REKLAMA
Witam.
Przepraszam za długi post, ale potrzebuję fachowej porady, więc do tematu sam podszedłem jak najbardziej szczegółowo.
Aktualnie zastanawiam się nad tym jaki samochód kupić w najbliższym czasie.
Przeglądałem już fora, trochę czytałem, chodziłem po komisach, przepytywałem nawet kierowców - słowem przygotowanie zrobiłem wystarczające do tego by stwierdzić, iż zastanawiam się nad autem w wersji kombi jedynie dwóch marek - Audi oraz BMW.
Mimo to mam kłopot z podjęciem ostatecznej decyzji (nie tylko z powodu znajdywanych niekiedy wręcz sprzecznych informacji) toteż postanowiłem samemu zasiągnąć opinii forumowiczów o moim konkretnym przypadku.
Jestem młody, lubię jeździć szybko i mam już pewne doświadczenie liczone w tysiącach km przejechanych w całej Polsce i połowie Europy. Niektórzy ludzie mi mówią, że jeździć nawet potrafię.
Jestem stuprocentowo przekonany o tym, iż musi to być diesel. Zależy mi na jak najmniejszym spalaniu, przy zachowaniu całkiem niezłych osiągów. Auto ma służyć głównie do jazdy w trasie, jednak niestety mieszkam w chyba najbardziej zakorkowanym mieście w Polsce, tj. w Warszawie, więc "trudne warunki miejskie" również należy wziąć pod uwagę.
Zależy mi na komforcie jazdy, lubię prowadzić i będę spędzał za kółkiem sporo czasu, więc jest to czynnik najistotniejszy. Z informacji jakie zebrałem wymienione poniżej modele powinny mnie w tym temacie w pełni usatysfakcjonować, dlatego kolejną istotną kwestią jest awaryjność, a właściwie ich bezawaryjność. Niestety kompletnie nie znam się na technice samochodowej dlatego mam bardzo duży problem. Nie wiem nawet na co zwracać uwagę poza, oczywiście, przebiegiem kilometrów!
Planuję wydać od 22 000 do max 36 000 zł. Wiem, że ten przedział jest dosyć szeroki, ale chociaż wolę wydać mniej, to chcę porządne auto, więc ewentualnie będę w stanie znaleźć dodatkowe środki, o ile tylko będzie się to rzeczywiście opłacać...
W tym przedziale interesują mnie takie modele aut:
- BMW e46
- BMW serii 5
- Audi A4 B5
- Audi A4 B6
- Audi A6 II
Kompletnie nie wiem, czy lepiej wziąć nieco mniej wyeksploatowany samochód klasy średniej (e46, A4), czy lepiej kupić nieco bardziej wykorzystaną limuzynę klasy średniej-wyższej (BMW 5/Audi A6). Przy ewentualnej opcji A4 nie wiem także, czy warto dopłacać i brać A4 B6, czy lepiej wydać mniej i wziąć A4 B5... Niestety nie wiem nawet, czy w ogóle w cenie do ok. 35k jestem w stanie znaleźć rzeczywiście dobre auto typu A6, czy BMW serii 5...
BMW na tył, czy Audi z napędem Quattro?
Co się tyczy silników - czarna magia. Na bank diesel. Tylko czy 1,9TDI, czy też większy - 2,5 albo 3.0? Fajnie by było, gdyby miał odpowiednią moc, jednak zaznaczę, że niewielkie spalanie jest dla mnie ważniejsze.
Skrzynia - automat, czy manualna? Jakie są różnice?
Chciałbym aby kupione przeze mnie auto służyło mi jeszcze conajmniej kilka lat, albo jak kto woli MINIMUM 140 ts. km, daj Boże, bezawaryjnej jazdy. Czy to w ogóle możliwe przy używanych samochodach BMW/Audi w tym przedziale cenowym?
Problem dla znawców z pewnością jest błachy, a moje niezdecydowanie wynika w dużej mierze z niewiedzy. Czy zatem podpowiecie? Proszę o wasze typy, najlepiej z uzasadnieniem. Marka, model, rocznik, maksymalny opłacalny przebieg, typ silnika, skrzyni...
Będę wdzięczny za wszystkie rady.
Pzdr