Audi A6, Vectra C GTS, VW Passat czy cos innego?

22 Lut 2010, 14:02

Ja bym polecał VW PASSAT z silnikiem 1,9TDI oczywiście :)
vw
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 354
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Octavia RS
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2010, 22:19

Vw - domyslam sie dlaczego Passata bys polecal :D Ale znalezienie godnego egzemplarza to tez graniczy z cudem a i przy tym dodac nalezy zwyzke za ac ;/

Wracajac do dyskusji, chcialbym podziekowac Klakierowi i Sznycelowi za cenna wymiane pogladow. Duzo daje czytanie opinii innych zorientowanych w rzeczy osob :)

Obecnie - zreszta juz baaardzo dlugo - sledze allegro w poszukiwaniu egzemplarzy poszczegolnych aut (glownie audi a6, vectra c). Musze stwierdzic jedna zasadnicza rzecz... Zauwazam ze mimo niezlego wyposazenia (lepszego niz audi) te auta duzo traca na wartosci i mozna je stosunkowo tanio kupic a co za tym idzie spadek wartosci jest wiekszy...
Jesli chodzi o audi to inna tendencje dostrzegam i nie jestem w tym odosobniony. Auta zadbane, od prywatnego uzytkownika sa w cenie i ludzie sa w stanie za te auta wylozyc duzo wiecej anizeli wartosc katalogowa. W Eurotaxie takie audi jak wyzej stoi okolo 17 k zl.... W sytuacji gdy najtansze wraki na allegro zaczynaja sie z tym motorem od 21 k zl.. Takze katalogi katalogami a zycie zyciem.... To wlasnie zycie zweryfikowalo fakt ze 2.5 tdi sa tanie(bo awaryjne) a sporo gorzej wyposazone 1.9 tdi stoja lepiej i ludzie chetniej po nie siegaja...

Mialem tez inny pomysl - z gola odmienny od tematu ale jednak zblizony... Przez mysl przeszla mi vectra b z motorem 2.2 dti z konca serii - tj. 2001-2002 najlepiej kombi jako takie auto na przeczekanie.... Innymi slowy pomyslalem ze po co wydawac tyle, moze lepiej kupic takie autko, przeczekac, dozbierac i kupic a6 c5 z konca serii. Jednak nie wiem czy tak zrobie.

Ciezko gdybac jak mialaby sie sytuacja w przypadku odsprzedazy pozniejszej w/w aut (tj. vectra c, audi a6). Wydaje mi sie ze roznica cenowa sie zatrze i np. przy sprzedazy za dwa lata audi a6 (za ok 22 k zl) moglbym spokojnie kupic vectre z lat 2004-2006 patrzac po cenach dzisiejszych aut. Wydaje mi sie ze ludzie decydujacy sie na audi jak zobacza stan zadbany to siegaja gleboko do portfela, inaczej niz w przypadku opla. Poza tym audi jakos takos w mojej opinii wydaje sie bezpieczne - cos ala czolg ^^ moze przesadzam ale widzialem czolowke audi a6 c5 z golfem 3 i efekt taki ze pol golfa nie bylo a w audi tylko zderzak, atrapa, prawa lampa, i delikatnie maska ...

Dodam tez ze spogladalem na vectry - glownie gts i w zasadzie za juz za 23-24 k zl z lat 2002 ale to sa najtansze (czyt. zlomiaste) sztuki. Niektore oferty oscyluja kolo 28-30 k zl za takie auto z tego rocznika (2002-2003). Lecz w tej sytuacji to naprawde wole kupic starsze audi bo 4 lata to juz nie taka roznica i jednak co audi to audi... Generalnie martwi mnie tylko to ze nie bede mogl ubezpieczyc auta na tyle na ile je kupilem bo jest w katalogu cena sporo mniejsza a stan faktyczny i cena rynkowa ich nie interesuje ;/
komandor
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: Bydgoszcz
Prawo jazdy: 28 12 2005

23 Lut 2010, 00:50

Z tym ubezpieczeniem to zawsze nie tak jak by się chciało, ale i tak lepiej ubezpieczyć. Mówiłem, że nawet jak teraz coś jest droższe czy w takiej samej cenie to nie świadczy, że jest lepsze. Marka zawsze będzie robić swoje :)
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock

