Szwankują hamulce w moim aucie - raz działają dobrze a raz są twarde, jakby brak wspomagania. Fachowcy mówią o wymianie pompy wakum, ale to wydatek 1600 złotych, więc jeżeli ktoś zna dokładnie objawy uszkodzenia tej pompy, to niech mi podpowie...
Odkręć VAC, to tylko kilka śrubek. Zobaczysz wewnątrz łopatki przesuwne osadzone na kole mimośrodowo. To koło napędzane jest przez takie "łopatki" z wałka rozrządu, jeśli nie jest tam nic ewidentnie rozpieprzone to powinno działać i raczej nie pakuj się w wymianę pompy VAC w ciemno.
Czy jak rano wchodzisz do samochodu to pedał hamulca jest twardy? Czy też czuć wspomaganie przez 2-3 naciśnięcia? Jeśli nie to możesz mieć nieszczelność servo. Jeśli tak to nie świadczy o wadzie pompy tylko trzeba przeglądnąć połączenia VAC->serwo uwzględniając zawór zwrotny.
Jeśli wszystko jest OK, wykonac pomiar podciśnienia prosto z VAC nim wydasz 1600zł.
Olej w stanie spoczynku gromadzi się w misie olejowej, jeśli coś wycieknie przy odkręcaniu VAC to tylko to co zalega w pompie a będzie tego na prawdę malutko. Śmiało możesz demontować
Czy na pewno stać Cię na diesla? Myślisz, że spalanie to jedyne koszta eksploatacji? A co z osprzętem silnika, wyeksploatowaniem samochodu i eksploatacją miejską. Diesel nagrzewa się po 10-15km w mieście. Wtedy ropniak pali 2x więcej jak nie więcej, W dodatku ...
Pierwszy na świecie elektryczno-hydrauliczny system wspomagania Pierwszy na świecie seryjny elektryczno-hydrauliczny system wspomagania układu kierowniczego – Toyota MR2 – wrzesień 1989. Electro Hydraulic Power Steering (EHPS) to dzieło inżynierów koncernu Toyota. Przez ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.