Audi A6 Zakup czy warto?

10 Kwi 2007, 10:45

witam.jetem tu pierwszy raz na tym forum i mam pytanie,chcę zakupić audi A6 4x4 z rocznika 2000-2002 w tdi.mam kilka pytań,.
jaki silnik 1,9,czy 2,5?a może lepiej benzyna?
jaka skrzynia-manual czy automat?
jakie są koszta utrzymania takiego auta bo kupić to nie sztuka...,co z awaryjnością?itd....przypominam że nigdy nie byłem posiadaczem żadnego audi,obecnie pomykam galaxem z 2004 roku 1,9tdi 130 kucy i rwie się do przodu jak na tak ciężki autobus.Problemów z nim nie mam żadnych.pozdrawiam :)
Greg140
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Chojnice

10 Kwi 2007, 22:30

jak juz cos to bierz silnik 1.9 (bo 2.5 duzo chla). skrzynia, zalezy od gustu, ale jezeli chcesz dobrze jezdzic autem to bierz manuala, bo automaty sa... cholernie proste, a na manualu, nabierzesz refleksu i lepiej bedziesz kontrolowal auto.Audi to jeden z najwiekszych konkurentów BMW chociazby z tego powodu, ze jest malo awaryjny, trzeba byc naprawde glupim zeby cos w nim popsuc (podobnie z wiekszoscia aut), polecam i pozdrawiam :twisted:
BMW M Roadster, może kiedyś...
maniokin2
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 302
Miejscowość: tomaszów mazowiecki

11 Kwi 2007, 17:57

dzięki.co do skrzyni to chyba wybiorę manuala,.co do silnika to jeszcze nie wiem ,, piszesz że te 2,5tdi dużo palą,to znaczy ile?i czy w tych 180konnych jest pasek rozrządu , czy może łańcuch?. :?:
Greg140
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Chojnice

12 Kwi 2007, 07:05

Ja polecam A6 bo jeźdże nim od niedawna tylko najnowsza wersją . Fakt faktem polecam manuala silnik 1,9 TDI2,5 TDI potrafi po mieście spalić 12-14 litrów ropy a na trasie 8-9 litrów.Tak ma przynajmniej mój wujek a nie wiem jak te starsze modele spalaja lae ten najnowszy to umi na silniku 2,0 TDI zejść na trasie do 5-6 litrów a pomieście 7-8 litrów mi pali.
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

12 Kwi 2007, 09:52

to dużo 12-13 litrów to ciężarówka, :( którą jeżdzę w pracy o poj,6litów pali 15-16 nawet załadowana,,,..proszę jeszcze o dane na temat tego rozrządu .pytałem o to wcześniej..pozdrawiam i dziękuję za porady
Greg140
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Chojnice

12 Kwi 2007, 11:34

PASEK:Pasek zębaty musi pracować w suchym i czystym otoczeniu, dlatego umieszczany jest poza kadłubem silnika w specjalnej obudowie. W związku z tym jego wymiana nie jest skomplikowana. Na jej wykonanie potrzeba mniej czasu, więc obsługa techniczna jest tańsza. Z Fot. Audi: Napęd wałka rozrządu realizowany paskiem zębatym to najpopularniejsze rozwiązanie. Zalety to prosta konstrukcja i łatwa wymiana. uwagi na powyższe cechy i mniej skomplikowaną konstrukcję silnika ten rodzaj napędu przeważał w jednostkach napędowych o pojemności skokowej do 2 litrów.



Wyspecjalizowani wytwórcy produkują paski rozrządu na skalę masową. Ich technologia jest stale doskonalona, o czym świadczy wydłużenie okresu pomiędzy wymianami paska. Pierwotnie był to okres odpowiadający przebiegowi 60 - 90 tys. km, obecnie wzrósł on do 150 - 180 tys. km lub 10 lat użytkowania, jeśli brać pod uwagę produkty markowe. Zalecenia producentów silników przewidują, aby z paskiem wymieniać rolki prowadzące, napinające i koła rozrządu, jeśli są zużyte. Korzystnie jest także wymienić pompę cieczy chłodzącej.



Zerwanie paska rozrządu w tzw. silnikach kolizyjnych, a takich jest większość w użytkowaniu, wiąże się z poważnymi konsekwencjami. Kiedy wystąpi brak synchronizacji ruchów tłoka i zaworów denko tłoka uderza w zawory, powodując ich skrzywienie, zniszczenie tłoka, gniazd zaworowych, głowicy, a czasami również wału rozrządu. Straty mogą być szczególnie dotkliwe, gdy napęd rozrządu jest realizowany przez dwa wałki umieszczone w głowicy. Dlatego w samochodach używanych z nieznaną historią eksploatacji, jednym z pierwszych kroków powinna być wymiana oleju i paska napędowego układu rozrządu.

LANCUCH:Tylko Mercedes-Benz nie stosował w swych silnikach pasków zębatych. Obecnie, w dobie wytwarzania produktów o długich okresach międzynaprawczych, wiele firm (Fiat, Nissan, Opel)gdyż pasek może się zerwać, pęknąć lub przeskoczyć. Łańcuch rozrządu jest kompromisem pomiędzy kosztami, częstotliwością obsługi i niezawodnością eksploatacyjną silnika.



W napęd rozrządu łańcuchem wyposaża się w szczególności jednostki o większej pojemności skokowej, silniki z regulacją faz rozrządu oraz niektóre silniki małolitrażowe. W nowoczesnych silnikach, łańcuch rozrządu pracuje w zamkniętej obudowie, gdzie jest smarowany olejem silnikowym. Po jednej lub po dwóch stronach łańcucha umieszczone są ślizgi napinaczy hydraulicznych. Napinają one łańcuch, kompensując jego wydłużenie, zapobiegają także drganiom i wytwarzaniu hałasu.



Praktycznie trwałość łańcucha jest równa trwałości napinacza około 250 – 300 tys. km przebiegu. Wymiany zespołu dokonuje się przy okazji naprawy głównej silnika. Tak jest w dobrych, nowoczesnych silnikach, w których najważniejsza jest niezawodność eksploatacyjna. Jednak są również jednostki napędowe, szczególnie o mniejszej pojemności, np. Nissan Micra 1 l, w którym producent zaleca wymianę łańcucha rozrządu co 90 tys. km. Fanom motoryzacji znany jest silnik Fiata 126 p, w którym napęd łańcuchowy bez napinacza wytrzymywał tylko 50 tys. km.



Który lepszy?



W większości popularnych samochodów koszt elementów użytych do wymiany pasowego napędu rozrządu mieści się w granicach 120 - 600 zł. Gdy dodatkowo należy wymienić pompę cieczy chłodzącej, uszczelki, śruby i uzupełnić płyn, rachunek może wynieść ponad tysiąc złotych. Koszt wymiany łańcucha nie jest niższy, można zaoszczędzić wtedy, gdyby go wcale nie wymieniać.



W zasadzie nie można kategorycznie stwierdzić, który napęd jest lepszy: łańcuchowy czy pasowy? Z punktu widzenia niezawodności zwycięża łańcuch. Ze względu na okres „życia” konstrukcji silników wynoszący około 20 lat, w bieżącej eksploatacji przeważają samochody, w których układ rozrządu jest napędzany paskiem.Ale jadnak radzil bym lancuch, pozdrawiam
BMW M Roadster, może kiedyś...
maniokin2
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 302
Miejscowość: tomaszów mazowiecki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak radzić sobie z podstawową obsługą samochodu?
    Mogłoby się wydawać, że włączenie świateł przeciwmgłowych, wymiana koła na zapasowe czy znajomość sygnalizacji świateł ostrzegawczych na desce rozdzielczej to podstawowe umiejętności, jakie powinien posiadać kierowca. Tymczasem ...

12 Kwi 2007, 13:00

bardzo ci dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedz.za mało chyba sprecyzowałem swoje pytanie..,bo interesuje mnie konkretnie silnik audi A6 rocznika 2000-2002o poj.2,5tdi i mocy 180ps...czy tam jest łańcuch?
Greg140
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Chojnice

12 Kwi 2007, 17:38

nie, w wieksozsci audi (w tym o ktorym piszesz rowniez) jest pasek.
BMW M Roadster, może kiedyś...
maniokin2
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 302
Miejscowość: tomaszów mazowiecki