23 Lut 2010, 13:07

Wg. mnie w tym przypadku nie warto kupować 4-5 lat starszego samochodu dla samego znaczka tym bardziej ,że w tej wersji niewiele za nim idzie.
Jeśli nie ma napędu quattro i mocnego silnika to po prostu bezsensem jest dopłacać tyle dla lepszych plastików bo trudno już mówić o prestiżu w przypadku tak leciwego auta.
To po prostu VW z lepszymi plastikami i niewiele więcej nawet technologicznie, wersja bez awd ma z tyłu belkę skrętą , silniki oparte na pompie rotacyjnej a później na pompowtryskiwaczach na tle współczesnych mu CDI czy D BMW po prostu nie istnieją, JTD Fiata i HDI koncernu PSA także nie dają mu większych szans, fakt palą niewiele ale przyrost mocy mamy w wąskim zakresie obrotów i działą on w systemie właściwie 0-1 gdzie do pewnych obrotów nic się nie dzieje nagle mamy całą moc w wąskim zakresie i już trzeba zmienić bieg, kultura pracy także jest niezadowalająca i nawet lepsze wyciszenia Audi nie jest w stanie tego zniwelować, turbiny w TDI także nie należa do wzorów trwałości.
W przypadku Mercedesa i BMW jestem w stanie zrozumieć to ,że są wyraźnie droższe bo jednak i jakościowo i technologicznie te auta stoją wyżej niż Ople, VW, Fiaty i inne marki popularne, komfort jazdy i frajda jaką ona dostarcza też są większe, w przypadku Audi którymi jeździłem za wyjątkiem wersji z Quattro jakoś nie czuć tego premium które miało by mnie zmusić bym zapłacił za to auto więcej niż za inne.
Co do bezpieczeństwa to A6 może i sprawia wrażenie czołgu na niektórych ale rzeczywistość jest brutalna to auto ma tylko 3* w testach euro-ncap gdzie e-39 i W210 mimo ,iż są konstrukcjami dwa lata starszymi bez problemu zdobyły 4* więc logicznie jest ,że zbliżona wagowo Vectra będzie bezpieczniejszym autem.
Ogólnie wg. mnie nie warto kupować prawie dwa razy starszego Audi zamiast Opla, który jest bezpieczniejszy, ma dobre nowoczesne diesle CDTi od Fiata i oferuje podobną przestronność oczywiście komfort i materiały będą nieco gorsze ale przynajmniej mnie nie przekonuje to do takiej różnicy w cenie. Mercedes i BMW tak bo jazda nimi uświadami dlaczego zapłaciliśmy więcej, Audi z FWD i niewielkim dieslem niekoniecznie.
Z moich propozycji: warto zastanowić się nad Fordem Mondeo kosztuje nieco mniej niż konkurencja a pod względem właściwości jezdnych plasuje się w samej czołówce klasy po BMW 3, Mercu C i Alfie 159 tu masz tego potwierdzenie :

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

boryka się on co prawda z korozją rantów drzwi ale ma ona wpływ na estetykę a nie na bezpieczeństwo i dość łatwo jej zaradzić.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Lut 2010, 14:49

Czepiasz się bardzo wytrzymałego silnika z Audi, a polecasz Mondeo z Dieslem... Jeżeli chodzi o Fordowskie TDCI to przecież z tym silnikiem trzeba obchodzić się jak z noworodkiem. Mając silnik 1.9 TDI w Audi A4 z 2003 roku nie zauważyłem, żeby jego praca była małokulturalna, wręcz przeciwnie. Ciągnie już od dołu i nie ma tak, że tylko na określonych obrotach jest moc. Jeździłem też Oplem z silnikiem 1.9 CDTI, więc mam porównanie. Z tego co zauważyłem niemieckie silniki Diesla od zawsze były dobre. Te w starych Mercedesach były nie do zdarcia. Robiły ogromne przebiegi i każdy był z nich zadowolony. Podobnie motory 1.9 mają bardzo dobrą opinie. Japońskie troszkę gorzej, chociaż już zaczynają się równać z niemieckimi. Ciekawe także jest, że skoro te silniki (1.9 TDI) nie istnieją to czemu jest taki popyt na nie i są uznawane za jedne z najlepszych Diesli na świecie?
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock

