Audi Diesel czy benzyna

30 Sty 2013, 23:11

Witam jestem młody chce kupić samochód tylko marka audi i model a4 mam 38 tys i sie zastanawiam obecnie jestem za granica i będę robi trasy polska uk uk polska czy kupic audi a4 b7 1.8T i gaz czy po prostu na trasę niezawodne 1.9Tdi audi a4 b5 w kombi. Powiem tak a4 b7 bym chcial ale wydam wszystko co zarobiłem i obawiam się ze nie będę miał na utrzymanie. A a4 b5 po prostu w celach zarobkowych przewieść coś itd jakie silniki będą dobre czy benzyna i gaz dobre rozwiązanie bo jedni tak namawiają drudzy tak czy diesel ?
tskboss
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 14 02 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

31 Sty 2013, 12:39

A dlaczego to warunek ze B7 1.8T i B5 1.9TDI? To nie mozna kupić B7 tdi? I dlaczego alternatywnie B5 a nie B6 ktore jest konstrukcyjnie zblizone do B7 ?
Ponizej 35 tys znajdziesz B7 tdi .
Sensownośc silnika diesla zalezy od przewidywalnych przebiegow rocznych a o tym nie piszesz ile konkretnie.
roney03
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin

31 Sty 2013, 14:12

Osobiście użytkowałem VW Passata 1.8T z sekwencyjnym wtryskiem gazu, a także Octavie I 1.9TDI (110KM), Octavię II 1.9 TDI (105KM) i Leona I 1.9TDI (90KM).

Moje wnioski:
1. Instalacja LPG w VW sprawowała się dość dobrze. Nie było czuć znaczącej różnicy pomiędzy gazem a benzyną. Spalanie 12 litrów. Zdarzały się sytuacje, że gdy obrotomierz zamykał licznik auto przełączało się na benzynę. Z czasem problem nasilał się przy gwałtownym przyśpieszaniu. Rozwiązaniem była częsta wymiana filtra w instalacji LPG. Poza tym bez zarzutu. Jeśli zdecydujesz się na montaż warto poprosić o płytę z oprogramowaniem do regulacji + szybki kursik obsługi. Za granicą może Ci się to bardzo przydać.

2. Leon 90KM - auto przejeździło 300 tyś. Żadnych większych kosztów. Padł przepływomierz pewnie z dwa razy. Bardzo ekonomiczny (<5l/100km) i dynamiczny jak na swoją moc. Turbo działa od nowego! Polecam tą jednostkę napędową.

3. Octavia 110KM - auto przejeździło 270 tyś. Z poważniejszych usterek - przerdzewiała puszka turbiny (ale tanio wymieniłem na używaną). Bardzo dynamiczny silnik (turbo ze zmienną geometrią łopatek). Spalanie ok. 5l/100km.

4. Octavia 105KM - auto przejechało 105 tyś. W porównaniu do tej 110KM wypada słabo zarówno pod względem dynamiki jak i spalania. Silnik póki co niezawodny.

Osobiście wybrałbym diesla 1.9TDI - koniecznie bez filtra cząstek stałych(!).


pozdrawiam
APewniak
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 01 01 2001

31 Sty 2013, 15:39

Ja mogę osobiście polecić Audi A4 B6 2004 r. 1,9 TDI 131 KM, skrzynia 6 biegowa. Jak na trasę to spisuje się idealnie. Sam jeździłem takim autem do pracy po 700 km w obie strony raz w tygodniu, bo pracuję w delegacji. Mało pali, jak trzeba to i jest czym wyprzedzać, jazda komfortowa ( jak to w audi :).
klinsmann
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 01 01 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A4
Silnik: 1,9 TDI 131 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

