ilości powietrza(widziałem nie jeden przypadek że fachura wymieniał przepływki a auto nie jeździło-przyczyna okazała się błacha-filrt powietrza).
    pozdro 8)
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    21 Sty 2007, 12:00

    Mam przez to rozumieć, że jeśli założę od VW LT 35 2,5 TDI to wystarczy? Nie muszą się zgadzać numery na rurze, do której wchodzi wklad przepływomierza? Filtr powietrza jest wymieniony, na taki jak być powinien (żeby plastry się nie sklejały).
    Pozdrawiam
    Arek
    Audi A6
    Arek70
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Szczecin

    21 Sty 2007, 14:41

    tak spoko wystarczy-ja nigdy nie wymieniam z tą rurą -przepływka to to co wchodzi do tej rury,i tamte nr są ważne.
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    09 Mar 2007, 22:45

    Witam,
    Otóż jestem winien wyjaśnienie w sprawie problemu z moim autem, a konkretnie z brakiem mocy. Wymieniłem przepływomierz, auto idzie jak burza i jeszcze jedna poprawa - przestał dymić.
    Jeszcze raz wszystkim dziękuję. Pozdrawiam
    Arek
    Audi A6
    Arek70
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Szczecin