23 Lut 2010, 20:30

Racja TDCI nie jest zbyt udane jednak oprócz tego Mondeo to jedna z najlepszych konstrukcji w klasie a z racji przystępnych cen warto się nad nim zastanowić bo oferuje naprawdę wiele.
Co do głośności to nie jeździłem Twoim A4 ale paroma innymi tak i może pod względem głośności nie jest tak tragicznie(choć silnik słuchać zbyt wyraźnie) ale dźwięk który generuje jest szorstki i nieprzyjemny.
Popyt na TDI jest głównie w Niemczech a stamtąd właśnie przywozimy najwięcej samochodów używanych poza tym u nas panuje niezrozumiały dla mnie kult VW/Audi i to wyjaśnia całą sytuację.
A przypomnę ,że na Niemczech europa się nie kończy.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Warsaw Extremizer Motor Cup / relacja
    10 Rocznica Imprez SSS – I RUNDA już za nami! Od 10 lat Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego organizuje imprezy motoryzacyjne. Zaczęło się od propagowania ¼ mili w Polsce. Obecnie SSS to nie tylko ćwiartka, a ...

24 Lut 2010, 00:46

Faktycznie z tym kultem VW to już Polacy przeginają. Jakby innych dobrych aut nie było...
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock

24 Lut 2010, 01:02

Ale jakos nie mam zaufania do oplowskich diesli.... Moze jeszcze isuzu (ale to tylko 1,7).. Nie wiem nic o cdti opla, o 2.2 dti w sumie tez nie wiele .... ZA to wiele o 1.9 tdi bo to sa jednostki jak piszecie - kultowe w obecnej dobie i czesci do nich tanie, serwis nie drogi i kazdy nawet sredni mechanik poradzi sobie z takim autem...

O Fordach sie naczytalem sporo .... Diesle sa odradzane, zwlaszcza tdci, nie wiem natomiast czym sie rozni tdci od tddi bo w ogole sie w tym temacie nie orientowalem... Generalnie wnetrze audi mimo ze starsze i oklepane pasuje mi bardziej niz fordowskie i oplowskie - moze to rzecz gustu, moze ergonomii mi potrzebnej... W audi podoba mi sie wygoda i komfort jaki daja fotele ... To auto jest stworzone do tras...

A z tym kupowaniem Jasiek to chyba jest jednak tak - jak masz auto pewne to kupujesz i mniej patrzysz na wiek tylko na stan.. Obawiam sie ze vectr zajezdzonych bedzie rownie duzo co audi.... a wpakowac sie w ruine - na to mnie na pewno nie stac..
komandor
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: Bydgoszcz
Prawo jazdy: 28 12 2005

24 Lut 2010, 01:06

Klakier a co ci nie pasiło w oplowskim CDTI oczywiście 150KM?

[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 00:17 ]
komandor napisał(a):Ale jakos nie mam zaufania do oplowskich diesli.... Moze jeszcze isuzu (ale to tylko 1,7).. Nie wiem nic o cdti opla, o 2.2 dti w sumie tez nie wiele .... ZA to wiele o 1.9 tdi bo to sa jednostki jak piszecie - kultowe w obecnej dobie i czesci do nich tanie, serwis nie drogi i kazdy nawet sredni mechanik poradzi sobie z takim autem...

O Fordach sie naczytalem sporo .... Diesle sa odradzane, zwlaszcza tdci, nie wiem natomiast czym sie rozni tdci od tddi bo w ogole sie w tym temacie nie orientowalem... Generalnie wnetrze audi mimo ze starsze i oklepane pasuje mi bardziej niz fordowskie i oplowskie - moze to rzecz gustu, moze ergonomii mi potrzebnej... W audi podoba mi sie wygoda i komfort jaki daja fotele ... To auto jest stworzone do tras...

A z tym kupowaniem Jasiek to chyba jest jednak tak - jak masz auto pewne to kupujesz i mniej patrzysz na wiek tylko na stan.. Obawiam sie ze vectr zajezdzonych bedzie rownie duzo co audi.... a wpakowac sie w ruine - na to mnie na pewno nie stac..
W twojej wypowiedzi jest rozbieżność "nie mam zaufania do oplowskich diesli"i "nie wiem nic o cdti opla"pomyśl co piszesz!
kris7777
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: śląsk

24 Lut 2010, 11:49

No wlasnie wiem co pisze kolego i nie ucz mnie polszczyzny ;) Duzo sie nasluchalem o 2.0 dti, udany jest 1.7 dti isuzu ale mniej wiem o 2.2 dti a w ogole nic o 1.9 cdti i ogolnie o serii cdti... To sa mlode konstrukcje i dopiero czas je oceni - jakie okaza sie na przestrzeni lat... To tez jezeli masz jakis link z kompendium wiedzy o tych silnikach to daj znac... Wiekszosc opli vectr ktore znam z dieslami zaczynaly sie powaznie sypach przy przebiegu okolo 200-220 k km ... Byly to naprawy za kwoty 5-8 k zl.... Wiec nie usmiecha mi sie kupic takiego auto zeby je za chwile (nie wiedziec za co ) remontowac ..
komandor
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: Bydgoszcz
Prawo jazdy: 28 12 2005

24 Lut 2010, 12:09

Bez obrazy ale to, że dużo się o nich nasłuchałeś nie znaczy wcale że dużo o nich wiesz.
Do tego nie wiem co ty masz na myśli pisząc naprawy za 5-8 tyś, bo za ok 3-4 tyś można kupić kompletny silnik nie mówiąc już o wykonaniu pełnego remontu bo to aż tyle nie kosztuje. Albo masz jakiegoś mechanika zdziercę albo ceny na rynku nie są Ci aż tak dobrze znane.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

24 Lut 2010, 13:21

No może nie do końca dasz 3-4 tys. zł za wymianę silnika (chyba że oplowskie silniki są znacznie tańsze od tych toyoty), sam silnik kupisz faktycznie za 3-4tys., ale robocizna, wymiana kilku innych rzeczy (osprzęt, rozrząd), potem zapewne okaże się że coś jeszcze nie działa (w moim przypadku bodajże pompa paliwa czy inne ustrojstwo dozujące paliwo) i koszt zamknie się w okolicach 6-7 tys. (w zeszłe wakacje wymieniałem d4d w Corolli gdyż przez rok śmigał bez oleju - samochód firmowy hehe :lol: ) poza tym po wymianie nie będzie całokształt działał już tak dobrze (chłopaki wymienili go naprawdę dobrze, a i tak przy ostrym butowaniu było czuć na ułamek sekundy spadek mocy jakbym zdjął nogę z gazu na moment przy około 3tys. obrotów, nikt nie wiedział jaka przyczyna)
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

24 Lut 2010, 13:44

Stasiowski, nie obrazam sie ale znam przypadki osob, ktore takie problemy mialy a kupowanie auto po to zeby za pol roku silnik zmieniac mija sie z celem... Tak jak pisze Sznycel - kupic silnik latwo - zadbany- gorzej, wlozyc go i programowac caly komputer do niego, zestroic wszystkie podzespoly itd... To jest najwieksza zabawa i szczerze nie chcialbym takiego auta... 2.0 dti znam wiele przypadkow aut ktorym silniki doslownie sie rozpadaly i jezdzily od wymiany do wymiany czegos - moj znajomy zrujnowal sie na astrze g 2.0 dti, inny tez ostatnio turbine mial do wymiany bo regeneracji nie mozna bylo zrobic ale kupil uzywana i to sa koszty ... Tak jak mowie - 2.2 dti do 200-220 k jezdza bezawaryjnie ale pozniej dwumas siadl i nastapila chyba awaria korbowodu w silniku - moge sie mylic ale to byla powazna usterka i naprawa zamknela sie w 8 k zl :) wiem co mowie ...

Natomiast tak jak powtorzam - nie wiem nic o cdti oprocz tego ze 1.3 cdti to tez sam motor co multijet fiata ... Dlatego jak masz wiedze o tym silniku to podziel, moze masz auto z 1.9 cdti 120-150 km z przebiegiem ponad 200 k km i podzielisz sie opinia ... To byloby pomocne.. Wiadomo, sa to silniki technologicznie nowsze co nie znaczy ze musza byc lepsze i trwalsze... Moj kuzyn ma insignie z 1.9 cdti - kupil nowke i blisko rok a przelot kolo 50 k km no i nic sie nie dzieje - wiadomo nowka, ale jak sie zachowa gdy bedzie miala 200 k km ? O takie opinie mi chodzi ... 1.9 moze nie zachwyca kultura ale na pewno bezawaryjnoscia, trwaloscia i malym apetytem na paliwo i co wazne czasami gorsze paliwo jakosciowo mu nie zaszkodzi - bo w niektorych nowych silnikach wystarczy zalac ciut gorsze i pompowtryskiwacz moze wysiasc.... Staram sie tankowac na markowych stacjach ale czasami roznie bywa wiec i tak trzeba to rozpatrywac... Za granica nie wie sie co sie tankuje (zwlaszcza wschod i inne takie jak bulgaria, chorwacja, czechy, slowacja itd).

Powiem tak, jezdzilem vectra 2.2 dti i ona ma rowniez klekot glosny i na pewno nie jest tak dobrze wyciszona jak stare audi. Dodam ze byl to gts z 2003 - kolega placil w salonie ponad 130 k zl za niego ... i po 5 latach sprzedal ledwo za 36 k zl - fakt, byl nie bity ale zaniedbany bo sluzyl jako narzedzie pracy ... Jezdzilem nastepnie tym konkretnym audi 1.9 tdi z motorem 110 km i nie przeszadza w srodku ten klekot, jest on ledwie slyszalny nawet przy sporych predkosciach. Nie czuc tez wibracji na kierownicy jak to kiedys bylo przy 1.9 tdi ze caly samochod sie trzasl.....
Ten motor ma oznaczenie AFN czyli ma pompy i wtryski osobno - w odroznnieniu od motoru AVX lub AVF (zalezne od skrzyni biegow) - slynne 131 km znane najczesciej z golfow i passatow.Te silniki sa glosniejsze i maja juz pompowtryskiwacze, ktore jak wiemy przy serwisie sa takze baaardzo drogie. W tej sytuacji zlotym srodkiem uwazam 1.9 tdi 110 km afn bo podkreslam, nie zalezy mi na suuuuuper osiagach tylko na ekonomii i komforcie a z tego co czytalem to nowe cdti sa bardziej paliwozerne od starszych jednostek jak chociazby 1.9 tdi afn :)
komandor
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: Bydgoszcz
Prawo jazdy: 28 12 2005

24 Lut 2010, 15:21

ACSznycel napisał(a):No może nie do końca dasz 3-4 tys. zł za wymianę silnika (chyba że oplowskie silniki są znacznie tańsze od tych toyoty), sam silnik kupisz faktycznie za 3-4tys., ale robocizna, wymiana kilku innych rzeczy (osprzęt, rozrząd), potem zapewne okaże się że coś jeszcze nie działa (w moim przypadku bodajże pompa paliwa czy inne ustrojstwo dozujące paliwo) i koszt zamknie się w okolicach 6-7 tys. (w zeszłe wakacje wymieniałem d4d w Corolli gdyż przez rok śmigał bez oleju - samochód firmowy hehe :lol: ) poza tym po wymianie nie będzie całokształt działał już tak dobrze (chłopaki wymienili go naprawdę dobrze, a i tak przy ostrym butowaniu było czuć na ułamek sekundy spadek mocy jakbym zdjął nogę z gazu na moment przy około 3tys. obrotów, nikt nie wiedział jaka przyczyna)


Nie no spoko, jak ktoś nie umie rozrządu wymienić czy poskładać silnika to jak najbardziej się zgadzam wtedy niestety mechanik swoje zedrze. Różne auta już składałem ale jakoś problemów jeszcze nikt nie zgłaszał a nie jestem mechanikiem. Raz okazało się że remont silnika jest zbędny bo trzeba pompę oddać do regeneracji (400zł).
Co do programowania komputera to robiłem to raz z kolegą w jego Corsie C DTI zajęło nam to w sumie jakieś 3 godzinki, od zera do odpalenia samochodu. Niestety okazało się że nie soft był winą awarii ale postawienie go wcale nie jest taką sztuką jak to opisujesz, wystarczy laptop z kablem i niewielkie umiejętności jego obsługi. Ale takie koszty że 8 tyś to nie wiem gdzie wy to macie, u mnie w regionie w najdroższym warsztacie kompletny remont silnika i skrzyni w Avensis 2.0 D4D z 2001r mojego znajomego zamknął się w 4 tyś zł (części i robocizna, do tego regeneracja pompy). Pozdrawiam.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

24 Lut 2010, 15:40

Mowa o ASO :) Wiadomo - ceny maja spore ale sa naprawy, ktore czasem lepiej im zostawic ...

Tyle tylko odbiegamy od tematu bo prowadzimy temat o cenach serwisu a nie o meritum sprawy jakim jest dobor odpowiedniego motoru .... W tym temacie powiedz cos ;) Bede wdzieczny za wszelkiej masci nowe wiadomosci o silniku CDTI i DTI (pojemność 2.2) :) Jaki silnik w vectre c bedzie dobrym rozwiazaniem ?
komandor
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: Bydgoszcz
Prawo jazdy: 28 12 2005