31 Sty 2013, 16:07

Z gazem w Audi w B7 będzie problem bo prawie wszystkie mają juz wtrysk bezpośredni więc siłą rzeczy, a zmiany konstrukcyjne w porównaniu do dawnego 1,8t są spore i nie są już tak tolerancyjne na LPG więc pozostaje B6 w LPG, bo w dieslu poniżej 400tys. nic nie znajdziesz. Wystarczy spojżeć na 3 letnie B8ki w dieslu i każda ma ponad 200tys. na liczniku. Potem sie zatrzymuje w miejscu? :lol:
Osobiście szukałbym czegoś spoza Audi i VW, bo silników tutaj dobrych i niezajechanych po prostu brak.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Sty 2013, 17:06

Tylko Audi bo b7 mi się bardzo podoba tylko boje się o 2.0TDi bo opinia nie za dobra cały czas jakieś problemy a jesli kupować to po 2008r Tdi. A co sądzicie o 3.0Tdi w b7 ? ile spali ? . B5 dla tego bym bo 1.9Tdi boje sie diesli troszkę ale chce też oszczędnie jeździć na pewno 15tys rocznie robię. B5 dla tego że mało bym za niego zapłacił a model silnika afn może nawet i 500tys zrobić. Wiec jak dla mnie lepszy diesel czy benzyna i gaz ?
tskboss
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 14 02 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

31 Sty 2013, 17:23

3,0TDI jest bardzo drogi w serwisie. Dla przykładu 6 cylindrów to 6 wtryskiwaczy. Rozrząd również droższy. Ja bym się w to nie pchał. Złoty środek to chyba 1,9TDI/105KM ale w dobrym stanie to białe kruki.
Ja bym szukał benzyny 2,0 jednak, bo łatwiej będzie znaleźć coś niezajechanego a jak coś się zepsuje to będzie taniej. DO gazu idealny jest 1,6/102KM ale wg mnie to troche za mały silnik do tego auta.

http://autokult.pl/2012/07/13/audi-a4-b ... i-problemy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Sty 2013, 19:39

tskboss napisał(a):Tylko Audi bo b7 mi się bardzo podoba tylko boje się o 2.0TDi bo opinia nie za dobra cały czas jakieś problemy a jesli kupować to po 2008r Tdi


2.0 nie kupuj chyba ze po sierpniu 2007 .
Ale B7 byly tez 1.9 115KM w zupelnosci wystarczy a jak malo to wzmocnic tanio mozna.
3.0 omijaj bardzo drogi w utrzymaniu i niespecjalnie bezproblemowy
roney03
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin

31 Sty 2013, 21:11

Na Audi a4 po 2007r to mnie nie stać. Czyli rozumiem że w moim przypadku diesel będzie najlepszym rozwiązaniem ?. Jeśli 1.9 to bym kupił b5 kombi a resztę kasy bym odłożył tylko na co mam zawrócić szczególną uwagę przy zakupie takiego modelu ?
tskboss
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 14 02 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

31 Sty 2013, 21:28

W b5 to delikatne i drogie zawieszenie przednie ale podstawową wadą tego auta jest to, że znalezienie egzemplarza poniżej pół miliona km to cud. Bierz b7 2,0 w benzynie, bądź b6 jeśli ze drogie tamto
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Sty 2013, 21:51

A musi być koniecznie A4?
B5 sa juz zmeczone zyciem , zeby znalezc cos utrzymanego to chyba tylko prosto sprowadzone z zachodu
Najlepszym kompromisem to Passat FL z silnikiem 2.0115KM i LPG .Technicznie to dokladnei to samo co Audi A4 , przy tym jest lepiej wykonczony wyposazony, bardziej komfortowy niz A4 B5 .
Jesli juz koniecznie A 4a nie chcesz wydac calej kasy to chyba lepiej B6 niz B5 jest znacznie lepszy
roney03
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin

31 Sty 2013, 22:56

passat lepiej wykończony niż a4 chyba nie bardzo. No to bym i na zachodzie poszukał. Chętnie bym wziął benzynę ale koszta większe niż diesel a gaz do tego będzie dobry ? silnik 1.8T w grę wchodzi lub 2.4 bo to jednak niezawodna konstrukcja z tego co czytałem tylko czy benzyna i gaz nie będzie więcej problemów niż z dieslem ...
tskboss
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 14 02 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam