Audi, BMW czy Volvo

12 Paź 2022, 19:17

Witam,

Przymierzam się do zakupu auta w automacie i benzynie (w późniejszym czasie założenie LPG). Na sam samochód mam 15tys. Do wyboru mam )kolejność przypadkowa):
- Audi A6C5 2.8 quattro + tip
- BMW e39 2.8 (w ostateczności 2.5 193km)
- Volvo V70 (tutaj raczej wchodzą w grę silniki z turbo oraz z dołączanym napędem 4x4)

Może ktoś posiadał któryś model/modele i ma porównanie jeżeli chodzi o eksploatację, wyciszenie na trasie i ogólną wygodę? Rocznie robię 15 - 25k km, użytkować go będę głównie w Niemczech więc o dostępność części raczej się nie martwię :) Pozdrawiam
BVBartek
Nowicjusz
 
Posty: 24

12 Paź 2022, 21:29

BVBartek napisał(a): oraz z dołączanym napędem 4x4)
nie ma takich ( chyba że o czymś nie wiem) , jest stały napęd 4x4 w dadatku chyba tylko w automacie który jest tragiczny awaryjny i drogi
A6 C5 z tym silnikiem to fajne auto, daje radę dość energicznie to uciągnąć przy nawet spoko spalaniu. Trzeba napewno wziąć pod uwagę wycieki z pod dekla zaworowego. Ogólnie silnik twardy, może cierpieć na awarie ale to ze wzgledu na wiek i przebieg, Tip odpuść
E39 2.8 to najlepsza opcja z tym że to przedlift, ale silnik bezpieczny, warto napewno sprawdzić progi, szczególnie z prawej strony jak jest szyberdach.
Jeżeli chodzi o komfort to będą na podobnym poziomie, tutaj tylko niuanse są różnicą.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Paź 2022, 22:14

Kao napisał(a):nie ma takich ( chyba że o czymś nie wiem) , jest stały napęd 4x4 w dadatku chyba tylko w automacie który jest tragiczny awaryjny i drogi


A w Volvo nie jest przypadkiem te 4x4 na haldexie czyli właśnie dołączany?
W Audi słyszałem, że multitronic jest słabą skrzynią, a tiptronic właśnie dobry...czy odwrotnie?
Duża różnica jest między silnikiem 2.8, a 2.5? Oba mają tę samą moc...osprzęt w polifcie montowany był słabszej firmy?

Aha i jeszcze jedno...w okolicy pojawiło się Subaru Legacy IV 2.0 w benzynie i automacie (bodajże 4 biegowy tam się znajduje) więc przy okazji mam pytanie czy to konkurencja? Warto się nim zainteresować? Kiedyś posiadałem Forestera w turbo, ale wiadomo inna bryła i na autostradzie nie dało się jechać :lol: :lol:
BVBartek
Nowicjusz
 
Posty: 24

12 Paź 2022, 22:47

BVBartek napisał(a):A w Volvo nie jest przypadkiem te 4x4 na haldexie czyli właśnie dołączany?
a że w tym sensie..... tak jest tak jak mówisz.
BVBartek napisał(a):W Audi słyszałem, że multitronic jest słabą skrzynią, a tiptronic właśnie dobry...czy odwrotnie?
dobrze słyszałeś, ja się zakręciłem, czytałem jedno a myślałem o drugim.

2.8 to stare poczciwe M52, pancerniak. 2,5 i 3.0 to już M54, nowsza konstrukcja, więcej koni z mniejszej pojemności ale juz nie tak pancerny jak m52, trapi go często porób oleju, niewłaściwa prawa vanosów czy falowanie obrotów
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Paź 2022, 07:25

BVBartek napisał(a):Aha i jeszcze jedno...w okolicy pojawiło się Subaru Legacy IV 2.0 w benzynie i automacie (bodajże 4 biegowy tam się znajduje) więc przy okazji mam pytanie czy to konkurencja? Warto się nim zainteresować?

W jednym jest lepsze w drugim gorsze. Wygrywa trwałością (inna bajka) i prowadzeniem natomiast przegrywa osiągami. Trzeba być cierpliwym podczas przyspieszeń.
Sam serwis ujdzie, części podstawowe są od ręki reszta w internecie.
BVBartek napisał(a):Kiedyś posiadałem Forestera w turbo, ale wiadomo inna bryła i na autostradzie nie dało się jechać

Forester bardziej dmucha uszczelkami spod szyby o ile są stare.
Legacy jeździłem po wymianie uszczelek szyby i w logicznych prędkościach autostradowych było od czasu do czasu słychać podmuch powietrza ale bez uciążliwości.

Ogólnie specyficzne auto (dla amatora) dla mnie największy minus to zbyt wolna opcją 2,0 z automatem 4b a największy plus to nieprzeciętna trwałość i prowadzenie.
Jest jeszcze 3,0 ale to nie ta kasa i spalanie spore.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11080
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Paź 2022, 15:43

Ok dziękuję za odpowiedzi i podpowiedzi :) może ktoś jeszcze ma doświadczenie z którymś z podanych aut?
BVBartek
Nowicjusz
 
Posty: 24